Fitness Ruch to zdrowie

Znajdź sport dla siebie!

znajdz-sport-dla-siebie

Chcesz zachować zdrowie i dobrą kondycję fizyczną przed menopauzą – zacznij ćwiczyć już dziś i to z dala od siłowni pełnej osiłków.

Najnowsze tezy głoszą, że najskuteczniejszymi metodami na zachowanie zdrowia i kondycji są te oparte na połączeniu właściwego odżywiania ze sportem dobranym odpowiednio do swoich możliwości.

Ćwiczenia w wodzie

Sport wodny to jeden z najbardziej efektywnych i najprzyjemniejszych rodzajów aktywności fizycznej. Woda znacznie ogranicza ruchy ciała, a tym samym zmusza mięśnie do aktywniejszej pracy. Wysiłek masy mięśniowej jest większy, ale zmęczenie jest mniej odczuwalne. Mimo stawianego przez wodę oporu, dość łatwo jest się w niej poruszać.

Najlepsze rezultaty można osiągnąć trenując według specjalnie ułożonego programu ćwiczeń na basenie. Ćwiczenia wodne pomagają modelować sylwetkę, wyrabiać wytrzymałość, dodają energii, poprawiają przemianę materii. Sport wodny jest doskonały dla osób cierpiących na osteoporozę oraz bóle reumatyczne.

Wysiłek na korcie

Squash jest dyscypliną sportową pochodzącą z Anglii i polegającą na odbijaniu piłki o ścianę w sposób, który w maksymalnym stopniu utrudni ponowne odbicie piłki przez przeciwnika.To wymarzony sport dla kobiet, przekonują miłośniczki. Nie wymaga tyle siły, co inne sporty, angażuje kobiecą zwinność.

Anna Kwiatkowska

Chcesz zachować zdrowie i dobrą kondycję fizyczną przed menopauzą – zacznij ćwiczyć już dziś i to z dala od siłowni pełnej osiłków.

Podstawy tego sportu można opanować w kilka godzin. Grając regularnie, szybko wyrzeźbisz i wzmocnisz sylwetkę, spalisz nadprogramowe kalorie oraz nabędziesz pewności w ruchu.

Badania dowodzą, że sporty z piłką korzystnie działają na mózg. Dzieje się tak dlatego, że wodzenie oczami za piłką, obmyślanie i planowanie kolejnych ruchów angażuje jednocześnie różne jego partie, poprawiając jego sprawność.

Bezpieczna kręgielnia

Bowling to jedna z nielicznych dyscyplin sportowych, która nie wymaga nadzwyczajnej sprawności fizycznej. Przewidywalny i nieinwazyjny charakter gry pozwala na rywalizację bez ryzyka wystąpienia kontuzji.

Z tych powodów bowling to idealna oferta dla pań, które chcą atrakcyjnie spędzić wolny czas. Większość kręgielni oferuje pomoc trenera tym paniom, które chcą rozpocząć przygodę z bowlingiem.

Anna Kwiatkowska

Chcesz zachować zdrowie i dobrą kondycję fizyczną przed menopauzą – zacznij ćwiczyć już dziś i to z dala od siłowni pełnej osiłków.

Efekty

Nawet uprawiając najbardziej wysiłkowy sport musisz uzbroić się w cierpliwość zanim Twoja sylwetka stanie się modelowa. Pierwszymi „objawami” regularnie uprawianego sportu jest poprawa krążenia, przyspieszony metabolizm oraz lepsze samopoczucie.

Pamiętaj, że wysiłek fizyczny wiąże się ze zwiększoną ilością wydzielanego potu dlatego uzupełniaj poziom wody w organizmie, pij odżywcze soki owocowe i warzywne oraz atestowaną wodę butelkowaną. Prawidłowo nawilżony organizm funkcjonuje lepiej i sprawniej, a w rezultacie jest silniejszy i bardziej odporny na wirusy.

Anna Kwiatkowska

Komentarze (3)

drobina

8 lat temu

Bardzo pożyteczny artykuł. Dla mnie jest on potwierdzeniem, że mój powrót na pływalnię (po wielu latach nieobecności) był bardzo dobrym pomysłem. Szkoda, że zdecydowałam się na to dopiero, gdy zaczęłam mieć kłopoty ze stawami, ale lepiej późno niż wcale. Po ćwiczeniach i pływaniu w wodzie czuję się młodsza co najmniej o 10 lat.

Zostaw komentarz