NTM Życie z NTM

Urlop na kulkach – polub siebie latem

urlop-na-kulkach-polub-siebie-latem

Postanowienia zmiany stylu życia, dbania o siebie, a zwłaszcza o własne ciało zwykle dotyczą przełomu roku. Lato stanowi doskonałą okazję do poświęcenia uwagi swojemu ciału.

Są takie ćwiczenia, które oprócz tego, że są niezwykle ważne, sprawiają też dużo przyjemności – takiej prostej, zwyczajnej.

Trening mięśni Kegla

Takim ćwiczeniem jest trenowanie mięśni dna miednicy. Nie doceniamy ich, nie zdajemy sobie sprawy, jak ważną odgrywają rolę. Ich znaczenie poznajemy dopiero wówczas, gdy dopadnie nas nietrzymanie moczu lub doświadczenia erotyczne bledną. Mięśnie dna miednicy rozciągają się wzdłuż krocza, pomiędzy kością łonową i ogonową.

W zależności do tego jak mięśnie te są sprawne, mamy możliwość kontrolowania ujść wymienionych kanałów – czy to w przypadku oddawania moczu, parcia przy rodzeniu dziecka czy zaciskania się wejścia do pochwy podczas stosunku. Pulsujące mięśnie unoszą rozbudowaną w naszym podbrzuszu łechtaczkę, intensyfikując doznania erotyczne. Dzięki tym mięśniom mocz oddajemy wyłącznie wtedy, gdy uznamy, że już możemy, a seks z partnerem jest gorący tak samo jak kiedyś.

Rola kulek waginalnych

Jeśli jedziesz na urlop, tego lata zabierz ze sobą kulki waginalne – najnowocześniejsze i najwygodniejsze urządzenie do trenowania mięśni dna miednicy. To popularny gadżet wśród kobiet. Choć nadal sprzedaje się go w sklepach dla dorosłych, coraz więcej pań docenia jego znaczenie.

Działanie gadżetu

Kulki waginalne są Twoim największym wakacyjnym sprzymierzeńcem. Wystarczy, że będziesz je aktywnie nosić codziennie od 30 minut do 2 godzin. Aktywnie, to znaczy podczas spaceru po promenadzie, plaży, w lesie, górach – tylko wtedy mięśnie ćwiczą. Ciężka metalowa kuleczka, która znajduje się we wnętrzu kulki podczas ruchu wprowadzana jest w płynny kolisty ruch. Ruch ten powoduje drgania, a zmiana punktu ciężkości powoduje reakcje mięśni dna miednicy – mięśnie zaczynają się samoistnie obkurczać. To odruch naturalny zwany biofeedbackiem. Mięśnie kurczą się i rozkurczają, bez Twojego aktywnego angażowania się w proces.

Źródło zdjęcia: Toyparty.pl

Anna Moderska, konsultantka Toyparty.pl, edukatorka seksualna

Postanowienia zmiany stylu życia, dbania o siebie, a zwłaszcza o własne ciało zwykle dotyczą przełomu roku. Lato stanowi doskonałą okazję do poświęcenia uwagi swojemu ciału.

Wybór kulek

Jeśli chcesz zacząć bardzo delikatnie – wybierz najpierw kulkę pojedynczą, smarballs uno, a potem wymień ją na podwójne smartballs duo. Jeśli nie chcesz zwlekać, zacznij od standardowej, podwójnej. Natomiast w przypadku jeśli masz tyłozgięcie macicy lub przeszłaś histerektomię, wybierz wyłącznie kulkę pojedynczą – tylko taka zapewni Ci komfort.

Trening z kulkami

W zależności od tego, czy to profilaktyka czy wspomaganie leczenia ćwiczymy kilka razy w tygodniu lub codziennie – uznajmy okres urlopu za intensywniejszy trening. Zacznij pierwszego dnia od kilku minut. Na drugi dzień załóż je na okres dwa razy dłuższy. W kolejnym dniu znowu wydłuż czas.

Pierwszy raz załóż na kilka minut. Ciało musi się do kulek przyzwyczaić, żebyś nie dostała zakwasów w obrębie mięśni dna miednicy – uczucie jest raczej nieprzyjemne, podobne do bólu podczas pierwszego dnia miesiączki. Nie przekraczaj 2 godzin dziennie stosowania kulek.

Odczucia towarzyszące ćwiczeniom

Kto czytał “Pięćdziesiąt Twarzy Greya” wie, jakie wrażenie kulki zrobiły na głównej bohaterce. Jednak, jak to się mówi, papier przyjmie wszystko… realia są nieco inne. Z pewnością na początek uczucie będzie zaskakujące, będziesz odczuwała pewną ciężkość w obszarze miednicy. Z czasem jednak przestaniesz zauważać ruch kuleczek – nawet do tego stopnia, że żeby je poczuć będziesz specjalnie bujała biodrami, żeby poczuć to, że są w środku. Pochwa z pewnością będzie się stopniowo nawilżać. Wrażenia nie będą nieprzyjemne, mogą dodać nawet nieco dreszczyku, pod warunkiem, że będziesz mieć dobry humor… Poczuj się piękną i mądrą kobietą pełną seksapilu z powodu, że ćwiczysz mięśnie dna miednicy, a zobaczysz jak przyjemny stanie się spacer z kulkami waginalnymi.

Jeśli natomiast Twój nastrój będzie taki sobie, nie będzie Ci rozkosznie, tylko zwyczajnie – raczej nie licz na orgazm w czasie spacerów. Nie musisz też martwić się czy kulki wypadną – nie wypadną. Ich zadaniem jest zostać w środku i drgać/wibrować/grzechotać i tylko tak działają.
Jeśli Twoje mięśnie są wysoce rozluźnione, być może założenie ciaśniejszej bielizny będzie rozwiązaniem.

Źródło zdjęcia: Toyparty.pl

Anna Moderska, konsultantka Toyparty.pl, edukatorka seksualna

Postanowienia zmiany stylu życia, dbania o siebie, a zwłaszcza o własne ciało zwykle dotyczą przełomu roku. Lato stanowi doskonałą okazję do poświęcenia uwagi swojemu ciału.

Indywidualny charakter efektów

Kilka tygodni wystarczy by dostrzec pierwsze efekty, choć oczywiście zależy od osoby, jakie one będą. Zrób test siły mięśni przed wakacjami i po – tak dowiesz się czy mięśnie się poprawiły. Żeby zrobić test mięśni włóż obrany banan do czystego woreczka lub kondomu. Wsuń do pochwy i spróbuj z całej siły ścisnąć – sprawdź, jaki jest efekt. To samo powtórz po kilku tygodniach ćwiczeń.

Oprócz mniejszych objawów nietrzymania moczu, jeśli je już masz możesz liczyć na bardziej emocjonujące efekty – jak na przykład poprawienie się wrażeń w seksie – wejście do pochwy będzie lepiej dociskać penis lub gadżet, a mocne mięśnie dna miednicy rytmicznie kurczone podczas zabawy zwiększają szansę na intensywny orgazm!

Ćwiczenia dla mężczyzn

Pamiętaj, że podczas wakacji trening mięśni Kegla nie musi dotyczyć tylko Ciebie. Twój partner też powinien ćwiczyć. Niewytrenowane mięśnie dna miednicy to słabsza, krótsza erekcja, problemy z oddawaniem moczu, kłopoty z prostatą. Mężczyźni, którzy korzystają ze specjalnych kulek do ćwiczenia mięśni dna miednicy dla mężczyzn (np. B Balls) mogą liczyć na znacznie lepsze wrażenia podczas seksu i lepszą wydajność. Nie muszą też zamartwiać się problemami z opróżnianiem pęcherza.

Mięśnie Kegla funkcjonują prawidłowo, dopóki jesteśmy młode, po 40-tce martwimy się, co zrobić z postępującymi zmianami. Kolejna trudność do całej listy zmian, na które średnio jesteśmy przygotowane – w końcu nie czarujmy się – człowiek nigdy nie jest dość gotowy na dyskomfort! W lecie możemy się od nowa pokochać – pokochać swoje ciało i zadbać o nie. W efekcie ciało odda nam z nawiązką to, co dostało od nas!

Źródło zdjęcia: Toyparty.pl

Anna Moderska, konsultantka Toyparty.pl, edukatorka seksualna

Komentarze (4)

Mindi

6 lat temu

Nie czytałam wymienionej książki i o tych kulkach czytam pierwszy raz. Zaskakujące działanie i miejsca, w których można ćwiczyć mięśnie Kegla. Teraz ćwiczę przy pomocy tradycyjnych ćwiczyć, ale może kiedyś przekonam się do tych kulek, skoro takie skuteczne 😉 🙂

pati25

6 lat temu

Wiemy, jak ważne są mięśnie Kegla.Osłabione powodują problem NTM.Więc ćwiczmy te mięśnie.Artykuł podsuwa nam metodę ćwiczeń z kulkami

Zostaw komentarz