Fitness Ruch to zdrowie

Ćwiczenia na mocne stawy

cwiczenia-na-mocne-stawy

Problemów ze stawami nie należy lekceważyć. Nieleczone mogą przekształcić się w poważne zmiany i doprowadzić do kalectwa. Aktywność fizyczna wzmacnia stawy. Jakie ćwiczenia należy wybrać?

Wybierając formę aktywności fizycznej, warto zastanowić się, czy nie obciąża ona stawów. Ćwiczenia, które wykonujemy, powinny zwiększać wytrzymałość mięśni. W związku z tym, iż w przypadku aktywności fizycznej liczy się systematyczność, należy mierzyć siły na zamiary. Osoby, które nie lubią pływać, ponieważ boją się wody, mogą mieć problem z przełamaniem lęku.

Ćwiczenia na mocne stawy

Sport powinien sprawiać przyjemność człowiekowi, który go uprawia. Jeśli męczymy się po przebiegnięciu 200 metrów, wybierzmy się na długi spacer. Alejki w parku możemy przemierzać u boku przyjaciółki i tym samym nadrabiać zaległości towarzyskie. Spacer jest jedną z najprzyjemniejszych form aktywności ruchowej. Jego tempo i trasę możemy dopasować do własnych możliwości.

Wycieczki rowerowe

Słoneczne dni sprzyjają zwiedzaniu pobliskich miejscowości. Warto zamienić samochód na rower. Pedałując, wzmacniamy stawy i mięśnie. Naukowcy udowodnili, że osoby, które systematycznie obciążają kości, rzadziej zmagają się z osteoporozą.

Zalety nordic walking

Coraz większą popularnością cieszy się nordic walking. Choć wiele osób śmieje się ze spaceru z kijkami, ich zastosowanie nie jest przypadkowe. Te niepozorne „gadżety” wpływają pozytywnie na mięśnie i stawy.

Irmina

Problemów ze stawami nie należy lekceważyć. Nieleczone mogą przekształcić się w poważne zmiany i doprowadzić do kalectwa. Aktywność fizyczna wzmacnia stawy. Jakie ćwiczenia należy wybrać?

Aerobic w wodzie

Udowodniono, iż aerobic w wodzie chroni przed powstaniem zmian zwyrodnieniowych w obrębie stawów. W związku z tym, iż nie każdy lubi przebywać w wodzie, ta forma aktywności ruchowej nie każdemu przypadnie do gustu.

Ćwiczenia podczas oglądania seriali

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że może ćwiczyć, oglądając ulubiony serial. Siedząc przed telewizorem, ściskajmy silikonowe piłeczki. W ten sposób wzmocnimy stawy, które znajdują się w obrębie kończyn górnych.

Ćwiczenia izometryczne

Pracując przed komputerem, wzmacniaj mięśnie, wykonując ćwiczenia izometryczne. W celu osiągnięcia pożądanych rezultatów należy unosić wyprostowaną nogę i wytrzymać 15 minut w tej niecodziennej pozycji.

Ruch odgrywa niezwykle istotną rolę w profilaktyce chorób stawów i mięśni. Jednocześnie zwiększa stężenie endorfin, zwanych też hormonami szczęścia.

Irmina

Komentarze (4)

drobina

7 lat temu

Właśnie sobie zdałam sprawę, jak ważne są systematyczne ćwiczenia. Muszę się do nich bardziej przyłożyć. Tym bardziej, że teraz (z powodu remontu naszego basenu) mam dłuższą przerwę w pływaniu i już zaczynam odczuwać bóle stawów:(

pati25

7 lat temu

Aktywność fizyczna jest najlepsza na nasze stawy.Aby były one w znnakomitej formie ćwiczmy,ćwiczmy.Zaczyna mi szwankować staw kolanowy i u palca przy ręce.
Wykonuję ćwiczenia i widzę poprawę

stazyz

7 lat temu

To prawda ruch to zdrowie, oczywiście w odpowiedniej ilości:P;) Ja również uprawiam sporty na świeżym powietrzu w tym nordic walking i nie zamieniłabym ich na np. siedzenie przed telewizorem hihihi dzięki aktywności czuję się wspaniale, jestem gibka, wyprostowana, kroki sprężyste, figurka jak malowana, skórka odżywiona hihihihihi i tak dalej i tak dalej;):-X Nic tylko wymieniać i wymieniać:-)

drobina

7 lat temu

Ten artykuł to chyba dla mnie napisany!:-X(devil). Uwielbiam pływanie i wycieczki rowerowe. Aktywność fizyczna jest u mnie na perwszym miejscu. Kiedyś moje stawy były w opłaknym stanie. Mam spore zwyrodnienia stawów i tego już niestety nie da się naprawić, ale można zapobiec dalszym zmianom. Dzięki temu, że po latach wróciłam do uprawiania sportu, moje stawy mają się całkiem dobrze:-):-X

Zostaw komentarz