Fitness Sporty sezonowe

Wiosenna rekreacja

wiosenna-rekreacja

Wiosna to dobry czas, żeby powrócić do sportów na świeżym powietrzu, jednak nie zawsze pogoda zachęca do aktywności. Jak ćwiczyć wczesną wiosną, jakie sporty wybrać?

Przytłoczeni przedłużającą się zimą wypatrujemy pierwszych promieni słońca, tęsknimy za zielenią i marzy nam się porządny, wiosenny spacer. Z drugiej strony coraz silniej sobie zdajemy sprawę, że trochę się zapuściliśmy podczas zimy.

Przegląd przed wiosną

Nie czarujmy się – większość z nas przez ostatnie parę miesięcy opuściła się w utrzymywaniu kondycji. Zimą zmienia się też nasza przemiana materii, dlatego niewątpliwie nabraliśmy trochę ciałka, czujemy się nieco ociężali.

Zanim jednak zaczniemy narzekać na sadełko i wpadać w panikę, sprawdźmy, jak stoimy z kondycją po zimie. Zastanówmy się, jakie sporty chcemy uprawiać – czy to nordic walking, bieganie, a może po prostu spacery? Koniecznie sprawdźmy, czy nasz sprzęt nie wymaga konserwacji, czy nie potrzebujemy nowego dresu czy butów, w jakim stanie jest nasz rower czy łyżworolki.

Sprawdźmy, w jakim stanie są nasze mięśnie i stawy – zanim zaczniemy uprawiać sport na dworze, przez parę dni najlepiej ćwiczyć w domu, wzmacniając mięśnie, rozciągając ścięgna i stawy.

Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek, które skutecznie odbiorą nam zapał do ćwiczeń.

Joanna Pastuszka-Roczek

Wiosna to dobry czas, żeby powrócić do sportów na świeżym powietrzu, jednak nie zawsze pogoda zachęca do aktywności. Jak ćwiczyć wczesną wiosną, jakie sporty wybrać?

Wiosenna aura a ćwiczenia

Wiosna i rodzące się wokół życie wprowadza atmosferę gorączki, zapału, jednak w sporcie nie chodzi przecież o to, by wysiłek był duży, tylko systematyczny. Niestety, bardzo często wiosenna pogoda jest kapryśna. Nie zachęca to do regularności!

Uprawianie sportu w deszczu czy podczas zimnego wiatru nie jest przyjemne. Jednak warto mimo wszystko wychodzić z domu w określonych dniach i godzinach – choćby na spacer. Dzięki temu nabierzemy nawyku ćwiczeniowego i dłużej wytrzymamy w postanowieniu. A kto wie, może po paru takich wyjściach okaże się, że deszcz wiosenny wcale aż tak bardzo nam nie przeszkadza!

Wiosna na świeżym powietrzu

Osoby posiadające ogródki działkowe z pewnością swoją porcję wysiłku fizycznego przeznaczą na doprowadzanie do porządku ogródka. Jeśli nie mamy swojego kawałka ziemi, warto się wybrać na spacer właśnie w okolice ogródków! Widok krzątających się gospodarzy oraz budzącej się przyrody zachęci nas do wysiłku fizycznego.

Joanna Pastuszka-Roczek

Wiosna to dobry czas, żeby powrócić do sportów na świeżym powietrzu, jednak nie zawsze pogoda zachęca do aktywności. Jak ćwiczyć wczesną wiosną, jakie sporty wybrać?

Wczesną wiosną stawiamy na sportową różnorodność, by nie musieć martwić się pogodą. W słoneczne dni możemy spróbować pojeździć na rolkach, pobiegać, wsiąść na rower. Po deszczu możemy iść na spacer, poćwiczyć nordic walking.

Możesz również zdecydować, że poczekasz do późnej wiosny, kiedy pogoda się w miarę ustabilizuje i po prostu spędzić ten czas na siłowni lub podczas zajęć pilates czy jogi. Wiele pań podejmuje regularny wysiłek właśnie w tym momencie, by lepiej się zaprezentować, gdy zaczną ćwiczyć na dworze.

Chociaż każda forma ćwiczeń jest dobra dla naszego organizmu, warto jednak jak najczęściej wychodzić na zewnątrz, a nie siedzieć w klimatyzowanych pomieszczeniach. Dzięki ćwiczeniom na świeżym powietrzu nabierzemy odporności , a nasza skóra złapie trochę ciepłego, zdrowego, wiosennego słoneczka.

Joanna Pastuszka-Roczek

Komentarze (5)

pati25

8 lat temu

Już wiosna.Pogoda zachęca do wyjścia nna świeże powietrze i poćwiczenia.Po zimie z kondycją u mnie nie jest najgorzej.Staram się ćwiczyć codziennie 🙂

drobina

8 lat temu

Z moją kondycją nie najgorzej, bo cały czas chodzę na pływalnię. Nie zapominam jednak o wiosennym przygotowaniu do sezonu. Prawie wszędzie kursuję już rowerem, no i muszę wreszcie zameldować się w naszym Parku Młodzieży – na siłowni:-X

Mindi

8 lat temu

Kiepsko z moją kondycją, próbowałam ćwiczyć ale zwykle to słomiany zapał. Może teraz uda mi się bardziej systematycznie spacerować i jeździć na rowerze. Mam ochotę biegać ale jeszcze zbyt szybko brakuje mi tchu.

dulcynea

8 lat temu

Forma po zimie , nieciekawa. Syn mnie mobilizuje , ostatnio razem biegamy. Ja delikatnie. Chodzę z kijkami. W górach jeszcze nie byłam. A przed urlopem trzeba wrócić do fomy. I będzie dobrze garderoba leźała na właścicielce:(

Danusiate

8 lat temu

No, z tą moją formą po zimie jest średnio – szczególnie stawy dają o sobie znać… Ale wróciłam do ćwiczeń, więcej się ruszam , więc jest nadzieja, że forma szybko się poprawi 🙂

Zostaw komentarz