Dbaj o zdrowie Zdrowie

Jak wzmocnić odporność na zimę?

jak wzmocnić odporność na zimę

Przed nami trudny czas jesienno-zimowy a wraz z nim katar, kaszel i gorączka. To niezbyt atrakcyjna wizja, lecz całkiem możliwa, dlatego dziś podpowiadamy jak wzmocnić odporność na zimę i nie dać się chorobie!

Odporność na zimę

W jesiennej porze dochodzi do gwałtownego spadku temperatury. Zmianie ulegają warunki atmosferyczne, co nie zawsze korzystnie wpływa na nasz organizm. Wiatr, deszcz i niskie temperatury sprawiają, że częściej łapiemy infekcje. I choć do zimy zostało nam trochę czasu, nasza odporność może wymagać solidnego wzmocnienia. W okresie zwiększonego zachorowania na przeziębienie czy grypę warto zadbać o swój układ immunologiczny. Dawka witamin i innych cennych składników pomoże uchronić nasz przed szkodliwym działaniem wirusów i bakterii. Jak dobrze przygotować organizm na zimę?

Dieta bogata w witaminy

Latem spożywamy zdecydowanie więcej świeżych owoców i warzyw, co wiąże się z łatwiejszym dostępem do nich. Jesienią czy zimą, ceny naturalnych produktów rosną. Jednak w naszej diecie nie może zabraknąć dziennej porcji zdrowych owoców i warzyw, które dostarczają nam mnóstwo cennych witamin i soli mineralnych. Dieta powinna być zróżnicowana, by organizm otrzymał różne składniki odżywcze, które wpłyną korzystnie także na naszą odporność. Oprócz owoców i waży, w jadłospisie nie może zabraknąć ryb, mięsa czy nabiału.

Codzienna dawka ruchu

Każda aktywna osoba może potwierdzić, że ruch to samo zdrowie. Nawet zwykły spacer sprawi, ze poczujemy się lepiej, a nasz organizm będzie sprawniej funkcjonował, przede wszystkim przez jego odpowiednie dotlenienie. Codzienna dawka ruchu to podstawa zdrowego stylu życia. Im bardziej jesteśmy aktywni, tym nasza odporność wzrasta i rzadziej chorujemy. Wystarczy, że ćwiczenia dopasujemy do naszych możliwości, a strój do panujących za oknem warunków atmosferycznych. A jeśli nie mamy ochoty ćwiczyć na zewnątrz, zawsze możemy udać się na basen czy pobliską siłownię.

Hartowanie organizmu

Hartowanie organizmu to kolejny sposób na wzmocnienie odporności. Należy hartować organizm stopniowo, zmniejszając temperaturę wody pod prysznicem czy otwierając okno na noc. Dzięki temu organizm może przystosować się do innych warunków, co korzystnie wpływa na układ immunologiczny. Jeśli otwieramy na noc okno, nie zapomnijmy o ciepłym okryciu ciała.

Zdrowy sen

Nic tak nie reguluje pracy organizmu jak zdrowy sen. Przemęczeni i niewyspani zwiększamy ryzyko rozwoju infekcji. Człowiek powinien przesypiać 8 godzin w ciągu doby. Wypoczęty organizm lepiej pracuje a my czujemy się pełni energii. Wtedy żadne przeziębienie nie będzie dla nas problemem.

układ immunologicznyWzmocniony organizm będzie sprawnie pracował, a odporność będzie w pełni gotowa do walki z wirusami i bakteriami. Dobre przygotowanie na zimę to klucz do zdrowia w sezonie przeziębień i grypy. Dbajmy więc o swój układ immunologiczny i cieszmy się zdrowiem każdego dnia.

Katarzyna Antos

Komentarze (4)

klementynka100

2 lata temu

co roku w okresie zimowym chorowalam po kilka razy… zawsze rpowadzilam zdrowy tryb zycia, zdrowa dieta, regularna aktywnosc fizyczna, duzo snu, ze stresem to roznie bywalo, wiadomo samo zycie… a odpornosc mialam slaba, w tym roku jeszcze zanim zaczela sie jesien rozpoczelam kuracje probiotykiem wzmacniajacym odpornosc Lactoral immuno, to dobre szczepy lactobacillus a oprocz tego wazne dla odpornosci witaminy C i D oraz cynk i wyobrazcie sobie ze od czasu rozpoczecia kuracji jeszcze nie chorowalam! wreszcie mam dobra odpornosc:))

pati25

3 lata temu

Nadszedł czas przeziębień.Musimy w tym okresie dbać o wzmocnienie naszej odporności.Ten artykuł podpoiwiada nam jakie są sposoby.Ja oprócz diety,ruchu łykam kapsułki Iskial.

dulcynea

3 lata temu

Wzmacnianie odporności to bardzo ważne dla organizmu.
Szczególnie teraz gdy zachorowań jest coraz więcej. Dzięki dobrym radom z artykułu możemy hartować organizm .
By dobrym zdrowiem cieszyć się jesienią i zimą 🙂

Tess

3 lata temu

Wszystko to jest ważne dla naszego zdrowia. Staram się jeść dużo owoców i warzyw, piję herbatę z cytryną lub pigwą i jeśli mogę to wychodzę na spacer. Mam nadzieję, że tej jesieni i zimą nie będę chora.

Zostaw komentarz