Osteoporoza Profilaktyka osteoporozy

Jak wygląda profilaktyka osteoporozy?

profilaktyka-osteoporozy

Osteoporoza to powszechna choroba, która powoduje ubytek masy kostnej. Jak wygląda profilaktyka osteoporozy?

Osteoporoza czyli słabsze kości

Nasze kości pozwalają nam na sprawne poruszanie się. W przypadku ubytków i osłabienia ich przestrzennej struktury pojawiają się problemy. Liczne złamania oraz bóle kręgosłupa to tylko niektóre z częstych objawów choroby jaką jest osteoporoza. Najbardziej narażone są osoby starsze oraz kobiety po menopauzie. Warto dużo wcześniej zadbać o zdrowie kości, aby uniknąć przykrych skutków choroby w przyszłości.

 Jak wygląda profilaktyka osteoporozy?

Programy profilaktyczne są stwarzane aby pogłębić świadomość ludzi na temat wielu chorób oraz uniknąć coraz większej liczby zachorowań. Schorzenia reumatyczne, takie jak osteoporoza są bardzo często diagnozowana. Coraz więcej ludzi skarży się na bóle kręgosłupa. Działania profilaktyczne są niezbędne w utrzymaniu mocnych kości oraz ich pełnej sprawności przez długie lata.

 Suplementacja

Suplementy w postaci wapnia i witaminy D to podstawowy element profilaktyki osteoporozy. Dieta nie zawsze przynosi dostateczną dawkę tych substancji, dlatego warto pomyśleć o suplementacji wspomagającej. Wapń to elementarny składnik wielu mieszanek witaminowych. Preparaty zawierające węglan wapnia powinno się przyjmować podczas posiłków. Witamina D może być przyjmowana w okresie zmniejszonego nasłonecznienia. Należy jednak uważać na jej dawkowanie, ponieważ zbyt duża ilość może być szkodliwa dla nerek.

Eliminacja zagrożeń

Alkohol, palenie tytoniu oraz takie używki jak kawa zwiększają ryzyko rozwoju osteoporozy. Porzucenie szkodliwych nałogów, unikanie wypijania zbyt dużej ilości kawy dziennie pozwolą na zachowanie zdrowych kości.

Zdrowa dieta

W zdrowej diecie nie powinno zabraknąć wspomnianego wapnia, witaminy D oraz innych składników mineralnych jak witamina C, K czy magnez. Na kości niekorzystnie wpływa nadmiar sodu i fluoru. Zbyt duże spożycie białka również może wpłynąć na stan naszych kości.

 Aktywność fizyczna

suplementacja

Sport w przypadku kości odgrywa wielką rolę. Nasze kości są przystosowane do ciągłego ruchu, więc odpowiednia aktywność tylko im sprzyja. Oczywiście należy wykonywać umiarkowane ćwiczenia takie jak pływanie czy spacerowanie, przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Powyższe zalecenia profilaktyczne pozwalają na utrzymanie zdrowych i sprawnych kości. Takie zachowania umożliwiają zapobieganie wielu chorobom, w tym rozwoju osteoporozy, więc warto wdrożyć je w życie jak najszybciej.

Dodaj komentarz