Fitness Jak ćwiczyć?

Gimnastyka poranna z masującą piłką Fit Ball

gimnastyka-poranna-z-masujaca-pilka-fit-ball

Ćwiczenia fizyczne są ważnym elementem życia – to prawda oczywista, wszystkim powszechnie znana. Jednak niewielu z nas rzeczywiście w praktyce oddaje się regularnym ćwiczeniom. Codzienna gimnastyka poranna to doskonałe rozwiązanie, aby się wewnętrznie obudzić, ale kto lubi rano wstawać i do tego jeszcze zmuszać do ruchu?

Nie taki wilk straszny… Czyli poranna gimnastyka

Poranne ćwiczenia mogą być przyjemne i – co najważniejsze – skuteczne dzięki wykorzystaniu dużej gumowej, masującej piłki Fit Ball(ćwiczenia sensoryczne). To piłka z wypustkami, dzięki którym zwiększa się ukrwienie skóry i jej pobudzenie.

  • Pierwszym ćwiczeniem, które warto wykonać tuż po przebudzeniu, leżąc jeszcze w łóżku, jest wyciąganie się; wystarczy unieść ręce jak najwyżej w górę i spróbować na kilka sekund maksymalnie wydłużyć całe ciało, biorąc przy tym głęboki oddech; następnie należy się skulić, wykonując wydech – i powtórzyć rozciąganie całego ciała.
  • Bardzo podobne ćwiczenie, które można kilka razy powtórzyć, jest również proste – polega na wyciąganiu jak najdalej równocześnie lewej ręki i prawej nogi i odwrotnie.
  • Następnie siadamy na łóżku i unosząc ręce splecione w górę możemy wykonać kilka głębokich wdechów i wydechów, z równoczesnym opuszczeniem ramion.
  • W pozycji j.w. wykonujemy krążenia głową w lewo i prawo.

Kolejną ważną częścią gimnastyki jest otwarcie okna – dopływ świeżego powietrza jest jak najbardziej wskazany. Następnie można przejść do gimnastyki na piłce z wypustkami Fitball:

  • wystarczy objąć piłkę rękoma, mocno ją ściskając przyciągnąć do klatki piersiowej,
  • następnie można położyć się na brzuchu, próbując przetoczyć się w przód i w tył tak, aby cała przednia strona ciała miała kontakt z piłką i jej masującymi wypustkami,
  • kolejnym ćwiczeniem jest położenie się na piłce plecami z wyciągniętymi ramionami w górę – również należy spróbować powoli toczyć piłkę, by masować plecy,
  • na koniec należy usiąść na piłce i wykonać kilka głębokich wdechów i wydechów, z równoczesnym wznoszeniem i opuszczaniem ramion.

Zastrzyk energii na cały dzień

Ćwicząc musimy pamiętać, by się nie spieszyć – zadania należy wykonywać bardzo powoli. Ta prosta gimnastyka to rozruch poranny – wstępne uruchomienie organizmu, co pozytywnie nastroi nas na resztę dnia. Niektórzy twierdzą, że od kiedy zaczęli poświęcać kilka minut poranka na te właśnie ćwiczenia zupełnie zrezygnowali z porannej kawy.

dr Paweł F. Nowak

Komentarze (3)

ell@

11 lat temu

Nawet lubię te piłki, ale tylko od czasu do czasu. Bardziej energetyczne zajęcia są dla mnie atrakcyjniejsze. No i oczywiście – jeśli wychodzę na jakiś aerobik czy inną Zumbę 🙂 – to dwie godziny wcześniej nic nie jem.
A gdy czasem dodatkowo gimnastykuję się w domu – to tylko rano, przed śniadaniem. Potem już się nie zmuszę do samodzielnego ćwiczenia.

tereska56

11 lat temu

Kiedyś miałam okazję ćwiczyć na tej piłce. Na początki był problem z utrzymaniem równowagi, ale potem było całkiem przyjemnie. To na pewno coś innego i nowego, co może zachęcić do ćwiczeń.

Zostaw komentarz