Dieta O dietach

Zasady diety Montignaca

zasady-diety-montignaca

Sposób odżywiania zaproponowany przez M. Montignaca staje się coraz popularniejszy zarówno wśród ludzi chcących odchudzić swoje ciało oraz tych pragnących cieszyć się dobrym zdrowiem. Istotne jest to, że nie ogranicza ona ilości pokarmu i kalorii jakie możemy spożyć, tylko uczy nas co powinniśmy jeść, a czego unikać.

Metoda Montignaca nie należy do zbyt skomplikowanych, wystarczy przy komponowaniu posiłków przestrzegać kilku reguł, które prezentujemy w dalszej części artykułu.

Podstawy metody Montignaca

Najważniejsze przy stosowaniu metody jest dobór takich pokarmów, które nie powodują wzrostu stężenia cukru we krwi, a jednocześnie dostarczających nam odpowiedniej dawki energii i przyjemności z jedzenia. Wzrost stężenia cukru we krwi zależy od rodzaju spożytych węglowodanów. Ponieważ niektóre z nich mogą podnieść poziom cukru we krwi, inne zaś przyczyniają się do jego obniżenia, istotna jest wypadkowa poziomu cukru po posiłku.

Montignac dzieli węglowodany na te o:

  • bardzo wysokim indeksie glikemicznym IG>75
  • wysokim indeksie glikemicznym IG=50-75
  • niskim indeksie glikemicznym IG=35-50
  • bardzo niskim indeksie glikemicznym IG<35

Indeks glikemiczny określa wzrost stężenia cukru po spożyciu danego posiłku, ogólnie im dany produkt posiada wyższy IG, tym stężenie cukru we krwi po posiłku będzie wyższe. Według Montignaca spożywanie węglowodanów o niskim IG (poniżej 35) sprzyja utracie wagi, natomiast te mające IG powyżej 75 są przyczyną nadwagi i otyłości.

Borys

Sposób odżywiania zaproponowany przez M. Montignaca staje się coraz popularniejszy zarówno wśród ludzi chcących odchudzić swoje ciało oraz tych pragnących cieszyć się dobrym zdrowiem. Istotne jest to, że nie ogranicza ona ilości pokarmu i kalorii jakie możemy spożyć, tylko uczy nas co powinniśmy jeść, a czego unikać.

Etapy metody

Stosowanie metody odbywa się dwuetapowo. Pierwszy, bardziej rygorystyczny, ma na celu utratę zbędnych kilogramów, a jego czas trwania jest uzależniony od stopnia nadwagi. Drugi etap służy zachowaniu stabilnej masy ciała. Jeśli nie masz problemu z nadwagą, to stosowanie metody możesz zacząć od drugiego etapu. Są osoby, które tak dobrze czują się podczas etapu pierwszego, że pozostają przy nim, mimo pozbyciu się nadwagi. Na czym polegają oba te etapy, wyjaśnimy w kolejnym artykule teraz skupimy się na najważniejszych zasadach przy stosowaniu metody.

Główne zasady metody Montignaca można podsumować w następujący sposób:

1. jeść do syta bez ograniczeń ilościowych i nie licząc kalorii
2. posiłki powinny być właściwie skomponowane i różnorodne
3. każdy posiłek powinien zawierać białka i węglowodany
4. należy całkowicie lub częściowo zrezygnować ze spożywania węglowodanów o wysokim IG,
IG>50 a w szczególności z cukru, białej mąki, ziemniaków, kukurydzy, biały ryż), potraw przygotowywanych z białej mąki

Borys

Sposób odżywiania zaproponowany przez M. Montignaca staje się coraz popularniejszy zarówno wśród ludzi chcących odchudzić swoje ciało oraz tych pragnących cieszyć się dobrym zdrowiem. Istotne jest to, że nie ogranicza ona ilości pokarmu i kalorii jakie możemy spożyć, tylko uczy nas co powinniśmy jeść, a czego unikać.

 

5. spożywać należy węglowodany, które mają pozytywny wpływ na poziom cukru IG6. rezygnacja ze złych tłuszczy (masło, smalec, oleje rafinowane) na korzyść dobrych (oliwa z oliwek tłuszcz z gęsi, olej słonecznikowy, rzepakowy
7. spożywanie raczej ryb tłustych niż mięsa (z wyjątkiem drobiu, chudej wołowiny i cielęciny)
8. unikać wszystkich dań przygotowanych z użyciem: mąki białej (pszennej), masła, bułki tartej, cukru, karmelu, skrobi modyfikowanej itp. (mąkę białą można zastąpić mąką z pełnego przemiału, dowolną mąką razową, a bułkę tartą parmezanem, mielonymi płatkami owsianymi).

Smacznego!

Borys

Komentarze (2)

drobina

10 lat temu

Wszystko to pięknie wyglada na papierze i jak brzmi (skąd ja to znam!). Może warto spóbować? Po świętach oczywiście.

pati25

10 lat temu

Metodę Montignaca nie nazwałabym dietą jako taką.Raczej sposobem
prawidłowego odżywiania.Z pewnością ta metoda ucieszy osoby,które lubią jeść a mimo to chcą schudnąć.Wystarczy przestrzegać zasad

Zostaw komentarz