Zdrowie

Jaki trening na spalanie tkanki tłuszczowej?

trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Dbanie o formę fizyczną to proces, który zajmuje dużo czasu. Tylko dzięki długotrwałemu i efektywnemu treningowi można liczyć na zamierzone efekty. Co zrobić, jeśli nadmiar tkanki tłuszczowej zaczyna nam przeszkadzać? Tego dowiesz się z naszego tekstu.

Jak spalić tkankę tłuszczową?

Każdy, kto boryka się z problemem nadmiernych kilogramów i chce je zrzucić wie, że łatwo jest przybrać na wadze, zdecydowanie trudniej jest schudnąć. Zmiana wyglądu sylwetki wymaga dużo samozaparcia i odpowiedniej motywacji. Od tego drugiego najlepiej zacząć. Wyznacz sobie cel, który chcesz osiągnąć. Nie powinien on być zbyt wygórowany, ponieważ brak postępów może podziałać demotywująco. Jednak nie należy sobie zbytnio pobłażać. Cel, który osiągniesz w ciągu dwóch tygodni jest bez sensu. Musisz wyznaczyć sobie takie zadanie, które nie będzie zbyt łatwe, ale w Twoim zasięgu. Może to być np. strata 5 kg lub zrzucenie 8 cm w pasie. Zapisz sobie swój cel na kartce i na bieżąco monitoruj postępy. Jeśli będziesz wiedzieć ile Ci jeszcze brakuje to łatwiej zmotywujesz się do kolejnych ćwiczeń.

Oprócz celu musisz się skupić też na odpowiednim odżywianiu. Nawet najlepszy plan treningowy nie wypali, jeśli nie dołożysz do niego diety. Jeśli chcesz, to możesz skorzystać z pomocy dietetyka. Chwilówka bez bik to dobry sposób na zdobycie środków niezbędnych na opłacenie specjalisty. Jeśli jednak nie zamierzasz iść do dietetyka, to często wystarczy odrzucenie fastfoodów, ograniczenie spożycia słodyczy oraz jedzenie o stałych, wyznaczonych porach. Zmiana nawyków żywieniowych powinna pomóc w zgubieniu zbędnych kilogramów.

Najlepszy trening, który umożliwi spalanie tkanki tłuszczowej

Najlepszym sposobem na spalanie tłuszczu są ćwiczenia cardio. To rodzaj treningów, które powodują, że organizm w poszukiwaniu energii zaczyna ją pobierać z nadmiaru tłuszczu. Dzięki temu możliwe jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Ćwiczenia nie muszą trwać długo, ale powinny być odpowiednio intensywne. Trenerzy personalni najczęściej polecają jazdę na rowerze (może być stacjonarny), bieganie, pływanie oraz nordic walking. Dobierz taki rodzaj ćwiczeń, który będzie Ci sprawiał największą przyjemność. Wtedy będzie Ci łatwiej osiągnąć zamierzony cel.

Istotną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę podczas treningów mających na celu spalanie tłuszczu, jest wysokość tętna. To od tego zależy, jaki efekt będą miały ćwiczenia. Jeśli chcesz spalić nadmierną tkankę tłuszczową, to należy trenować w strefie 60-70% tętna maksymalnego (HRmax). Wtedy efekty zaczną pojawiać się najszybciej. Nie przejmuj się, jeśli nie wiesz, jakie jest Twoje tętno maksymalne. Obliczysz je według prostego wzoru: 220-twój wiek. Więc jeśli masz 35 lat, to Twoje HRmax wynosi 185. To znaczy, że podczas ćwiczeń musisz utrzymać tętno na poziomie 111-129.

Jak widzisz sam trening nie wystarczy, do osiągnięcia wymarzonego celu, czyli spalenia tkanki tłuszczowej potrzebujesz odpowiedniej motywacji oraz przestrzegania diety. Tylko wtedy uda Ci się zbudować odpowiednią sylwetkę.

Dodaj komentarz