nietrzymanie-moczu-podczas-menopauzy-leczenie

Większość pań kojarzy menopauzę ze starością i utratą kobiecości, zwłaszcza, gdy towarzyszą jej uciążliwe zmiany hormonalne, psychologiczne oraz fizyczne. Tymczasem nad wszystkimi zachodzącymi procesami w organizmie można zapanować. Jak bez obaw i z pewnością siebie wejść w nowy etap życia, doradzają eksperci kampanii „CoreWellness- wewnętrzna siła” oraz Stowarzyszenia UroConti.

Celem kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła” jest edukowanie społeczeństwa na temat możliwości prowadzenia aktywnego trybu życia przez osoby dotknięte problemem nietrzymania moczu, obalenie mitów na temat nietrzymania moczu jako dolegliwości osób starszych i schorowanych oraz zachęcenie kobiet do poruszania tego tematu podczas rozmowy ze swoim lekarzem.

Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti zostało założone przez grupę aktywnych osób, które chcą pomóc sobie i innym pacjentom borykającym się z tym problemem oraz działają na rzecz poprawy jakości życia osób z problemem nietrzymania moczu. Członkowie Stowarzyszenia mogą brać udział w ćwiczeniach gimnastycznych prowadzonych przez doświadczonych rehabilitantów, uczestniczyć w wykładach przeprowadzanych przez lekarzy i innych specjalistów ds. NTM oraz korzystać z pomocy merytorycznej konsultantów Stowarzyszenia. Obecnie Stowarzyszenie „UroConti” zrzesza członków w siedmiu oddziałach: Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Kielcach i Gdańsku.

W Polsce na nietrzymanie moczu cierpi ok. 3 mln kobiet. Wysiłkowe nietrzymanie moczu to niekontrolowany wyciek moczu w trakcie czynności związanych z napinaniem mięśni brzucha (kaszel, kichanie, taniec, ćwiczenia fizyczne). Jedną z jego przyczyn może być osłabienie mięśni dna miednicy. Problem ten w znacznym stopniu dotyka kobiety w okresie menopauzy oraz po przebytej ciąży.

Naglące nietrzymanie moczu to objaw pęcherza nadreaktywnego. Pojawia się, gdy występuje parcie naglące na mocz. Może być spowodowane nadwrażliwością pęcherza lub zaburzeniami w unerwieniu pęcherza.

Patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne i Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Organizatorem kampanii jest firma SCA Hygiene Products, producent marki TENA. Partnerem akcji jest Stowarzyszenie Osób z NTM „UroConti”.

www.uroconti.pl

Tena