Fitness Ruch to zdrowie

Ćwiczenia na mocne stawy

cwiczenia-na-mocne-stawy

Problemów ze stawami nie należy lekceważyć. Nieleczone mogą przekształcić się w poważne zmiany i doprowadzić do kalectwa. Aktywność fizyczna wzmacnia stawy. Jakie ćwiczenia należy wybrać?

Wybierając formę aktywności fizycznej, warto zastanowić się, czy nie obciąża ona stawów. Ćwiczenia, które wykonujemy, powinny zwiększać wytrzymałość mięśni. W związku z tym, iż w przypadku aktywności fizycznej liczy się systematyczność, należy mierzyć siły na zamiary. Osoby, które nie lubią pływać, ponieważ boją się wody, mogą mieć problem z przełamaniem lęku.

Ćwiczenia na mocne stawy

Sport powinien sprawiać przyjemność człowiekowi, który go uprawia. Jeśli męczymy się po przebiegnięciu 200 metrów, wybierzmy się na długi spacer. Alejki w parku możemy przemierzać u boku przyjaciółki i tym samym nadrabiać zaległości towarzyskie. Spacer jest jedną z najprzyjemniejszych form aktywności ruchowej. Jego tempo i trasę możemy dopasować do własnych możliwości.

Wycieczki rowerowe

Słoneczne dni sprzyjają zwiedzaniu pobliskich miejscowości. Warto zamienić samochód na rower. Pedałując, wzmacniamy stawy i mięśnie. Naukowcy udowodnili, że osoby, które systematycznie obciążają kości, rzadziej zmagają się z osteoporozą.

Zalety nordic walking

Coraz większą popularnością cieszy się nordic walking. Choć wiele osób śmieje się ze spaceru z kijkami, ich zastosowanie nie jest przypadkowe. Te niepozorne „gadżety” wpływają pozytywnie na mięśnie i stawy.

Irmina

Problemów ze stawami nie należy lekceważyć. Nieleczone mogą przekształcić się w poważne zmiany i doprowadzić do kalectwa. Aktywność fizyczna wzmacnia stawy. Jakie ćwiczenia należy wybrać?

Aerobic w wodzie

Udowodniono, iż aerobic w wodzie chroni przed powstaniem zmian zwyrodnieniowych w obrębie stawów. W związku z tym, iż nie każdy lubi przebywać w wodzie, ta forma aktywności ruchowej nie każdemu przypadnie do gustu.

Ćwiczenia podczas oglądania seriali

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że może ćwiczyć, oglądając ulubiony serial. Siedząc przed telewizorem, ściskajmy silikonowe piłeczki. W ten sposób wzmocnimy stawy, które znajdują się w obrębie kończyn górnych.

Ćwiczenia izometryczne

Pracując przed komputerem, wzmacniaj mięśnie, wykonując ćwiczenia izometryczne. W celu osiągnięcia pożądanych rezultatów należy unosić wyprostowaną nogę i wytrzymać 15 minut w tej niecodziennej pozycji.

Ruch odgrywa niezwykle istotną rolę w profilaktyce chorób stawów i mięśni. Jednocześnie zwiększa stężenie endorfin, zwanych też hormonami szczęścia.

Irmina

Komentarze (4)

drobina

10 lat temu

Właśnie sobie zdałam sprawę, jak ważne są systematyczne ćwiczenia. Muszę się do nich bardziej przyłożyć. Tym bardziej, że teraz (z powodu remontu naszego basenu) mam dłuższą przerwę w pływaniu i już zaczynam odczuwać bóle stawów:(

pati25

10 lat temu

Aktywność fizyczna jest najlepsza na nasze stawy.Aby były one w znnakomitej formie ćwiczmy,ćwiczmy.Zaczyna mi szwankować staw kolanowy i u palca przy ręce.
Wykonuję ćwiczenia i widzę poprawę

stazyz

10 lat temu

To prawda ruch to zdrowie, oczywiście w odpowiedniej ilości:P;) Ja również uprawiam sporty na świeżym powietrzu w tym nordic walking i nie zamieniłabym ich na np. siedzenie przed telewizorem hihihi dzięki aktywności czuję się wspaniale, jestem gibka, wyprostowana, kroki sprężyste, figurka jak malowana, skórka odżywiona hihihihihi i tak dalej i tak dalej;):-X Nic tylko wymieniać i wymieniać:-)

drobina

10 lat temu

Ten artykuł to chyba dla mnie napisany!:-X(devil). Uwielbiam pływanie i wycieczki rowerowe. Aktywność fizyczna jest u mnie na perwszym miejscu. Kiedyś moje stawy były w opłaknym stanie. Mam spore zwyrodnienia stawów i tego już niestety nie da się naprawić, ale można zapobiec dalszym zmianom. Dzięki temu, że po latach wróciłam do uprawiania sportu, moje stawy mają się całkiem dobrze:-):-X

Zostaw komentarz