Fitness Pilates

Pilates: Obręcz siły

pilates-obrecz-sily

Bóle pleców to jeden z tych objawów chorobowych, który pojawia się z wiekiem, zaskakuje nas w okresie menopauzalnym i dopiero wtedy uświadamia nam, że zapracowaliśmy sobie na niego wieloma latami garbienia się, ograniczania ruchu i ogólnie brakiem dbałości o nasz kręgosłup. Najczęstszą przyczyna bólu pleców obok złej postawy są słabe mięśnie brzucha.

Zaletą metody pilates jest pokazanie ćwiczącym różnicy w skuteczności wykonywania tych samych ćwiczeń z napięciem brzucha i bez jego zaangażowania. Każdy kto poczuł tę różnicę powinien zrozumieć na czym polega pierwsza zasada pilatesa, nazywana budowaniem siły obręczy środkowej.

Przez wciągnięcie brzucha włączasz do pracy wszystkie mięśnie głębokie okolicy brzucha i starasz się utrzymać to napięcie w ciągu całego treningu. Początkowo jest to trudne, ale staraj się „przyklejać pępek do kręgosłupa” przynajmniej przed wejściem w każdą pozycję. Z czasem stanie się to nawykiem, który będzie Ci towarzyszył na co dzień i złagodzi bóle pleców. Napinając mięśnie brzucha podczas pracy siedzącej czy jazdy samochodem pozwolisz odpocząć kręgosłupowi i z czasem zauważysz wyprostowana sylwetka przysporzyła ci parę centymetrów wzrostu.

Czy wiesz jak zbudowany jest Twój brzuch?

Ta wiedza przyda Ci się, aby wizualnie zrozumieć, dlaczego napięcie w okolicy brzucha jest tak ważne w trakcie wykonywania ćwiczeń pilates. Mięsień prosty ułożony jest pionowo od mostka do miednicy, a jego funkcją jest zginanie tułowia. Jego najsłabszą częścią u większości z nas jest odcinek poniżej pępka. Inne dyscypliny sportowe zajmują się wzmacnianiem właśnie tego mięśnia, zapominając, że przepracowany może przyczynić się do przyjmowania niewłaściwej postawy.

Anna J

Bóle pleców to jeden z tych objawów chorobowych, który pojawia się z wiekiem, zaskakuje nas w okresie menopauzalnym i dopiero wtedy uświadamia nam, że zapracowaliśmy sobie na niego wieloma latami garbienia się, ograniczania ruchu i ogólnie brakiem dbałości o nasz kręgosłup. Najczęstszą przyczyna bólu pleców obok złej postawy są słabe mięśnie brzucha.

Mięśnie skośne wewnętrzne i zewnętrzne odpowiadają za pożądane przez nas wszystkie wcięcie w talii. Natomiast mięsień poprzeczny należy do mięśni głębokich i usytuowany jest pod mięśniem prostym i rozciąga się wokół talii. Jego zadaniem jest podtrzymywanie kręgosłupa i narządów wewnętrznych brzucha. Możesz go idealnie wzmocnić ćwicząc metodą pilates i uzyskać tym samym płaski brzuch i zdrowe plecy.

Gdy spróbujesz, podziel się swoimi wrażeniami

Anna J

Komentarze (5)

pati25

8 lat temu

Fajnie opiisana budowa naszego brzucha.Wyjaśnione jakie mięśnie za co odpowiadają.Ponownie zaczęłam wciągać brzuch..

pauzka

10 lat temu

Taaak, super ćwiczenie z ,,przyklejaniem pępka,, ja to znam pod nazwą
,,francuskiej deski,,- dlatego francuskiej ))) bo właśnie francuski rozpropagowały
to ćwiczenie , jeszcze w latach 80-tych – na płaski brzuszek i talię )
Fajny artykuł .

drobina

10 lat temu

Odpukać, ale nie mam kłopotów z plecami. Widocznie mam bardzo dobrze rozwinięte mięśnie (czytaj: sadło) brzucha. Hi!, hi!
A tak poważnie, to bardzo ciekawy artykuł.

pati25

10 lat temu

Bardzo zaciekawił mnie ten artykuł.Napinanie mięśni brzucha przynosi dobre efekty.Zmniejsza się nasz brzuszek,nie jest tak odstający.Taki efekt zauważyłam u siebie gdyż właśnie podczas ćwiczeń starałam się wciągać brzuch.Od kilku tygodni zaprzestałam tego.Muszę powrócić do tego

summer

10 lat temu

Ten artykuł powinnam wziąć sobie do serca, bo mięśnie brzucha wysłałam dość dawno na bezpłatny urlop i jakoś nie mam wystarczająco mocnych argumentów, żeby przywołać je z powrotem do pracy!;).

Zostaw komentarz