Dieta O jedzeniu warto wiedzieć

Zdrowe czy nie – czego nie jeść na diecie?

na diecie

Kobiety są specjalistkami od diet. Trudno spotkać taką, która choć raz w życiu, nie byłaby na diecie. Ale czy wszystkie produkty są zdrowe? Czego lepiej nie jeść na diecie?

Zdrowe czy nie – dylematy odżywiania

W sieci pojawiają się coraz to nowe diety odchudzające. Modelki oraz gwiazdy zachwycają się produktami, które jak twierdzą, pomogły im uzyskać wymarzoną sylwetkę. Nieostająca moda na zdrowe odżywianie napędza cały rynek. W sklepach ląduje mnóstwo produktów, ale nie wszystkie są do końca zdrowe. Chcąc zadbać o własny wygląd i zdrowie warto zwrócić uwagę na poszczególne produkty, które czasem mogą wyrządzić nam więcej szkód niż pożytku.

Suplementy

Polacy nadużywają wszelkich suplementów diety. Uzupełnienie witamin jest konieczne, jeśli zleci je lekarz czy dietetyk, po wykonaniu odpowiednich badań. Zdrowy organizm człowieka pozyskuje cenne substancje z pożywienia. Wystarczy więc odpowiednio ułożona dieta, bogata w składniki, zawierające witaminy i minerały. Tabletki nam tego nie zastąpią.

Mleko migdałowe

Mleko migdałowe to ulubiony i modny napój wielu gwiazd. Nie należy do tanich produktów. Zawartość migdałów, które jak wiemy są zdrowe, jest w takim mleko bardzo niska. W rezultacie otrzymujemy mleko, które jest pozbawione wartości odżywczych. Zdecydowanie zdrowszym produktem będzie tradycyjne chude mleko lub mleko sojowe.

Soki

Soki z owców i warzyw to składnik wielu diet. Niektóre z nich opierają się wyłącznie na tego typu napojach. Taka dieta ma zapewnić szczupłą sylwetkę. Ale soki mogą zawierać duże ilości cukru, co nie jest zdrowe dla organizmu. Poza tym, dieta oparta na sokach może zakończyć się wahaniami nastrojów, spadkiem masy mięśniowej czy napadami głodu.

Musli

Musli na śniadanie? Wydawałoby się, że to dobry wybór, szczególnie jeśli chcemy się zdrowo odżywiać. Okazuje się, że jednak nie, ponieważ w musli znajdziemy sporą ilość cukru. Szklanka naszych ulubionych płatków może mieć nawet kilkaset kalorii, co nijak ma się do zdrowej diety.

Sól himalajska

zdroweSól himalajska ma różowy kolor, który jest efektem działania minerałów. Na próżno jednak szukać ich w produkcie. Sól zawsze w nadmiarze szkodzi, bez względu na to, jaki rodzaj wybierzemy.

Katarzyna Antos

Komentarze (3)

pati25

5 lat temu

Warto wiedzieć co w razie,gdy zaczniemy stosować dietę może być niezdrowe.Co nam może szkodzić,czego się wystrzegać.Więcej takich artykułów jest wskazane 🙂

Mindi

5 lat temu

Jak widać mamy takie dietetyczne pułapki. Dobrze wiedzieć czego powinno się unikać. Nie muszę się specjalnie odchudzać ale lubię wiedzieć co jeść i pić dla zdrowia. Najzdrowiej jeść produkty nieprzetworzone, wtedy mamy pewność, że nie ma nadmiaru cukru i soli, glównie stosowanych ze względów smakowych i konserwujących. Soki i musli to ulubione produkty dzieci i młodzieży, trudno ich przekonać aby po nie nie sięgali. Za to dorośli lubią nadużywać suplementów.

filodendron

5 lat temu

Nie wszystko co zdaje sie zdrowe jest zdrowe dla osoby odchudzającej się. Wiadomo – soki lepiej robić samemu, bo nie dodamy cukru jak producent. Trzeba bardziej przyglądać sie składowi na etykiecie , ile kalorii, jakie składniki , ile białka ile weglowodanów itp. Na jogurtach jest napisane zero procent tłusszczu ,ale za to jest w nich więcej cukru . Dlatego lepiej jeść normalne produkty, naturalne , nieodtłuszczone ws mniejszych ilościach.

Zostaw komentarz