Osteoporoza Profilaktyka osteoporozy

Bieganie przeciwko osteoporozie

bieganie

Czy boisz się osteoporozy? Chcesz zadbać o swoje kości naturalnie? Ruszaj się! To najlepsze lekarstwo!

U osób uprawiających sport wyczynowo wykazano w badaniach zwiększenie masy kostnej nawet o 20-30%. Pod wpływem różnego rodzaju obciążeń nasze kości ulegają ciągłej przebudowie, tworząc nową tkankę kostną po swej wklęsłej stronie i ulegając tym samym rozpadowi po stronie wypukłej. Udowodniono, że silnym stymulatorem tej przebudowy jest wysiłek w pozycji pionowej – nacisk osiowy na szkielet.

Bieganie na zdrowie

Wieloletni trening wytrzymałościowy prowadzi do zwiększenia mineralizacji kości. U mężczyzn i kobiet uprawiających przez wiele lat biegi długodystansowe stwierdza się, że trening wytrzymałościowy prowadzi do zwiększenia mineralizacji kości, zwiększa się również gęstość kośćca, szczególnie kończyn dolnych, w porównaniu z osobami nietrenującymi. Istnieje ścisła zależność pomiędzy siłą poszczególnych grup mięśni, a gęstością kośćca oraz między poziomem wydolności tlenowej, a gęstością tkanki kostnej. Dlatego też warto uprawiać rekreację ruchową w jakiejkolwiek postaci.

PFN

Czy boisz się osteoporozy? Chcesz zadbać o swoje kości naturalnie? Ruszaj się! To najlepsze lekarstwo!

Badania przekrojowe pokazują pozytywną relację między aktywnością fizyczną, a składem mineralnym kości u kobiet w okresie pre- i postmenopauzalnym.

Potwierdzeniem korzystnego oddziaływania ruchu na układ kostny jest mniejsza częstość złamań, m. in. złamania szyjki kości udowej. Szczególnie większe obciążenie kości w młodości (uprawianie aktywności fizycznej, prace domowe) powodują zwiększenie szczytowej masy kostnej, co w okresie pomenopauzalnym skutkuje wolniejszą utratą masą tkanki kostnej wraz ze wzrostem wieku.

Nie ma na co czekać!

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, warto już dziś zaplanować swoją aktywność ruchową. A jeśli chcesz dowiedzieć się jak bardzo zagraża Ci osteoporoza obecnie, wykonaj nasz test. Nie zwlekaj.

PFN

Komentarze (6)

elle@elle

6 lat temu

Ja tez chce zacząc biegać ,mam nawet ksiązke Bieganie dla poczatkujacych,musze przeczytac i sie przygotowac,bedziemy biegac z psem Guciem.:)))

Tess

7 lat temu

Wydawało mi się, ze bieganie nie jest już dla mnie. Przeczytałam o tym ile dobrego powoduje taki ruch i chyba spróbuję od wiosny chociaż biegać truchcikiem.

pati25

7 lat temu

Wiadomo,że ruch,aktywność fizyczna to najleposze lekarstwo.Może zapobiec wielu chorobom np osteoporozie.Ja nigdy nie lubiłam biegać,chyba,że był to lekki truchcik.I tak mi pozostało do teraz

filodendron

7 lat temu

W Holandii jest przysłowie, które można przetłumaczyć,szybki bieg ,to śmiertelny bieg, najlepszy jest średnioszybki bieg z momentami odpoczynku lub marsz.Ja osobiście jestem za marszem.

drobina

7 lat temu

Chwilowo bieganie nie wchodzi u mnie w rachubę. Jestem w trakcie „naprawiania” (na tyle, na ile się da) moich stawów kolanowych. Póki co, musi mi wystarczyć pływanie i jazda na rowerze. Mam nadzieję, że do wiosny będę mogła również powrócić do biegania.

Zostaw komentarz