Osteoporoza Profilaktyka osteoporozy

Sposoby na zdrowe kości

sposoby-na-zdrowe-kosci

Kości stanowią rusztowanie dla naszego organizmu, toteż należy dołożyć wszelkich starań, aby były mocne i zdrowe. Oto dobre sposoby na zdrowe kości.

Rola wapnia

Wapń stanowi podstawowy składnik naszych kości. Niestety, częste picie kawy sprzyja wypłukiwaniu tego pierwiastka z ustroju. Organizm uzupełnia ten niedobór, pobierając wapń z kości, co przekłada się na osłabienie ich wytrzymałości mechanicznej. Kobiety w wieku rozrodczym potrzebują dostarczyć sobie 1000 mg wapnia w ciągu dnia. Zapotrzebowanie to zwiększa się w trakcie menopauzy do ok. 1500 mg. Niestety, posiłki nie zawsze zaspokajają dzienne zapotrzebowanie na wapń. W takiej sytuacji warto sięgnąć po suplement diety CaDiK . Zawiera on łatwo przyswajalny wapń oraz witaminy D i K, które są niezbędne dla budowy mocnych kości.

Odpowiednia dieta

W codziennej diecie nie powinno zabraknąć nabiału. Wyroby mleczne stanowią bogate źródło wapnia. Ten cenny pierwiastek znajdziemy również w jajkach, sardynkach, orzechach, rybach i warzywach strączkowych. Należy przy tym unikać: soli i wysoko przetworzonej żywności bogatej w fosfor.

Szkodliwość używek

Zarówno kawa, jak i alkohol utrudniają przyswajanie wapnia. Używki wypłukują z organizmu cenne pierwiastki. Szacuje się, iż kawa i alkohol zmniejszają przyswajanie wapnia o 40%.

Tekst sponsorowany

Kości stanowią rusztowanie dla naszego organizmu, toteż należy dołożyć wszelkich starań, aby były mocne i zdrowe. Oto dobre sposoby na zdrowe kości.

Aktywność fizyczna

Ruch sprzyja mocnym kościom. Osoby, które nie mogą poświęcić kilkunastu minut dziennie na uprawianie sportu (nordic walking, jogging itp.) powinny zrezygnować z windy. Naukowcy udowodnili, że wchodząc po schodach, wzmacniamy układ kostny.

Badaj kości

Warto regularnie kontrolować stan kości. W tej roli najlepiej sprawdza się densytometria. Warto wykonywać ją profilaktycznie. Wczesne rozpoznanie zmian pozwala uniknąć poważnych schorzeń.

Słuchaj lekarza

Niektóre leki, które przyjmujemy, osłabiają kości. Warto poruszyć ten temat przy następnej wizycie u lekarza. Specjalista powinien udzielić cennych wskazówek, które zmniejszają zagrożenie.

Współczesny tryb życia nie sprzyja zachowaniu mocnych kości. Konsumpcja wysoko przetworzonej żywności, nadużywanie kawy i znikoma aktywność fizyczna osłabiają rusztowanie naszego organizmu. Osoby, których dieta jest uboga w wapń, powinny sięgnąć po odpowiednie preparaty, które pomogą im dostarczyć do organizmu wapń w odpowiedniej ilości wtedy, gdy najbardziej tego potrzebuje. Jednym z takich preparatów jest CaDiK{nofollow}!.

Tekst sponsorowany

Komentarze (4)

pati25

5 lat temu

Różne są sposoby,aby nasze kości były zdrowe,mocne.
Najważniejsze to prawidłowa dieta,dużo ruchu i suplementy.Warto je stosować.

Mindi

6 lat temu

Artykuły o kościach przypominają mi, że powinnam zbadać ich stan. Chociaż dużo czytam na portalach o zdrowym żywieniu,suplementach oraz gimnastyce, staram się to wykorzystywać w codziennym życiu. Mam nadzieję, że moje wyniki nie będą złe, skoro zapobiegam 🙂

elle@elle

6 lat temu

Ja biore CALCIUM VITRUM I OMEGA 3 bo podobno mleko niezdrowe ,fermentując pobiera przy wchłanainiu wapń z kości,ale mleczko smaczne,bardzo lubie mleczne produkty chociaż róznie mowia :)))

Zostaw komentarz