ABC menopauzy Menopauza

Menopauza w jesiennej odsłonie – jak sobie z nią poradzić?

jesień

Menopauza jest dla kobiety ważnym okresem w życiu. I choć wiąże się ze zmianami w organizmie, można sobie z nią poradzić. Również jesienią. Co zrobić, by przejść przez jesienny czas z menopauzą w tle?

Nie tylko jesień życia

Jesień nas nie rozpieszcza. Malowniczą złotą jesienią mogliśmy się cieszyć zaledwie kilka dni. Wraz z nadejściem nowego roku przyszły deszcze, mgły i przejmujący chłód. Depresyjna aura nie sprzyja pozytywnym nastrojom. A co dopiero, kiedy dodamy do tego czas przekwitania. Nie wybieramy sobie przecież dnia ani godziny na nadejście menopauzy. A czeka ona każdą z nas. Ot taki już kobiecy losy, ale jak mówią co nas nie zabije, to wzmocni, więc głowa do góry. Menopauza nie jest przecież wyrokiem, to okres przejściowy i całkiem naturalny dla naszego organizmu. Jesień idealnie symbolizuje menopauzę. Jak poradzić sobie z menopauzą właśnie w tym okresie?

Pożegnaj ponury nastrój

W czasie menopauzy, kobieta może odczuwać spadek energii i nastroju. Wahania nastrojów to jeden z typowych objawów przekwitania. Nerwowość, płaczliwość – to naturalne zachowania kobiety przechodzącej przez menopauzę. Nie oznacza to jednak, że kobieta ma cały czas chodzić wściekła jak osa. Wystarczy trochę relaksu i odpowiedniego klimatu, by odczarować ponury nastrój jesieni. W tym celu warto zaopatrzyć się w świece oraz kominek na woski. Taka aromaterapia zadziała pozytywnie na zmysły. Do tego pyszna herbata czy kawa, ciekawa książka, ciepły koc i wszystko stanie się bardziej znośne, a już na pewno przytulne. I po co te nerwy, skoro jesień może być tak klimatyczna.

Zadbaj o swoją dietę

Przed nami zima, a wtedy narzekamy na stan naszej wagi. Jesienią mniej się ruszamy, więcej czasu spędzamy w domu. Podczas menopauzy, dieta stanowi ważną rolę, ponieważ może łagodzić dokuczliwe objawy. A w dodatku możemy zapobiec zbędnym kilogramom, ciesząc się atrakcyjną sylwetką. Paniom w tym okresie poleca się jedzenie warzyw i owoców. Szczególnie wartościowe mogą okazać się winogrona, orzechy, morwy czy pestki dyni. Tłuste jedzenie najlepiej zastąpić rybami i owocami morza. A mocną kawę świeżo wyciskanymi sokami czy ziołowymi naparami. Z taką dietę od razu poczujemy się lepiej w ten jesienny czas.

Zacznij ćwiczyć w towarzystwie

menopauzaNic tak nie poprawia humoru jak spotkania ze znajomymi. A gdyby tak połączyć przyjemne z pożytecznym? Jest na to sposób! Wystarczy zacząć ćwiczyć w towarzystwie koleżanek. Regularny ruch pomaga zmniejszyć dolegliwości menopauzy. Ponadto wspiera pracę organizmu i utrzymanie sylwetki. Nie musisz biegać w te chłodne dni czy jeździć na rowerze. Najlepszą opcją będzie joga czy pilates. Trening w towarzystwie koleżanek będzie wspaniałą okazją do rozmów i tym samym miło spędzonego czasu. A w większym gronie można się lepiej motywować i wspierać w tym trudnym okresie menopauzy.

Katarzyna Antos

Komentarze (3)

filodendron

2 lata temu

Odżywiam się tak jak napisano w artykule. Nie chodze na ćwiczenia, bo muszę pilniwac mamy ,ale nagimnastykuję sie przy niej – przy codziennych czynnościąch. Humoru mi brak – jest to czas , gdy starzy rodzice chorują – ja to mam przed oczami dzień i noc.

pati25

2 lata temu

Jesień to trudny czas.Odczuwamy nasilenie dolegliwości związanych z menopauzą.Pochmurne dni sprzyjają depresji.Ale nie dajmy się menopauzie.Skorzystajmy z podanych rad a poprawi się nam humor.I będziemy czuć się lepiej

dulcynea

2 lata temu

Szczególnie jesienią niedogodności związane z menopauzą dają się we znaki .
Deszczowa pogoda i wiatry sprzyjają stanom depresyjnym , Dobrze więc posłuchać rad z artykułu i starać się poprawić sobie nieco humor i wyjść z domu , spotkać się z przyjaciółmi . Ugotować pyszny i zdrowy posiłek , a przede wszystkim poruszać się delikatnie 🙂

Zostaw komentarz