Fitness Fitness

Moda na fitness w Internecie

moda-na-fitness-w-internecie

Po blogerkach modowych i blogerach kulinarnych nadszedł czas na fitnesserki prowadzące blogi i vlogi o tematyce sportowej. Internet stał się nową platformą, która służy promocji zdrowego stylu życia.

Niedawno wartość branży fitness przekroczyła w Polsce 1 mld złotych, szacuje się że do końca 2016 roku wzrośnie jeszcze trzykrotnie. Można przypuszczać, że fitnesserzy mają nadzieję, że cześć z tych pieniędzy trafi do ich kieszeni. Naszym zdaniem Internet jest doskonałym miejscem na promocję aktywności związanych ze sportem i zdrowym stylem życia. Badania wykazują, że 44% społeczeństwa właśnie w Internecie znajduje informacje na temat zdrowia, a tylko 32% ludzi zasięga opinii u lekarza. Podejrzewamy, że w głównej mierze chodzi o wygodę i oszczędność czasu internautów.

Duża aktywność w Internecie daje osobie prowadzącej bloga większą mobilizację do stałego poprawiania treści i wprowadzania nowych rozwiązań. Wszelkiego rodzaju działania w sieci przyczyniają się do zwiększenia liczby szkoleń, spotkania na żywo są doskonałym sposobem na rozwinięcie działalności na rzecz fitnessu.

Branża fitness rozwija się w ogromnym tempie na całym świecie, a w Polsce rynek nie został jeszcze nasycony. Statystyki mówią, że w Polsce na zajęcia fitness uczęszcza 1,5% społeczeństwa, natomiast w Wielkiej Brytanii aż 11%. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że wszystkie mody przychodzą do nas z zachodu to możemy stwierdzić, że osób aktywnych będzie u nas coraz więcej. Portale promujące sport i fitblogi stopniowo zadamawiają się w naszej świadomości, i można się spodziewać jeszcze długo będzie rosła ich popularność.


W Polsce najbardziej znaną blogerką jest Ewa Chodakowska, która już kilka lat temu zaczęła swoja karierę dzięki facebookowi i youtube’owi. Jej pierwszą książkę kupiło ponad 100 tys. osób, a płyta z ćwiczeniami trafiła na listy najlepiej sprzedających się płyt w kraju. Celebrytka podpisała kilka dochodowych kontraktów reklamowych z takimi firmami jak: Play, LG, Adidas. Ewa była prekursorką, teraz w jej ślady idą inni, którzy interesują się zdrowym trybem życia.

E.K.

Komentarze (5)

sirena46

6 lat temu

Zgadzam się ze zdaniem, że Internet jest doskonałym miejscem na promocję aktywności związanych ze sportem i zdrowym stylem życia. Jednak myślę, że nie każdy korzystając z tych porad jest w stanie prawidłowo ćwiczyć.
Dlatego nieraz może to przynieść więcej szkody niż pożytku dla naszego organizmu, niż ćwiczenia w realu przy pomocy trenera.

xtina120

6 lat temu

Z jednej strony fajna sprawa, ale potrafi też nieźle namącić w głowie o_O Prawie na każdej stronie są inne porady i już nie wiadomo jak ćwiczyć aby było najlepiej.

pati25

6 lat temu

Blogi sportowe w Internecie to super sprawa.Może właśnie dzięki nim coraz więcej osób będzie uczęszczało na zajęcia fitness.

drobina

6 lat temu

„…w Polsce na zajęcia fitness uczęszcza 1,5% społeczeństwa, natomiast w Wielkiej Brytanii aż 11%”
Skąd taka różnica? U nas na zajęcia fitness częściej chyba jeszcze częściej „chodzimy” w internecie niż w życiu:-X
Łatwiej jest o nich poczytać, trudniej się za nie zabrać:-X 😛

Zostaw komentarz