nadzor-kardiologiczny-przez-telefon

Epidemia chorób układu krążenia obok nowotworów jest podstawowym problemem zdrowotnym nie tylko Polski, ale i całego współczesnego świata. Statystyki zachorowań są zatrważające -10% naszego społeczeństwa to ludzie obciążeni chorobami układu krążenia. Rocznie 100 000 umiera z ich powodu.

Zalety Kardiofonu

Telefoniczny nadzór kardiologiczny umożliwia skuteczne monitorowanie pacjenta ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń rytmu serca i bólów w klatce piersiowej. Na podstawie kilkuletnich doświadczeń i standardów kardiologicznych wdrożono program leczenia przez telefon najbardziej powszechnej i dokuczliwej arytmii – napadowego migotania przedsionków. Pozwoliło to istotnie zredukować ilość interwencji pogotowia ratunkowego oraz hospitalizacji w przypadku tej arytmii.

Pracownia wszczepiania stymulatorów Szpitala Wolskiego w Warszawie również potwierdziła przydatność transtelefonicznej rejestracji EKG w rozpoznawaniu, ocenie i weryfikacji przeróżnych zaburzeń związanych z pracą układów stymulujących implantowanych coraz większej grupie pacjentów.

Kolejną zaletą kardiologicznej konsultacji telefonicznej jest szybka ocena reakcji organizmu na podawane leki, co daje komfort w miarę bezpiecznego „leczenia” przez telefon bez zbędnego angażowania placówek publicznej służby zdrowia.

Czy Kardiofon się sprawdza?

O efektywności świadczy stale wzrastająca liczba interwencji przy jednocześnie malejącej ilości wezwań Pogotowia Ratunkowego. (W ciągu 5 lat redukcja z 10.8% do 2 %). Dużo mówi również ankieta przeprowadzona wśród pacjentów oceniających system nadzoru telefonicznego pokazała, że u:

  • 96% poprawiło się poczucie bezpieczeństwa
  • 88% poprawiła się jakość życia
  • 66% spadła ilość wizyt u lekarzy specjalistów
  • 47% zmniejszyła się liczba pobytów w szpitalu
  • a 42% uważa, że sprawność Pogotowia Ratunkowego poprawiła się

Anna J