Co można robić na pływalni?

co-mozna-robic-na-plywalni

Basen to idealna forma aktywnego spędzania czasu. Ćwiczenia w wodzie zbawiennie wpływają nie tylko na spalanie tkanki tłuszczowej, ale także opóźniają oznaki starzenia się organizmu oraz poprawiają odporność. Czy wiesz jak można miło spędzić czas na pływalni, jednocześnie dbając o swoje zdrowie?

Basen na zdrowie

Zimno czy gorąco – woda jest idealnym miejscem do odpoczynku, aktywności fizycznej oraz poprawy kondycji. Uczęszczając regularnie na basen możesz poprawić zarówno swoją figurę, jak i podreperować zdrowie.

Ruch w wodzie uaktywnia wszystkie partie mięśni i pozwala na bardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej przy minimalnym obciążeniu kręgosłupa i stawów. Układ kostny odpoczywa w wodzie, ponieważ ciało waży w niej aż 90% mniej, niż w rzeczywistości.

Uaktywnia się za to układ oddechowy, pozwalając dotlenić cały organizm i wyregulować wymianę gazową. Polepsza się krążenie krwi i metabolizm a także poprawie ulega układ odpornościowy.

Ostatnią, choć bardzo ważną zaletą chodzenia na basen jest głęboka relaksacja. Woda pozwala zapomnieć o zmartwieniach dnia codziennego. W niej odreagujesz wszystkie stresy i zaczniesz cieszyć się chwilą.

M. Witczak

8 KOMENTARZE

  1. Fajny artykuł. Na pływalnię wróciłam kilka miesięcy temu po…30-tu latach przerwy! Po kilku minutach zadałam sobie pytanie. Kobieto,dlaczego tu nie przyszłaś 20-30 lat temu? Dopiero trzeba było kłopotów ze stawami, żeby sobie przypomnieć o pływalni, do której mam naprawdę blisko. Pływam sobie od ściany do ściany, a w przerwach wykonuje różne ćwiczenia. Jest cudownie, pływalnia mnie uspakaja i relaksuje. Doskonale też wpływa na stawy, z którymi mam teraz mniejsze kłopoty. Czasami pływam już przed 6-tą rano. Nie trzeba być wielkim pływakiem, żeby mieć radość z pływania. Gorąco wszystkich zachęcam do takiej formy odpoczynku. Na pływanie nigdy nie jest za późno!

  2. Od zawsze wiadomo,że basen to zdrowie.Pływać nie umiem,chyba,że na plecach.normalnie to tylko po warszawsku…Koleżanka namawia mnie jednak na wodny aerobik.Wpływa dobroczynnie na kręgosłup,poprawia figurę,a przede wszystkim samopoczucie,bo dodaje energii.A ja się ciągle waham.Powód najbardziej prozaiczny na świecie-zwykłe lenistwo!

  3. Ten wodny aerobik to naprawde coś fajnego,gdybym mieszkała bliżej ,też bym z Wami chodziła, Lenistwo,niestety,doprowadziło do tego ,że często rezygnuję z dobrych inicjatyw, które mogłyby mi pomóc.Ktoś powinien ostro się za mnie zabrać i mnie przypilnować,

  4. Świetny artykuł, woda wspaniale działa na nasze zdrowie. Pływam niezbyt sprawnie bo nie umiem oddychać pod wodą, ale staram się przy każdej okazji podpatrywać pływających i doskonalić umiejętności. Ale oprócz pływania robię także gimnastykę w wodzie, spaceruję gdy jestem zmęczona. W sumie woda prowokuje, żeby się ciągle w niej ruszać, na zdrowie 🙂

  5. Przebywanie na basenie zawsze wzbudzało u mnie euforie. Nie zawsze mam możliwość być na basenie bądź pływalni. Jakoś ostatnio na pływalni byłam podczas studiów. Niestety wizyta kosztowała jakoś wtedy 6 zł, ale jak się przekroczyło czas to się dopłacało, ale grosze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ