Fitness Sporty sezonowe

Przygotuj ciało do sezonu zimowego

przygotuj-cialo-do-sezonu-zimowego

Sezon na sporty zimowe został rozpoczęty. Nowa czapka kupiona? Kijki przygotowane? Narty odebrane z serwisu? Tak? To świetnie! Ale czy Twoje ciało jest gotowe na dużą porcję wysiłku?

Jazda na nartach możliwa jest tylko w określonej porze roku, dlatego jest dla nas taką atrakcją. Sezonowy charakter czyni ją jednak również niebezpieczną, gdyż nie da się ćwiczyć zjazdów ze stoków zanim się na nie faktycznie wybierzemy. Aby zapobiec nieszczęściu, wynikłemu z długiego okresu, w którym sportów zimowych nie mogłyśmy uprawiać, musisz przygotować na to wyzwanie swój organizm.

Widząc już, że wyjazd na narty się szykuje, powinnaś zacząć wzmacniać i rozciągać te partie ciała, które podczas zabaw na śniegu będą najsilniej i najczęściej pracowały. Wcześniejsze przygotowanie poza wzmocnieniem mięśni i naszej ogólnej kondycji, poprawi też tzw. stabilizacje stawową oraz elastyczność. W ten sposób zmniejszymy ryzyko naciągnięcia, a nawet naderwania ścięgna, które może nastąpić nawet bez wywrotki, jeśli mięśnie są „zastane”.

Uprawianie każdego sportu zimowego wymaga aktywności wszystkich partii ciała. Niektóre jednak są bardziej wykorzystywane niż inne i to o nich musimy przede wszystkim pamiętać. Szczególną uwagę powinnyśmy więc zwrócić na mięśnie nóg, brzucha, pośladków i grzbietu. To o nie trzeba nam zadbać przed wyjazdem.

A. Złotkowska

Sezon na sporty zimowe został rozpoczęty. Nowa czapka kupiona? Kijki przygotowane? Narty odebrane z serwisu? Tak? To świetnie! Ale czy Twoje ciało jest gotowe na dużą porcję wysiłku?

Jak przygotować się na tydzień przed białym szaleństwem?

W ostatnim tygodniu przed wyjazdem powinnyśmy poświęcić na treningi 4-5 dni. Każdy z treningów nie powinien być krótszy niż 25 min. Optymalnym rozwiązaniem, jakie zalecają specjaliści, jest 35-40 minutowy wysiłek. Pamiętaj, by zawsze rozpoczynać go od rozgrzewki i dopiero stopniowo zwiększać intensywność oraz poziom trudności ćwiczeń.

Do jazdy na nartach najlepiej przygotują nas: bieganie, ćwiczenia na steperze, aerobik, jazda na rolkach czy rowerze (także tym treningowym). Wskazane są też ruchy, które przypominają w ułożeniu naszego ciała pozycje, jakie będzie ono przybierało w trakcje zjazdów. Są to np. bieganie po schodach, przysiady czy przeskakiwanie mniejszych przeszkód.

Gimnastykując się w ten sposób, zniwelujemy perspektywę szybkiego zmęczenia czy nabawienia się kontuzji podczas uprawiania sportów zimowych i będziemy mogły w pełni cieszyć się śnieżnymi zabawami.

A. Złotkowska

Komentarze (5)

pati25

7 lat temu

Sporty zimowe wiążą się z różnymi kontuzjami,których nie sposób uniknąć i które mogą nam się przytrafić w najmniej
oczekiwanym momencie.Dlatego musimy odpowiednio się przygotować.Zadbajmy o nasze ciało aby było w dobrej
kondycji

filodendron

7 lat temu

Nie będę jeździła na nartach ,natomiast będę sporo spacerowała po śniegu -mam nadzieję ,że jeszcze tej zimy trochę popada. Bardzo lubię takie spacery po chrupiącym śniegu.

dulcynea

7 lat temu

Przygotowanie do sezonu zimowego na stoku jest bardzo ważne i niezbędne . Zapobiega nieprzyjemnym przygodom , drobnym kontuzjom ,które potem uniemożliwiają czerpanie przyjemności z białego szaleństwa:)

Mindi

7 lat temu

Troszkę już myślę o zimowym wypoczynku. Codziennie chodzę na spacer ale muszę zacząć też trochę gimnastykować się. Takie przygotowanie jest potrzebne, co czuje się na stoku. Lepsza kondycja to lepsze samopoczucie i wspomnienia.

Zostaw komentarz