Sen

Sen – prawda i mity

sen-prawda-i-mity

Każdy wie jak przyjemnie jest się oddać w objęcia Morfeusza, bo sen to odpoczynek, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. To on sprawia, że nasz organizm regeneruje się i kumuluje energię potrzebną do życia.

Niektórzy radzą wypicie lampki wina przed snem, inni polecają wysiłek fizyczni, a jeszcze inni zalecają zasypianie o ustalonej godzinie. Czy te i inne rady pomogą nam w zasypianiu? Poznajcie 5 prawd i mitów, które sprawią, że zaśniecie szybciej.

1.Dłuższe spanie w weekend pomaga regulować nasz codzienny cykl.

Jest to prawda, ale nie do końca, albowiem należy pamiętać aby w tygodniu trzymać się regularnego planu snu. Pozwoli to zachować równowagę, a tym samym będziemy bardziej wypoczęci.

2.Lampka wina przed snem sprawi, że zaśniesz szybciej i będziesz bardziej wypoczęta.

W tym przypadku jest zawarte jedynie ziarno prawdy, wino wypite przed snem może spowodować szybsze zaśnięcie (oczywiście pite w umiarze), ale z drugiej strony może doprowadzić do tego, że zaburzy Twój sen, rano obudzisz się niewyspana i zmęczona.

3.Seks w godzinach wieczornych (nocnych) ułatwi zasypianie.

Prawda. Dzięki wydzielaniu się endorfin nasze ciało czuje się zrelaksowane, a to ułatwia zasypianie i spokojny sen.

4.Niespodziewana pobudka w środku nocy?

Najlepiej leż spokojnie i spróbuj zasnąć. Wstawanie i podejmowanie się innych zajęć może doprowadzić do bezsennej nocy. Spokojne oczekiwanie na zaśnięcie jest bardziej efektywne niż spacerowanie po mieszkaniu, czytanie lub oglądanie pozornie nudnego programu w telewizji. Nocne czytanie może pobudzić nas wywołując niepotrzebną obawę przed brakiem snu, a to nie pomoże nam w zaśnięciu.

5.Wysiłek fizyczny przed snem spowoduje, że szybciej zaśniemy.

Trening przed snem może mieć odwrotny skutek, ponieważ łatwiej nam zasnąć kiedy nasz organizm jest chłodniejszy. Jedynie regularne ćwiczenia pozwalają na łatwiejsze zasypianie, ale pamiętajmy, aby ćwiczyć minimum trzy godziny przed pójściem spać, nasz organizm potrzebuje około sześciu godzin, aby wrócić do normalnej temperatury.

KANKA

Komentarze (6)

pati25

8 lat temu

Z niektórymi radami się zgodzę.Natomiast jeżeli chodzi o regularność snu to nie..Ja chodzę spać nie zawsze o tej samej porze i śpię.Oczywiście budzę się w nocy ale szybko zasypiam.

Meguszka

8 lat temu

Ja jak pójdę spać o późnej porze to cały dzień nazajutrz źle się czuje, męczę się przy najmniejszym wysiłku, boli mnie głowa, jestem ospała, nieprzytomna, roztrzepana.
Wino..hm muszę zacząć pić :P:P

izabelle

8 lat temu

Na szczęście nie mam większych problemów ze snem. Ale jak się pojawią to na pewno skorzystam z rad umieszczonych w tym artykule. Rada pierwsza z winem brzmi smakowicie, trzecią też raczej nie pogardzę 😉 Nie pomyślałabym, że czytanie może nas pobudzić przed snem, na mnie wieczorne czytanie działa jak proszek nasenny.

kasia1358

9 lat temu

ja tylko przykładam głowe do poduszki i juz śpie.Obojetnie czy to godziny ranne,popołudniowe czy nocne.Spała bym chyba wszędzie.I nawet jak sobie zrobie popołudniowa drzemka nie mam problemu z zasypianiem.Jedyną przeszkoda jest kawa.Wypita po 14 juz powoduje kłopoty z zasnieciem

dzolana

9 lat temu

szklanka ciepłego mleka przed snem zawsze pomaga zasnąć- tak mówiła mi babcia
i na mnie działało, ale może to tylko placebo 🙂

Zostaw komentarz