Osteoporoza Profilaktyka osteoporozy

Dieta pourazowa

dieta-pourazowa

W ostatnim czasie doszło w Twoim życiu do nieprzyjemnego zdarzenia czego konwencją jest stłuczenie lub złamanie. Czy zdajesz sobie sprawę jak istotna jest w takiej sytuacji profilaktyka?

Czy wiesz, że możesz wspomóc swój organizm w procesie powrotu do zdrowia?
Jesteś tym co jesz – mówi stare porzekadło. Sposób naszego odżywiania się ma ogromne znaczenie w naszym życiu codziennym oraz profilaktyce wielu chorób. Czy odpowiednim sposobem żywienia możemy wspomóc nasz organizm w procesie rekonwalescencji np. po złamaniu? Oczywiście, że tak!

Przez żołądek do… zdrowia!

Nawet błaha kontuzja niewątpliwie daje nam się we znaki jeśli dotychczas prowadziliśmy aktywny tryb życia. Pragniemy zatem jak najszybciej wrócić do zdrowia, a pomocne może okazać się odpowiednio skomponowane menu. Produkty zawierające białko, wapń oraz witaminę D to nasi prawdziwi sprzymierzeńcy w przyspieszaniu procesu powrotu do pełnej sprawności.

Produkty mleczne i białko

Chudy twaróg, jogurty, maślanki, kefiry oraz inne produkty mleczne zawierają sporo wapnia, który jest budulcem naszych kości oraz białka.

Białko, w szczególności zwierzęce powinno regularnie gościć na naszych talerzach. Mięso jest bowiem doskonałym źródłem aminokwasów niezbędnych w procesie odbudowy tkanki kostnej. Witaminę D znajdziemy z kolei w łososiu, makreli i sardynkach. Witamina ta wspomaga przyswajanie wapnia w procesie mineralizacji kości.

Natalia Herzog

W ostatnim czasie doszło w Twoim życiu do nieprzyjemnego zdarzenia czego konwencją jest stłuczenie lub złamanie. Czy zdajesz sobie sprawę jak istotna jest w takiej sytuacji profilaktyka?

Zrezygnuj z…

W okresie rekonwalescencji po złamaniu dobrze zrezygnować z mocnej kawy i herbaty, które wypłukują magnez z organizmu oraz wpływają na zmniejszenie przyswajalności wapnia. Przetwory mleczne, białe mięso oraz ryby – na tych produktach powinna opierać się dieta osób, które doznały w ostatnim czasie kontuzji. Oczywiście wzbogacona powinna być również o warzywa i owoce, które są niezbędnym elementem naszego menu.

Nie unikaj ruchu

Kontuzja oznacza brak ruchu, co skutkować może nadprogramowymi kilogramami lub problemami z zaparciami. Warto zatem wypijać na czczo szklankę przegotowanej wody z cytryną. Pobudzi to jelita do pracy. Pamiętajmy również o regularnym spożywaniu posiłków co sprawi, że jelita przyzwyczajone będą do regularnej pracy. Korzystajmy także o dobrodziejstwach jakie oferują nam śliwki, siemię lniane, otręby pszenne a także warzywa, które dzięki wysokiej zawartości błonnika usprawnią funkcjonowanie naszego układu pokarmowego. Dzięki temu długotrwałe wizyty w toalecie z pewnością nas ominą.

Pamiętajmy o tym, że dietą możemy jedynie wspomagać proces gojenia się ran czy też zrastania się kości. Na pewno jednak tego okresu magicznie nie przyspieszymy. Każdy organizm posiada swoje tempo, które należy mieć na względzie. Złamanie kości to poważna sprawa dlatego należy stosować się do wszystkich zaleceń lekarskich oraz w miarę możliwości wypoczywać.

Natalia Herzog

Komentarze (5)

dulcynea

6 lat temu

Ciekawy artykuł .
Wiedziałam jaka dieta powinna być stosowana przy złamaniach . Dziś przeczytałam trochę szerzej o diecie .
Pouczający artykuł:-X

pati25

7 lat temu

Interesujący ten artykuł.Widać,że dieta jest nie tylko ważna w profilaktyce,aby nasze kości były zdrowe,mocne ale również jest ważna po urazach,złamaniach.Ja dbam o profilaktykę,aby nie doszło do osłabienia kości,do złamań

Mindi

7 lat temu

Przeczytałam artykuł zaciekawiona. Po złamaniu nogi, w tamtym roku, interesowałam się dietą, która wspomaga zrastanie kości. Niestety życie jest pełne różnych stłuczeń, lepiej chronić się przed groźnymi skutkami urazów i wspomagać organizm 🙂

drobina

7 lat temu

Ciekawy artykuł. Zazwyczaj zmianę diety stosuję w czasie jakiegoś osłabienia czy choroby. Przy kontuzjach lub urazach chyba nie przyszło mi to do głowy:-X

Zostaw komentarz