Osteoporoza Profilaktyka osteoporozy

Jak uchronić się przed złogami wapniowymi w naczyniach krwionośnych?

jak-uchronic-sie-przed-zlogami-wapniowymi-w-naczyniach-krwionosnych

Miażdżyca – ta diagnoza przeraża większość z nas. Ograniczamy cholesterol, staramy się zdrowo odżywiać, ale zapominamy, że tłuszcz nie jest jedynym winowajcą zatkanych tętnic. Jaki wpływ na procesy miażdżycowe ma wapń?

Co to jest stwardnienie tętnic?

Miażdżyca, czyli proces prowadzący do zesztywnienia naczyń krwionośnych (głównie tętnic)i zmniejszenia ich światła, to choroba kojarzona przede wszystkim z nadmiarem złego cholesterolu. Tymczasem okazuje się, że w tętnicach odkładają się również złogi wapnia, które prowadzą do ich stwardnienia.

W konsekwencji naczynia krwionośne tracą swoją naturalną elastyczność i są podatne na urazy i zwężenia ich światła. To z kolei prowadzi do niebezpieczeństwa zatoru.

Skąd biorą się złogi wapnia w naczyniach krwionośnych?

Niebezpieczny jest zwłaszcza nadmiar wapnia w organizmie. Nie tylko zatyka naczynia krwionośne, ale także prowadzi do chorób serca, powoduje zmniejszenie wchłaniania innych składników mineralnych i sprzyja rozwojowi kamicy nerkowej. Przyjmowanie bez kontroli suplementów w postaci samego wapnia może się okazać bardzo zdradliwe.

Nasz organizm nie potrafi kierować tego składnika bezpośrednio do kości bez obecności witaminy K2. W związku z tym wapń zamiast stać się budulcem tkanki kostnej odkłada się w tętnicach i prowadzi do podwójnego niebezpieczeństwa – osteoporozy i miażdżycy. Niepozorna witamina K2 zapobiega powstawaniu złogów wapniowych w naczyniach krwionośnych i sprowadza wapń tam, gdzie jego miejsce: do kości.

Tekst sponsorowany

Miażdżyca – ta diagnoza przeraża większość z nas. Ograniczamy cholesterol, staramy się zdrowo odżywiać, ale zapominamy, że tłuszcz nie jest jedynym winowajcą zatkanych tętnic. Jaki wpływ na procesy miażdżycowe ma wapń?

Jak przeciwdziałać odkładaniu się wapnia w naczyniach krwionośnych?

Wystarczy przestrzegać prawidłowego poziomu wapnia w organizmie, a także pamiętać o bardzo ważnej i mało docenianej witaminie K2. Dorosły człowiek potrzebuje dziennie ok. 1000 mg wapnia, a już po 50 roku życia zapotrzebowanie rośnie do 1500 mg na dobę. Warto wiedzieć, że w momencie, kiedy dochodzi do niedoboru wapnia w organizmie włączają się mechanizmy pobierające go z tkanki kostnej.

Choć stężenie wapnia we krwi może być prawidłowe grozi to zmniejszeniem gęstości kości i w konsekwencji rozwojem osteoporozy. To dlatego należy przyjmować suplementy o odpowiedniej zawartości wapnia i witaminy K2.

Preparat CaDiK{nofollow} to jeden z niewielu produktów na rynku, który oprócz bezpiecznej dawki wapnia i witaminy D3 zawiera również witaminę K2. Dzięki temu preparat działa wielokierunkowo – powoduje szybkie wchłanianie się wapnia do kości zapobiegając jego odkładaniu się w tętnicach jednocześnie przeciwdziałając osteoporozie.

Wapń w odpowiedniej ilości daje nam mocne i zdrowe kości. Niestety zarówno niedobór, jak i nadmiar wapnia powodują ciężkie skutki uboczne. Ratunkiem dla organizmu jest niepozorna witamina K2 – warto to zapamiętać.

Tekst sponsorowany

Komentarze (4)

pati25

7 lat temu

Zawsze dbam o kośći dostarczając wapń,Dbam o prawidłową dietę,ruch.Przyjmuję suplementy wapnia z muszli ostryg.Nie sądziłam,że nadmiar wapnia może być taki groźny.Najlepiej sprawdzić czy suplementy są nam konieczne.

Mindi

8 lat temu

Nie byłam świadoma tych zagrożeń od strony wapnia. Okazuje się, że dieta ma naprawdę tak szerokie znaczenie a zwykle jemy to co lubimy, nie dostarczając odpowiednich składników jakie organizm potrzebuje. Szkoda, że w słodyczach nie ma tych najpotrzebniejszych mikroelementów i witamin 😉

drobina

8 lat temu

Kiedyś robiłam sobie badania pod kątem osteoporozy. Niby wyszło, że ta choroba mi nie grozi, ale okazało się, że mam zbyt dużo wapnia. Może warto więc zastanowić się nad tym preparatem?
Mimo wszystko myślę podobne jak stazyz
stazyz napisał(a):
> A to ciekawostka… ja jednak stoję przy swoim, ruch na świeżym powietrzu, więcej warzyw i owoców i …życie jest piękne a my… zdrowi

stazyz

8 lat temu

A to ciekawostka… ja jednak stoję przy swoim, ruch na świeżym powietrzu, więcej warzyw i owoców i …życie jest piękne a my… zdrowi:):-X

Zostaw komentarz