co-kryja-w-sobie-pierwiastki-mg-magnez

Wracając do naszego „pierwiastkowego” cyklu pod lupę bierzemy najbardziej promowany w środkach masowego przekazu mikroelement – magnez.

Jego prawidłowy poziom w organizmie jest niezbędny do budowy kości i zębów. Neutralizuje bóle miesiączkowe oraz migreny. Jest również pomocny w leczeniu chorób serca oraz w procesie przemiany materii.

Za mało…

Jeżeli :

  • z dnia na dzień czujesz się coraz bardziej zmęczony
  • masz problemy z zasypianiem
  • dokuczają Ci bóle głowy
  • ogólne rozdrażnienie
  • drgawki mięśni
  • Twoje powieki zaczynają drgać

To wszystko wskazuje, że w Twojej diecie jest za mało magnezu.

Pilnuj się gdy…

  • Twoja praca pochłania cały wolne czas, i nie masz możliwości spożywania zbilansowanych posiłków
  • wysiłek intelektualny, związany z nauką, pracą zaczyna Cię pochłaniać
  • przestrzegasz radykalnej diety
  • ciężko fizycznie pracujesz
  • pijesz dużo kawy
  • jesteś w trakcie MENOPAUZY

Magnez odpowiada za naszą pamięć, prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Dla tego dostarczaj go jak najwięcej organizmowi i spożywaj takie produkty jak:

płatki owsiane

orzechy

kakao

warzywa strączkowe

banany

szpinak

kasza

Warto również zaznaczyć, że coraz popularniejsze stają się kosmetyki, w których składzie można znaleźć magnez. Dzięki swojemu działaniu reguluję przemianę energetyczną w skórze, pomaga przyswajać tlen komórką oraz dba o nasze naczynka krwionośne.

Ania 14-stek

10 KOMENTARZE

  1. a ja odczówam zmeczenie cały czas. Mam tego dość bo nie moge funkcjonować normalnie bardzo wcześnie zasypiam i śpie przeważnie po 10 godzin dziennie. Przyjmuje żelazo bo mam anemie ale i tak mi to nie pomaga może teraz przyszedł czas na magnez. Dziś lece do apteki i kupuje suplement z magnezem

  2. @nadii1919 na anemię najlepszy barszcz kiszony, wypijaj codziennie 1 – 2 szklanki przez co najmniej dwa tygodnie na pewno pojawią się efekty. Miałam anemię i właśnie barszcz kiszony przez babcię mnie z niej wyciągnął, najlepsze są naturalne, sprawdzone sposoby walki z chorobą.

  3. Brak magnezu jest przyczyną skurczu łydek.Czasami łapią mnie takie skurcze.Mała iilośc magnezu zwiększa ryzyko udaru.Naukowcy twierdzą że magnez wpływa na obniżenie nadciśnienia krwi.Natomiast szwedzcy badacze stwierdzili,że zwiększenie spożycia magnezu o 100 mg zmniejsza o 15% ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ