Fitness Pilates

Pilates doskonały dla pań dojrzałych

pilates-doskonaly-dla-pan-dojrzalych

Większość z nas dopiero wkraczając w wiek menopauzalny reflektuje się, że to najwyższa pora, żeby zadbać o własne ciało. Uprzednio, z różnych przyczyn (praca, dzieci) nie mogłyśmy sobie pozwolić na aktywność fizyczną.

Jeżeli nigdy wcześniej nie ćwiczyłaś sięgnij po łatwą i przynoszącą niezwykle szybkie rezultaty metodę Pilatesa. Dlaczego ćwiczenia pilates są idealne dla kobiety dojrzałej? Ponieważ przebieg zajęć nie ma charakteru aerobikowego, a ciało nie jest narażone na ekstremalne wysiłki w postaci podskoków i inne gwałtownych ruchów. Dzięki temu jest to metoda doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Praca nad ciałem może odbywać się w pozycjach siedzących i półleżących, czyli idealnych dla osób z nadwagą i schorzeniami stawów.

Kolejnym argumentem przemawiającym za rozpoczęciem ćwiczeń pilates jest fakt, iż jest to jedyny trening , który zachowuje naturalne krzywizny kręgosłupa podczas wykonywania ćwiczeń. Kręgosłup nie ulega spłaszczeniu, a Ty uczysz się techniki właściwego ułożenia ciała, która będzie pomagać w utrzymaniu dobrej postawy na co dzień. Dzięki regularnym ćwiczeniom oddziałującym na mięśnie głębokie tułowia, poprawiasz stabilność kręgosłupa i miednicy oraz stawu barkowego, dzięki czemu łatwiej i dłużej utrzymujesz wyprostowaną sylwetkę a Twoje ruchy nabierają płynności.

Anna J

Większość z nas dopiero wkraczając w wiek menopauzalny reflektuje się, że to najwyższa pora, żeby zadbać o własne ciało. Uprzednio, z różnych przyczyn (praca, dzieci) nie mogłyśmy sobie pozwolić na aktywność fizyczną.

Jeżeli spróbujemy odejść na chwilę od wszystkich medycznych korzyści i przedstawić zajęcia pilatesu jako ćwiczenia wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki, których zadaniem jest stworzenie równowagi w ciele, wprowadzenie nas w dobry nastrój i zwiększenie świadomości własnego ciała, to i tak chcąc nie chcąc uzyskamy efekty prozdrowotne.

Pracując z własnym ciałem uczysz się go, poznajesz jego mocne i słabsze punkty oraz lokalizujesz dolegliwości bólowe. Świadomość ciała poprawia równowagę i koordynację ruchową, a także równoważy siłę mięśni obu stron ciała. Dla kobiet w naszym wieku pilates stanowi również idealny trening mentalny, który przy pomocy kontroli oddechu i skupieniu się na pracy mięśni brzucha, korzystnie wpływa na koncentrację umysłu. Przy jednoczesnym napięciu pasa brzusznego uczysz się jak rozluźnić mięśnie ramion i karku i obniżyć poziom stresu. Dlatego właśnie tak wielu ćwiczących nazywa pilates treningiem „dobrego samopoczucia”. Nie trać więc więcej czasu i zapoznaj się z techniką omawianej metody.

Anna J

Komentarze (6)

filodendron

5 lat temu

Jak widac pilates ma bardzo wiele zalet , ale osoby z nadcisnieniem powinny być ostrożne , bo jest to dla nich niebezpieczne.

drobina

5 lat temu

Przed chwilą jeszcze raz przeczytałam wszystkie artykuły na temat ćwiczeń pilates. Musiałam odrobić lekcję:-X, bo jutro idę na zajęcia z pilates. W zasadzie jestem indywidualistką :-X i zawsze ćwiczę na naszej siłowni sama, ale coś mnie podkusiło i…muszę spróbować:-X:P Ciekawe czy mi się spodoba taki trening?:-X:P

pati25

6 lat temu

Efekty ćwiczeń pilates
-Pilates zwiększa siłę męśnii brzucha, pleców i pośladków. Ponadto pilates wzmacnia mięśnie dna miednicy – te, które podtrzymują pochwę, pęcherz moczowy i macicę. Dzięki temu ćwiczenia pilates zapobiegają obniżaniu się narządów rodnych.
-Zapobiega problemom z kręgosłupem
-Poprawia postawę ciała
-Poprawia koordynację ruchową i koncentrację
-.Rozciąga i uelastycznia ciało
-Pilates prowadzi do wyciszenia, zmniejsza stres, przywraca równowagę psychiczną

pati25

7 lat temu

Pilates to ćwiczenia wprost idealne dla kobiet ddojrzałych.
W tym artykule napisano dlaczego są one proponowane kobietom dojrzałym

mjbz

10 lat temu

Jeśli mogę coś zaproponować, to ćwiczenie, które jest naprawdę proste i przyjemne. Wykonuję je od wielu, wielu lat, conajmniej 2 razy w tygodniu.

Kładziemy się na plecy, nogi lekko ugiete, całe stopy na podłodze. Dłonie kładziemy na dolnej części brzucha,(dotykamy mięśni, poczujemy jak pracują). Teraz delikatnie unosimy samą głowę (bez wysiłku), ale tylko jakieś 10-15 cm od podłogi…i tak 100 razy. Uruchamiamy mięśnie brzuszka, ramion, szyji. Nie róbmy nic na siłę, jeśli nie zrobimy „setki” to nie szkodzi. Starajmy się jednak przesuwać granicę wytrzymałości, żeby dojść do 100.
Na poczatku możecie poczuć że macie mięsnie szyji (ja pamiętam, że myślałam że boli mnie gardło haha).
Powodzenia.

Zostaw komentarz