koalicja-blogerek-przeciw-rakowi-szyjki-macicy

Rusza pierwsza w Polsce kampania zdrowotna angażująca blogosferę. 10 polskich blogerek, zgodziło się użyczyć swoich łamów Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. Bardzo osobistymi wpisami, nakłaniają swoje czytelniczki do dbania o zdrowie i regularnego wykonywania badań cytologicznych.

To pierwsza akcja edukacyjno – zdrowotna tak szeroko angażująca blogosferę. Jej patronem jest najpopularniejszy polski bloger – Kominek, który będzie z kolei apelował na swoich łamach do mężczyzn, aby dbali o zdrowie partnerek i przypominali im o badaniach.

– Z Polskich Badań Internetu wynika, że blogi w Polsce czyta blisko 11 milionów internautów – mówi Mirek Połyniak, Blog Ninja odpowiedzialny za organizację kampanii. – Jednak to nie liczby decydują o ważności tego kanału. Zdecydowanie bardziej istotne są więzi między autorami blogów i czytelnikami. Rekomendację blogera, którego chętnie czytamy i z którym chętnie dyskutujemy na jego blogu, można porównać do rekomendacji kolegi lub znajomego, któremu ufamy.

Profesor Antonina Ostrowska z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że problemem w skutecznej komunikacji na temat profilaktyki jest zwykle ujednolicony sposób komunikowania się. Do wszystkich kobiet mówimy jednym językiem, do wszystkich używamy tych samych argumentów, wszystkie staramy się przekonać do robienia badań cytologicznych w ten sam sposób. Tymczasem te komunikaty powinny być indywidualizowane i dostosowane do osobistej i społecznej sytuacji danej kobiety. – uważa profesor Antonina Ostrowska, która jest jednocześnie jednym z członków Rady Programowej Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy.

Koalicja RSM