Fitness Jak ćwiczyć?

Szukam odpowiedniego dla siebie sportu…

szukam-odpowiedniego-dla-siebie-sportu

Na co się zdecydować, by wytrwać w postanowieniu systematycznego ruchu? To nie takie proste. Na rynku rekreacyjnych zajęć ruchowych propozycji jest bardzo wiele, ale czasem różnią się od siebie niewiele np. nową nazwą lub łączeniem różnych rodzajów aktywności.

Całożyciowa aktywność ruchowa – to termin niezwykle popularny w ostatnich latach. Warto ćwiczyć systematyczne przez całe życia, a to oznacza, że trzeba zdecydować się na ulubioną dyscyplinę, która będzie naszą pasją. Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba ćwiczyć i jak to robić – trzeba to lubić.
Na co warto zwrócić uwagę wybierając aktywność fizyczną:

  • Prozdrowotność – są sporty ekstremalne, które ze zdrowiem nie wiele mają wspólnego, są też takie, które w sposób jednostronny rozwijają funkcje organizmu. Z punktu widzenia zdrowia najlepiej wybrać aktywność o charakterze wytrzymałościowym (jak bieganie, pływanie, jazdę na rowerze czy aerobic); powodują one wzrost ogólnej wydolności fizycznej – głównego miernika zdrowia człowieka.

  • Bezpieczeństwo – jeżeli będziemy często odnosić kontuzje to z pewnością nasz trening nie będzie systematyczny, a co za tym idzie – skuteczny. Jeżeli posiadamy jakieś ograniczenia zdrowotne, to warto skonsultować się ze specjalistą – by odpowiedział, co możemy uprawiać nie szkodząc swojemu zdrowiu, np. bieganie nie jest dobre dla osób otyłych – może uszkodzić stawy.

PFN

Na co się zdecydować, by wytrwać w postanowieniu systematycznego ruchu? To nie takie proste. Na rynku rekreacyjnych zajęć ruchowych propozycji jest bardzo wiele, ale czasem różnią się od siebie niewiele np. nową nazwą lub łączeniem różnych rodzajów aktywności.

 

  • Można uprawiać bez względu na wiek – są takie aktywności, które można uprawiać zarówno w wieku dorastania, jak i późnej starości np. pływanie, jazda na rowerze.
  • Daje możliwość ciągłego rozwoju i weryfikacji sprawności – sporty wytrzymałościowe pozwalają nam się rozwijać i obserwować ten rozwój (np. za pomocą pomiarów tętna). Coraz bardziej popularne są organizowane w naszym kraju rajdy piesze, kolarskie, biegi uliczne czy zawody nordic walking. Można rokroczne sprawdzać swoje możliwości wysiłkowe – to zwiększa motywację do trenowania i daje sporo satysfakcji.
  • Możliwość ćwiczenia w grupie – z innymi zawsze raźniej, łatwiej się zmobilizować, by wyjść z domu, łatwiej wykonać więcej pracy treningowej, gdy równocześnie rozmawiamy ze znajomymi.

PFN

Na co się zdecydować, by wytrwać w postanowieniu systematycznego ruchu? To nie takie proste. Na rynku rekreacyjnych zajęć ruchowych propozycji jest bardzo wiele, ale czasem różnią się od siebie niewiele np. nową nazwą lub łączeniem różnych rodzajów aktywności.

 

  • Nie jest to aktywność sezonowa – niektóre sporty można uprawiać tylko wówczas, gdy sprzyja temu pogodowa aura – trudno jeździć na rowerze przez cały rok w naszej strefie klimatycznej. W klubie fitness czy na pływalni warunki są zawsze takie same przez cały rok.

Każdy musi sam wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie, biorąc pod uwagę możliwości i rozmaite ograniczenia w swoim życiu. Koniecznym i najważniejszym kryterium jest jednak zamiłowanie do wybranej dyscypliny, a nie tylko moda i cena.

PFN

Komentarze (4)

Mindi

6 lat temu

Od jakiegoś czasu zastanawiam się jaki sport wybrać dla siebie. Już wydawało mi się, że taki domowy aerobik będzie dobrym rozwiązaniem ale teraz to nie możliwe. Myślę, ze zależnie od pogody zostaną mi na to pochmurne pół roku spacery, kijki i przejażdżki rowerowe 🙂

pati25

6 lat temu

Ze względu na moje problemy zdrowotne ćwiczę w domu.Staram się ćwiczyć regulrnie,ale czasami mam takie dni,że mi się nie chce.(sick) Wtedy sobie odpuszzczam bo po co się zmuszać na siłę.Jeżdżę też na rowerku stacjonarnym :-X

drobina

6 lat temu

Ćwiczenia w grupie mnie męczą – chodzę własnymi drogami ;-). Z systematycznością też jestem na bakier. Czasami trudno mi się zmobilizować do regularnych ćwiczeń, ale jazdy na rowerze i pływania, nie odpuszczę:P:-X Dzięki tym sportom mogę normalnie funkcjonować. Mam nadzieję, że wkrótce wezmę się poważnie za nordic walking. Niedługo moja koleżanka wybiera się na emeryturę i już planujemy marsze z kijami:-X

dulcynea

6 lat temu

W związku z tym , że nie jestem systematyczna wybrałam ćwiczenia w grupie. Chodzę na zajęcia trzy razy w tygodniu po godzinie. A sama chodzę z kijami nordic walking , ale tak zrywami. Brak mi wytrwałości , więc tylko zajęcia grupowe są dla mnie idealnym rozwiązaniem.

Zostaw komentarz