Jak zapobiegać? Profilaktyka

Rusz się i żadnych wymówek!

rusz-sie-i-zadnych-wymowek

Lenistwo jest największym ograniczeniem wszystkich tych, którzy chcą zdrowo żyć, być sprawnym i dobrze wyglądać. Bardzo często więcej energii tracimy na wyszukiwanie sobie wymówek, by nie ćwiczyć niż na potrzebną nam do zdrowego życia aktywność.

Nie wierzysz? Uważasz, że Twoje wytłumaczenie jest usprawiedliwieniem? Być może, ale najpierw zapoznaj się z poniższą listą najczęstszych wymówek oraz naszych odpowiedzi na nie.

  • Nie mam czasu na codzienną dawkę ruchu – to nieprawda! Po prostu nie potrafisz go sobie dobrze zorganizować, a może nawet masz problemy z zarządzaniem czasem. Często marnujemy wolne godziny na biernych rozrywkach, które nas nie rozwijają. Wystarczy przyjrzeć się organizacji typowego dnia, z pewnością uda się wygospodarować 30 minut trzy razy w tygodniu.

  • Mam małe dzieci do opieki – żadna wymówka ani mam ani babć pomagającym dzieciom w wychowywaniu wnuków – ćwiczyć można z maluchami i to od najmłodszych lat. W niektórych klubach fitness oferowane są zajęcia, na które zabiera się niemowlaka (ćwiczy się z dzieckiem, trzymając je na różne sposoby). Wielu biegaczy startuje nawet w zawodach wraz ze swoim dzieckiem, które nie potrafi jeszcze chodzić – po prostu znajduje się w specjalnym wózku popychanym przez biegnącego rodzica.

dr Paweł F. Nowak

Lenistwo jest największym ograniczeniem wszystkich tych, którzy chcą zdrowo żyć, być sprawnym i dobrze wyglądać. Bardzo często więcej energii tracimy na wyszukiwanie sobie wymówek, by nie ćwiczyć niż na potrzebną nam do zdrowego życia aktywność.

  • Nie stać mnie na to – to nie prawda, można wyjść do parku pobiegać, pospacerować – to nic nie kosztuje. Coraz częściej można spotkać w parkach czy lasach miejskich specjalne urządzenia do ćwiczeń (ścieżki zdrowia).
  • Szybko się nudzę – można to zmienić – urozmaicaj swoją aktywność, zmieniaj ją, zmieniaj trasę, po której maszerujesz z kijkami, biegasz lub jeździsz rowerem. Inwestuj w elektroniczne gadżety pomocne w treningu (mierz tętno, słuchaj muzyki). Ćwicz w grupie, szukaj do wspólnych ćwiczeń znajomych na portalach społecznościowych.
  • Brak mi odwagi i śmiałości – jeśli naprawdę nie chcesz nie musisz wychodzić z domu; w warunkach domowych można ćwiczyć wykorzystując proste przybory jak piłka szwedzka, gumy, hantle itp. Można uprawiać aerobik przed ekranem telewizora. Jeżeli dysponujemy większym metrażem warto wówczas zainwestować w maszynę do ćwiczeń.

Zmaganie się z własnymi słabościami – ruchowym lenistwem to ćwiczenie charakteru. Warto toczyć bój, ponieważ wiele można zyskać. Stawka jest nie mała – to jest nasze zdrowie i dobre samopoczucie.

dr Paweł F. Nowak

Komentarze (6)

Emilly27k

9 lat temu

W imieniu swoim prosiłabym o większą liczbę takich artykułów, które przedstawiają wspaniałą profilaktykę ruchową:)

pati25

9 lat temu

Takie artykuły propagujące zdrowy tryb życia,propagujące ruch,aktywność fizyczną zawsze są tu mile widziane.Często takie wymówki znajdujemy.Jednak chcąć być zdrowym,czuć się dobrze nie zapominajmy o codziennej dawce ruchu na świeżym powietrzu

stazyz

9 lat temu

Brawo, brawo… artykuł wspaniały i niestety prawdziwy! Ja akurat jestem osobą aktywną, ale muszę przyznać, że nie jednokrotnie muszę przekonywać samą siebie żeby wyjść z domu, a potem już tylko radość i satysfakcja:) Jak mówią kobieta zmienną jest:)

drobina

9 lat temu

Super artykuł. Cieszę się, że Redakcja (mój strażnik!) ciągle propaguje ruch i zdrowy tryb życia. Artykułów o tej tematyce nam nie brakuje. Ciągle jestem w ruchu: ćwiczę, jeżdże na rowerze, pływam…Mimo to potrzebuję takiego „przypominacza”, który mnie zachęca do jeszcze większego działania, bo przy moich skłonnościach do tycia (co ja gadam – do żarcia!), taki strażnik jest bardzo potrzebny.

Zostaw komentarz