Uroda

Włosy narażone na zmiany temperatury zimą i wiosną – jak je chronić?

Włosy narażone na zmiany temperatury

Ali Pazani z Unsplash

Gdy włosy są pozbawione blasku, tracą swoją siłę i stają się łamliwe, z pomocą przyjść mogą suplementy diety na mocne włosy oraz dobre praktyki ochrony włosów.

Wpływ zmian temperatury na włosy

Skoki temperatury z wysokiej na zimną, jakich często doświadczamy wiosną i zimą, mogą znacznie osłabić Twoje włosy. Temperatura przyczynia się do zrywania wiązań chemicznych we włosach, co pogarsza ich wytrzymałość. Oddziałuje też na osłonki włosów, przez co tracą odpowiedni poziom nawilżenia i stają się mało atrakcyjnie matowe. Zimą częściej suszymy włosy wysoką temperaturą, aby zdążyć wyjść z “suchą głową” – taki szok termiczny, jaki serwujemy wówczas włosom, nie sprzyja.

Jaki jest na to sposób? Trzeba je wzmocnić od środka oraz dbać o nawilżenie i termoizolację.

Suplementy diety na mocne włosy, które łączą skrzyp polny, pokrzywę i biotynę

Suplementy diety na mocne włosy to jednocześnie suplementy diety na lśniące włosy – dlaczego? Zdrowy włos nie posiada rozchylonych łusek, co sprawia, że nie traci on nadmiernie wilgoci, zyskuje połysk i jest przyjemny, gładki w dotyku.

Przede wszystkim trzy składniki odżywcze są doskonale znane na poprawę kondycji włosów:

  • skrzyp polny,
  • pokrzywa,
  • biotyna.

Skrzyp polny wzmacnia włos od środka, a ekstrakt z pokrzywy zawierają często suplementy diety na porost włosów, bo stanowi niesamowicie bogate źródło krzemu, który jest ich materiałem budulcowym. Biotyna sprawia z kolei, że włosy stają się bardziej odporne na łamanie – może im się to szczególnie przydać przy zmianach temperatury zimą i wiosną.

Suplementy diety na mocne włosy, które dostarczają tych trzech składników proponuje znana marka Pure4Me – więcej przeczytasz o nich (oraz zamówić je wygodnie przez Internet) możesz poprzez stronę pure4me.pl/suplementy-na-wlosy.

Kilka praktyk, które pomogą chronić włosy przed zmianami temperatury

Suplementy diety na mocne włosy nie wyczerpują listy dobrych praktyk, jakie warto rozważyć, aby wzmocnić zmęczone, łamliwe włosy. Równie istotne jest to, w jaki sposób je na co dzień “traktujesz”. Oto kilka wskazówek:

  1. Nie przesuszaj włosów przy suszeniu; ustaw suszarkę na zimny nawiew.
  2. Nie chodź spać w mokrych włosach; są wtedy bardziej podatne niszczenie, gdy ocierasz nimi o poduszkę.
  3. Raz w tygodniu spróbuj olejowania włosów albo regenerującej maski.
  4. Jeśli widzisz rozdwojone końcówki włosów, przytnij je.
  5. Nie obawiaj się, że noszenie czapki zaszkodzi włosom – bardziej szkodzi im nagła zmiana temperatury przy wyjściu z ogrzewanego pomieszczenia.
  6. Wychodząc na dwór, związuj włosy w warkocz, kitkę lub kok i chowaj pod czapkę.

Dodaj komentarz