Akcje prozdrowotne Profilaktyka

Koalicja blogerek przeciw rakowi szyjki macicy

koalicja-blogerek-przeciw-rakowi-szyjki-macicy

Rusza pierwsza w Polsce kampania zdrowotna angażująca blogosferę. 10 polskich blogerek, zgodziło się użyczyć swoich łamów Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. Bardzo osobistymi wpisami, nakłaniają swoje czytelniczki do dbania o zdrowie i regularnego wykonywania badań cytologicznych.

To pierwsza akcja edukacyjno – zdrowotna tak szeroko angażująca blogosferę. Jej patronem jest najpopularniejszy polski bloger – Kominek, który będzie z kolei apelował na swoich łamach do mężczyzn, aby dbali o zdrowie partnerek i przypominali im o badaniach.

– Z Polskich Badań Internetu wynika, że blogi w Polsce czyta blisko 11 milionów internautów – mówi Mirek Połyniak, Blog Ninja odpowiedzialny za organizację kampanii. – Jednak to nie liczby decydują o ważności tego kanału. Zdecydowanie bardziej istotne są więzi między autorami blogów i czytelnikami. Rekomendację blogera, którego chętnie czytamy i z którym chętnie dyskutujemy na jego blogu, można porównać do rekomendacji kolegi lub znajomego, któremu ufamy.

Profesor Antonina Ostrowska z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że problemem w skutecznej komunikacji na temat profilaktyki jest zwykle ujednolicony sposób komunikowania się. Do wszystkich kobiet mówimy jednym językiem, do wszystkich używamy tych samych argumentów, wszystkie staramy się przekonać do robienia badań cytologicznych w ten sam sposób. Tymczasem te komunikaty powinny być indywidualizowane i dostosowane do osobistej i społecznej sytuacji danej kobiety. – uważa profesor Antonina Ostrowska, która jest jednocześnie jednym z członków Rady Programowej Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy.

Koalicja RSM

Rusza pierwsza w Polsce kampania zdrowotna angażująca blogosferę. 10 polskich blogerek, zgodziło się użyczyć swoich łamów Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. Bardzo osobistymi wpisami, nakłaniają swoje czytelniczki do dbania o zdrowie i regularnego wykonywania badań cytologicznych.

Tak zindywidualizowana komunikacja jest możliwa na dużą skalę tylko w mediach społecznościowych. Dlatego silnym wsparciem kampanii na blogach jest oficjalne konto Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy na NK.pl, które również ruszyło w tym tygodniu. – dodaje Mirek Połyniak. Partnerem Koalicji są także MedOnet – medyczna część największego polskiego portalu – oraz Intymna.pl – jeden z największych internetowych sklepów odzieżowych w Polsce.

Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy powstała w maju 2011 roku. Skupia ponad 50 organizacji pozarządowych, towarzystwa naukowych firm i instytucji publicznych. Jej celem jest zmniejszenie do 2020 roku o połowę zachorowalność i umieralność Polek na raka szyjki macicy. Rak ten jest całkowicie wyleczalny we wczesnym etapie choroby, wykryty dzięki badaniom cytologicznym. Niestety ze względu na niską zgłaszalność kobiet na badania cytologiczne każdego roku zapada na niego blisko 4 tysiące Polek, z czego połowa umiera.

Pełna lista blogów, które biorą udział w akcji wspierającej Koalicję RSM

1. Małgosia Maćkowiak – blogerka pisząca o modzie
2. Ania Włodarczyk – blogerka kulinarna
3. Paulina / Dots and flowers
4. Dorota Kamińska – blogerka nie tylko kulinarna
5. Alina Szczerba
6. Veni/Ciemna Strona Wenus
7. Ilona Myszkowska / blog komiksowy Chata Wuja Freda
8. Cajmel
9. Ewa/Bagajaga
10. Izabela Lenkiewicz Przed Porodem

Patronat medialny nad akcją objął najpopularniejszy polski Bloger na Kominek.es

Koalicja RSM

Dodaj komentarz