Dieta

Love Vegan – Violetta Domaradzka, Hanna Stolińska-Fiedorowicz i Robert Zakrzewski

love vegan

Dieta wegańska cieszy się niezbyt dobrą sławą. Wiele osób uważa, że jest zwyczajnie szkodliwa dla zdrowia. Weganizm to bowiem bardziej radykalna postać wegetarianizmu, zakłada on całkowitą rezygnację z produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nabiału, jaj i miodu. O ile dietę bezmięsną można jeszcze zrozumieć – produkty pochodzenia zwierzęcego zawierają sporo białka, wapnia oraz żelaza – to ostatnie znajdziemy w jajach, o tyle dieta wegańska grozi niedoborami składników odżywczych. Książka Love Vegan zachęca nas do zmiany stylu życia na zdrowszy.  Zawiera ona gotowy jadłospis na 21 dni, w tym czasie mamy poczuć się silniejsi dzięki diecie opartej wyłącznie na składnikach roślinnych.

Jak odzyskać energię?

Chcesz wyglądać młodziej i stracić zbędne kilogramy? A może zwyczajnie brakuje ci energii? Istnieje sprawdzony sposób na pozbycie się zmęczenia i chorób, którym towarzyszy przyjmowanie leków. Mogłoby się wydawać, że takie przesłanie mogą skierować do czytelnika tylko autorzy poradnika dla biegaczy lub miłośnicy fitnessu. Tymczasem nie musisz od razu uprawiać joggingu na mrozie.  Zdaniem autorów książki Love Vegan wystarczy tylko zmienić snowe nawyki żywieniowe na okres 21 dni. W tym czasie postaw na dietę roślinną i sprawdź, co się stanie.

Dieta wegańska też może być zdrowa

Z przepisów zawartych w książce Love Vegan możemy korzystać bez obaw. Zanim poradnik trafił na półki w księgarniach, gotowy jadłospis uzyskał rekomendację dietetyka (jednej z autorek książki) i został uznany za zbilansowany. Oznacza to, że jedząc same warzywa, nie powinniśmy narzekać na niedobór białka, żelaza, wapnia czy innych składników odżywczych. Przepisy z książki Love Vegan pokazują, jak zbilansować kalorie oraz mikro- i makroelementy w swojej codziennej diecie roślinnej.

Love Vegan, czyli różnorodna dieta roślinna

Autorzy książki Love Vegan zachęcają do uprawiania sportu oraz gotowania zdrowych posiłków z warzyw, owoców, strączków, orzechów i zbóż. Jak widać, dieta roślinna jest niezwykle zróżnicowana. W jej przypadku z pewnością nie grozi nam nuda.  W wyżej wspomnianej książce znajdziemy gotowy jadłospis na trzy tygodnie, który zakłada spożywanie 5 posiłków dziennie w 3 poziomach kaloryczności.  Otrzymujemy także gotową listę zakupów oraz szereg porad, które pozwolą nam samodzielnie komponować posiłki.

Czy warto kupować produkty eko?

Autorzy dzielą się z czytelnikiem praktycznymi poradami. Dzięki nim dowiemy się, gdzie warto robić zakupy, jaki olej wybrać, czy produkty eko i bio są warte zachodu.  Część napisana przez Hannę Stolińską- Fiedorowicz, która z wykształcenia jest dietetyczką, pozwoli nam samodzielnie zbilansować dietę, aby miała odpowiednią wartość kaloryczną i dostarczała składników odżywczych w dostatecznych ilościach.

Dodaj komentarz