Fitness Jak ćwiczyć?

Ćwiczenia rozciągające ze smyczą

cwiczenia-rozciagajace-ze-smycza

Masz czworonoga, z którym chodzisz na spacery? To świetnie, wykorzystaj ten czas nie tylko dla niego, ale także dla siebie. Poznaj rewelacyjne ćwiczenia rozciągające, które możesz wykonywać zaopatrzona jedynie w… smycz.

O tym, ze warto mieć czworonożnego przyjaciela, pisaliśmy nieraz. Poza głównym aspektem uczuciowym, pies – bez względu na rozmiar – mobilizuje nas do codziennego wychodzenia z domu. Spacery z nim to idealna chwila na relaks i kontakt z naturą. Aby czerpać z tego jeszcze więcej, proponujemy połączyć codzienny marsz z prostym zestawem ćwiczeń rozciągających, dzięki którym możemy poprawić m.in. kondycję kręgosłupa, sprawność stawów barkowych, poprawić wydolność płuc, naturalnie zapobiegać garbieniu sylwetki. Do ich wykonania potrzebna Ci jest jedynie smycz Twojego pupila.

Ćwiczenie 1

Ręce swobodnie opuszczone, sylwetka wyprostowana. Smycz trzymasz w prawej dłoni. Unieś obie ręce do góry, najwyżej jak potrafisz. Nad głową przełóż smycz z jednej do drugiej ręki. Niespiesznie opuść ramiona. Ponownie wykonaj to ćwiczenie, przekładając smycz tym razem z lewej do prawej ręki. Powtórz 10-20 razy.

Ćwiczenie 2

Złóż smycz na pół i trzymaj przed sobą w obu rękach, łapiąc za końce. Wyprostuj ręce przed sobą, następnie unoś je powoli, płynnym ruchem. Przełóż smycz nad głową, aż dotkniesz nią szyi. Łokcie unieś do góry, prostopadle do barków. Policz do 10-ciu. Następnie powoli przełóż smycz z powrotem nad głową i wróć do pierwotnej pozycji. Ćwiczenie powtórz 5-10 razy.

A. Złotkowska

Masz czworonoga, z którym chodzisz na spacery? To świetnie, wykorzystaj ten czas nie tylko dla niego, ale także dla siebie. Poznaj rewelacyjne ćwiczenia rozciągające, które możesz wykonywać zaopatrzona jedynie w… smycz.

Ćwiczenie 3

To ćwiczenie wykonuj wolno maszerując. Chwyć w dłoniach końce smyczy i rozciągnij zaraz za głową. Naprężając smycz i ciągnąc za jej końce, napieraj na swoją potylicę. Gdy szyja i głowa mniej więcej zrównują się w jednej linii, powoli wydychaj powietrze z płuc. Następnie, wykonując wdech, powoli rozluźnij mięśnie i zmniejsz naprężenie smyczy. Powtórz ćwiczenie 10-15 razy.

Ćwiczenie 4

Trzymaj smycz za plecami, na szerokości rozpostartych ramion. Opuść prawą rękę w dół, jednocześnie pochylając w prawo tułów. Nie wypuszczając smyczy, lewą rękę natomiast unieś do góry, maksymalnie starając się ją wyprostować. Następnie płynnie zmień pozycję rąk – lewą kierując w dół, prawą do góry, a tułów pochylając tym razem w lewo. Takie ćwiczenie korygujące postawę wykonuj płynnie 10-15 razy.

Na koniec stań w lekkim rozkroku i niespiesznie wykonaj 10 oddechów.
Czy nie czujesz się teraz bardziej zrelaksowana?

A. Złotkowska

Komentarze (3)

drobina

8 lat temu

Ciekawy artykuł. Wprawdzie nie mam psa ani smyczy, ale podobne ćwiczenia wykonuję z paskiem. Oczywiście w domu, bo na spacerze wyglądałoby to chyba zabawnie 😉

Zostaw komentarz