HTZ Zalety HTZ

Dieta w przypadku stosowania HTZ

dieta-w-przypadku-stosowania-htz

Wreszcie zdecydowałaś się na zastosowanie hormonalnej terapii zastępczej. Zastanawiasz się jak mogłaś mieć jakiekolwiek wątpliwości i pragniesz dodatkowo wspomóc organizm specjalną dietą.

Widząc efekty w postaci poprawy samopoczucia oraz ustąpieniu lub znacznemu złagodzeniu dolegliwości typowych dla kobiet w okresie okołomenopauzalnym chciałabyś „wzmocnić” osiągnięty efekt. Zupełnie niepotrzebnie. Prawdą jest jednak, ze odpowiednia dieta na pewno nie zaszkodzi.

Recepta na smukła sylwetkę

Pewne powiedzenie mówi: „jesteś tym co jesz”. Jest to prawdą, bowiem na nasze zdrowie, smukła sylwetkę i samopoczucie ma w 70% odpowiednia dieta, zaś w 30% aktywność fizyczna, której celem jest wzmocnienie organizmu by było mnie podatne na choroby i urazy.

Zbyt duża masa ciała

Wśród pań w okresie menopauzy pojawia się tendencja do gromadzenia tkanki tłuszczowej oraz wzrostu łaknienia. Stąd szybka droga do miażdżycy, nadciśnienia i cukrzycy. W szczególności najbardziej niebezpieczna jest tzw. otyłość brzuszna. Wprowadzenie zdrowej i zbilansowanej diety sprawi, ze z łatwością stracisz zgubne kilogramy bez stosowania głodówek i rozmaitych diet cud.

Wprowadź zdrowe nawyki

Jedz 4-5 małych posiłków dziennie. To sprawi, że nie będziesz podjadać między posiłkami oraz usprawni pracę całego metabolizmu. Jeśli masz problemy z zaparciami wypijają na czczo szklankę, letniej przegotowanej wody z dodatkiem soku z cytryny. W ten sposób pobudzisz żołądek i jelita do pracy.

Składniki, które do tej pory smażyłaś, powinnaś zastąpić lżejszymi wersjami przygotowanymi na parze, bądź w piekarniku. Wyklucz również z diety ciężkie sosy, dipy oraz inne dodatki. Unikaj słonych przekąsek i słodyczy – jeśli naprawdę czujesz się głodna, sięgnij po jabłko, marchewkę, banana lub inny ulubiony owoc.

Natalia Herzog

Wreszcie zdecydowałaś się na zastosowanie hormonalnej terapii zastępczej. Zastanawiasz się jak mogłaś mieć jakiekolwiek wątpliwości i pragniesz dodatkowo wspomóc organizm specjalną dietą.

Jedz więcej warzyw! Nie dodawaj do nich jednak sosów na bazie majonezu lub śmietany. Postaraj się robić lekkie sosy z odrobiną oliwy z oliwek oraz soku z cytryny w asyście aromatycznych przypraw takich jak kurkuma, cynamon, curry, szafran i mięta.

Unikaj soli. Sól sprawia że organizm zatrzymuje wodę w organizmie. Jeśli spożywasz jej w nadmiarze czujesz się ociężała, brak Ci energii i masz wrażenie, ze wyglądasz jak balon.

Unikaj gotowych produktów

Gotowe produkty pozwalają co prawda na ogromną oszczędność czasu, zawierają jednak w swoim składzie wiele substancji konserwujących, emulgatorów, sztucznych barwników, które w wyniku długotrwałego ich przyjmowania wpływają niekorzystnie na nasz organizm.

Fitoestrogeny

Są to związki pochodzenia naturalnego, które swoją budowa przypominają kobiece estrogeny. W okresie menopauzy warto wzbogacić swoją dietę w produktu sojowe, które są ich bogatym źródłem.

Wcale nie musisz stosować specjalnej diety aby czuć się dobrze w swoim ciele. Aby jak najdłużej utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie, ważne jest spożywanie zdrowych i zbilansowanych posiłków każdego dnia!

Natalia Herzog

Komentarze (4)

pati25

6 lat temu

Temat mnie dotyczący.Właściwie to cały czas,jeszcze przed stosowaniem HTZ taką dietę stosowałam.I nadal ją przestrzegam.Czuję się świetnie :-X

Mindi

6 lat temu

Artykuł w odpowiednim czasie dla mnie. Właśnie lekarz zastanawia się nad wprowadzeniem mi HTZ. Może pomimo leczenia uda mi się utrzymać dobrą wagę i kondycję.

Zostaw komentarz