Fitness Pilates

Na czym polega metoda pilates?

na-czym-polega-metoda-pilates

Metoda pilates polega na zaktywizowaniu mięśni całego ciała przy pomocy treningu inspirowanego jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Ćwiczący powinien skoncentrować na napięciu tzw. centrum, czyli środkowej obręczy ciała.

Świadome, powolne ruchy o małym zakresie, wychodzące z okolic brzucha, będącego ośrodkiem energii, umożliwiają nam doskonały trening równowagi, koordynacji i siły.

Technika ułożenia ciała w trakcie ćwiczeń pilates wzmacnia mięśnie głębokie tułowia, czyli te, które stabilizują nasz kręgosłup i miednicę i są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy. W wieku około menopauzalnym oddziaływanie na mięśnie posturalne jest o tyle istotne, że pozwoli nam uniknąć bólów kręgosłupa. W trakcie zajęć pilates wzmacniają się również mięśnie małe i słabe, których istnienia nie byłaś świadoma i których nie możesz pobudzić innymi dyscyplinami sportowymi.

Różnica miedzy tradycyjnym treningiem siłowym a omawianą metodą, polega na różnym bodźcowaniu mięśnia, w celu zwiększenia jego siły. Ćwiczenia siłowe wzmacniają mięśnie w trakcie pracy koncentrycznej, czyli skracania ich długości. Pilates wzmacnia je podczas rozciągania, dzięki czemu uzyskujemy długie, szczupłe, proporcjonalnie zbudowane ciało. Efektem regularnych ćwiczeń jest zwiększenie nie tylko siły, ale również zwinności i elastyczności, które wpłyną na jakość naszej sylwetki. Korzystne zmiany, które szybko zauważysz to spłaszczony brzuch, podniesione pośladki , sprężyste ciało i lekki, pełen gracji chód.

Anna J

Komentarze (4)

pati25

11 lat temu

Ćwiczenia pilates bardzo dobrze wpływają nna nasze ciało.Przynoszą super efekty.Co prawda nie ćwiczyłam tej metody (a może tak tylko nie wiedziałam,że to akurat ćwiczenia pilates ) ale czas spróbować 😛

Jagoda

13 lat temu

a ja słyszałam ze ćwiczenia pilates są świetne dla kobitek w naszym wieku i duzo dobrego robia dla pleców, kręgosłupa i lędźwi. bardzo polecana tym, którzy maja pracę siedzącą przy biurku.

Annastazja

13 lat temu

Moja córka robiła kurs instruktora aerobiku we Warszawie i prowadząca opowiadała im, że pojechała z mężem (który jest zawodowym sportowcem) na wczasy, a w hotelu nie było siłowni. Namówiła go i towarzysząca ich parę do ćwiczeń pilates na balkonie 🙂 Podobno mąż, który do tej pory lekceważył prace i pasje żony, docenił ćwiczenia pilates na mięśnie brzucha. Podobno miał zakwasy, ale przede wszystkim zobaczył jak bardzo są skuteczne w porównaniu z tradycyjnymi brzuszakmi! Dziewczyny- dla płaskiego i silnego brzucha ćwiczmy pilates!!!

justi

13 lat temu

ćwiczenia pilates są świetne, ja mam od dawna problem z kręgosłupem dlatego ćwiczę właśnie tą metodą, na zmianę z jogą… czasem tylko leń mnie dopada 🙁

Zostaw komentarz