Aquarekreacja Fitness

Sprzęt do aqua aerobiku

sprzet-do-aqua-aerobiku

Dzisiejsze zajęcia aqua aerobiku prowadzone są z użyciem akcesorii sportowych, które utrzymują ciało na powierzchni, zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort ćwiczeń.

Wykorzystywane są one szczególnie podczas zajęć na wodzie głębokiej, umożliwiając utrzymanie pionowej pozycji ciała i nie dopuszczając do jego całkowitego zanurzenia.

Obowiązkowym przyrządem w trakcie ćwiczeń przy pełnym zanurzeniu są pasy wypornościowe, które pomagają nam utrzymać prawidłową pozycję pionową w trakcie wykonywanych ćwiczeń.

Taka postawa wymaga napięcia mięśni brzucha, grzbietu i pośladków i utrzymania go praktycznie przez cały czas trwania zajęć. Zajęcia aerobiku prowadzone na wodzie głębokiej uruchamiają więc maksymalną liczbę mięśni podczas treningu.

Bardziej wszechstronnym przyrządem jest powerstick, który wykorzystujemy zarówno w treningu w wodzie głębokiej jak i płytkiej i pomaga nam poprawić koordynację ruchową rąk i nóg. Jest wykonany z plastycznego materiału, w związku z czym zmienia swój kształt i dzięki temu może urozmaicić ćwiczenia mięśni brzucha oraz nóg.

Najczęściej spotykanym elementem używanym na zajęciach aqua są makarony – piankowe rury, które mogą być wszechstronnie wykorzystane do zajęć fitness, zabawy i relaksacji w wodzie. Choć wiąże się to z mniejszym komfortem ćwiczących, często wykorzystywane są zamiast pasów wypornościowych.

Anna J

Dzisiejsze zajęcia aqua aerobiku prowadzone są z użyciem akcesorii sportowych, które utrzymują ciało na powierzchni, zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort ćwiczeń.

Wymaga to włożenia większej pracy w trening, ale dzięki temu spalamy więcej kalorii i szybciej osiągniemy wymarzony efekt. Makarony są idealnym przyrządem do pracy nad górnymi partiami mięśniowymi, doskonale sprawdzającym się w pracy w parach i grupach.

Natomiast w zajęciach wzmacniających niezbędnymi przyrządem są hantle do aqua aerobiku, które wyglądem przypominają klasyczne hantle, ale wykonane są z lekkiej, wytrzymałej pianki, mającej właściwości wypornościowe. Kreatywny instruktor potrafi wykorzystać je we wszechstronny sposób, nie tylko do rzeźbienia mięśni ramion i grzbietu, ale również wzmacniania nóg i brzucha.

Przyrządami wykorzystywanymi w ćwiczeniach oporowych są neoprenowe rękawice, które umożliwiają płynne pokonywanie oporu wody i szybsze poruszanie. Służą one do ćwiczeń górnych partii ciała, natomiast do dolnych używamy piankowych butów wypornościowych.

Zaletą jednych i drugich jest zminimalizowane obciążenie stawów i bardzo efektywny trening kształtujący mięśnie. Dodatkowo buty, lub też sandały z pianki umożliwiają nam trening równowagi.

Anna J

Dzisiejsze zajęcia aqua aerobiku prowadzone są z użyciem akcesorii sportowych, które utrzymują ciało na powierzchni, zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort ćwiczeń.

Ostatnim przyrządem, z którym możecie zetknąć się na zajęciach aqua jest step, który budową przypomina ten znany z zajęć aerobiku, ale wzbogacony jest o przyssawki zapewniające bezpieczeństwo i stabilność urządzenia w warunkach wodnych.

Powyższe akcesoria stosowane są po to, by po pierwsze – zwiększyć efektywność treningu, a po drugie, by sprawić, żebyś nie nudziła się na zajęciach i miała ochotę wrócić na kolejne. Nie każdy klub aqua dysponuje takim sprzętem, ale w każdym powinny się znaleźć chociażby makarony.

Mile widziane na zajęciach w wodzie jest Twoje pozytywne nastawienie i uśmiech. Czasami niepotrzebne są najnowsze przyrządy, wystarczy profesjonalny i pomysłowy instruktor, który sprawi, że nawet nie zauważysz, że zajęcia dobiegają już końca.

Serdecznie Ci tego życzę.

Anna J

Komentarze (3)

drobina

9 lat temu

Artykuł bardzo ciekawy. Dopiero teraz go zauważyłam.Właśnie minął rok od czasu gdy zarejestrowałam się na portalu, a okazuje się, że jeszcze nie do każdego artykułu dotarłam. Może kiedyś znajdę czas, żeby „zwiedzić” portal od deski do deski.;)
Bardzo fajne są te akcesoria do aqua aerobiku.

pati25

9 lat temu

Super artykuł.Osoby lubiące tę formę ruchu,ćwiczenia w wodzie z pewnością ucieszą się,że jest tyle sprzętu wykorzystywanego do tych ćwiczeń.,

danatwa

11 lat temu

Fajny artykuł . Moim zdaniem najtrudniej jest zacząc chodzić , przemóc się i regularnie chodzić – to jest najtrudniejsze. Ale powinnyśmy robić coś dla siebie.

Zostaw komentarz