Dieta

Prawidłowy metabolizm cukrów. Co to znaczy?

Prawidłowy metabolizm cukrów

Nieodpowiednio zaplanowane posiłki, życie w pośpiechu, pomijanie śniadań, zbyt duże ilości cukru w diecie, brak ruchu i różne uwarunkowania genetyczne… To wszystko może prowadzić do zaburzenia prawidłowego metabolizmu cukrów w organizmie człowieka. Co kryje się pod tym zagadnieniem? W jaki sposób zadbać o swoje zdrowie? Wyjaśnienie tych kwestii znajdziesz w poniższym tekście.

Cukry w organizmie – jak wpływają na nasze zdrowie?

Insulinooporność, hipoglikemia, otyłość to tylko niektóre z coraz bardziej popularnych chorób. Nieprawidłowy metabolizm cukrów staje się powoli plagą XXI wieku. Coraz częściej mamy problemy z nadmiernym tyciem, zaburzeniami koncentracji, bólami głowy i sennością – to oznaki nieprawidłowego poziomu cukru we krwi.

Odpowiedni poziom glukozy – o co chodzi?

Potrzebujemy energii, a tę uzyskujemy z prawidłowego procesu utleniania węglowodanów. Przykładem jest glukoza, czyli cukier krążący we krwi. Na jej prawidłowy poziom wpływają dwa hormony. Jest to insulina i jej przeciwieństwo glukagon.

Kiedy spożyjemy posiłek, stężenie glukozy we krwi wzrasta, wówczas trzustka w odpowiedzi syntetyzuje insulinę, która zmniejsza ilość glukozy. W sytuacji, gdy poziom glukozy jest za mały wtedy, trzustka syntetyzuje glukogan, który wędruje do wątroby w celu zainicjowania wydzielania się glukozy. Kiedy dojdzie do zachwiania tego mechanizmu, zmniejszy się ilość glukozy we krwi, powstaje ryzyko zaistnienia hipoglikemii i hiperglikemii, a to już prosta droga do stanu przedrzucawkowego i cukrzycy.

Jak wspierać swój organizm przy nieprawidłowym metabolizmie cukrów?

Tak naprawdę, od kiedy problem ten został zdiagnozowany, zaczęto z nim walczyć. Lekarze specjaliści zalecają swoim pacjentom różne sposoby na to, jak dążyć do zminimalizowania tej przypadłości. Pierwszy ważny krok stanowi zmiana nawyków żywieniowych.

Odpowiednia ilość posiłków to od 3 do 5 dziennie. Każdy z nich w odpowiednich około trzygodzinnych odstępach czasu. Dodatkowo zalecana jest dieta z niskim IG. Niewskazane są tutaj fast foody, alkohol, czy słodycze. Zalecane są natomiast: pełnoziarniste produkty zbożowe, chude białe mięso, ryby i orzechy.

Sport to zdrowie i… sposób na prawidłowy metabolizm cukrów!

Również aktywność fizyczna odgrywa tutaj kluczową rolę. Przyczynia się do uwrażliwienia tkanek na insulinę, a przy okazji do spalania zbędnego tłuszczu. Warto, aby sport był dopasowany do potrzeb i możliwości chorego. Z czasem można wydłużać czas treningu i zwiększać jego intensywność. Zazwyczaj zaleca się ćwiczenia aerobowe: jazdę na rowerze, chodzenie, pływanie, skakanie na skakance.

Wyciąg z morwy białej – zdrowie zaklęte w roślinie

Skala problemu przyczyniła się do tego, że na rynku pojawiają się produkty zawierające naturalne składniki mające na celu minimalizację tego typu kłopotów zdrowotnych. Przykładem jest wyciąg z morwy białej Herbaya, który dostępny jest w postaci kapsułek. Produkt wspomaga prawidłowy metabolizm węglowodanów w organizmie, a do tego korzystnie wpływa na produkcję insuliny. Wyciąg z morwy białej to powrót do naturalnych sposobów walki z zaburzeniami funkcjonowania organizmu.

Komentarze (3)

Zostaw komentarz