Andropauza Dieta i ruch Męska Strefa

Dieta dla mężczyzn na podniesienie poziomu testosteronu

dieta-dla-mezczyzn-na-podniesienie-poziomu-testosteronu

Jeśli twój strumień testosteronu powoli wysycha, nie załamuj się. Mamy dla Ciebie dobre wieści, zanim zdecydujesz się na interwencję farmakologiczną. Dwie podstawowe metody podniesienia poziomu testosteronu to: właściwa dieta i odpowiedni dobór ćwiczeń fizycznych.

W tym artykule zdradzimy Ci tajniki diety, dzięki której oprócz dobrego zdrowia będziesz mógł poszczycić się większą siłą witalną.

W diecie protesteronowej kieruj się następującymi zasadami:

  • nie przesadzać z kaloriami – codziennie spożywać ilość kalorii odpowiadającą potrzebom Twojego organizmu; nadmierne “obcinanie kalorii” w diecie albo jedzenie zbyt obfitych posiłków zaburza produkcję testosteronu,

  • jeść mięso: drób, wołowinę, wieprzowinę, ryby – badania dowiodły, że dieta wegetariańska prowadzi do obniżenia poziomu testosteronu, nawet wtedy, kiedy ilość spożywanego białka była taka sama u osób jedzących mięso i wegetarian; polecamy szczególnie chude czerwone mięso, które jest bogate w cynk – minerał sprzyjający produkcji testosteronu,
  • jeść zdrowe tłuszcze – naukowcy ustalili, że zarówno nasycone, jak i nienasycone tłuszcze powodują podwyższenie poziomu testosteronu, ale z przyczyn ogólnozdrowotnych lepiej wybierać produkty bogate w tłuszcze jednonienasycone: awokado, orzechy, nasiona, oliwę z oliwek,
  • jeść produkty zawierające cholesterol HDL (dobry cholesterol): czerwone mięso i jajka – osoby trenujące z ciężarami, w których diecie jest dużo produktów bogatych w ten “dobry” cholesterol, mają nie tylko wyższy poziom testosteronu, ale także szybciej i wyraźniej budują mięśnie i siłę,

Borys

Jeśli twój strumień testosteronu powoli wysycha, nie załamuj się. Mamy dla Ciebie dobre wieści, zanim zdecydujesz się na interwencję farmakologiczną. Dwie podstawowe metody podniesienia poziomu testosteronu to: właściwa dieta i odpowiedni dobór ćwiczeń fizycznych.

  • jeść warzywa kapuściane: brokuły, kalafior i kapustę – zawierają one związek chemiczny o nazwie indol-3-karbinol, który oprócz tego, że ma działanie antynowotworowe, to jeszcze powstrzymuje proces przekształcania testosteronu w estrogen,
  • unikać picia alkoholu – alkohol powoduje obniżenie poziomu testosteronu, ponieważ jest swego rodzaju katalizatorem przemiany części tego hormonu w żeński hormon estrogen.

Tych kilka zasad odnośnie prawidłowej diety może na początku wydać Ci się zbyt restrykcyjne. Ale – jak we wszystkim – by osiągnąć cel potrzebne są pewne wyrzeczenia. Jedno możemy Ci zagwarantować – stosując się do tych zasad zyskasz lepsze samopoczucie będziesz miał więcej energii oraz sił witalnych. Pamiętaj, że poziom hormonu męskości zmienia się w ciągu doby. Najwięcej jest go rano, a najmniej około godziny 20.00. Jak wykorzystasz te informacje… zależy już tylko od Ciebie.

Borys

Komentarze (6)

pati25

8 lat temu

Świetne rady dla każdego mężczyzny.Dzięki takiej diecie będzie pełen wigoru.Warto aby ten artykuł przeczytali mężczyźni

Mindi

8 lat temu

Podsunęłam mężowi artykuł do poczytania, żeby był świadom, że wszelkie zmiany w diecie, które wprowadzę będą dla jego zdrowia 🙂

sirena46

8 lat temu

Muszę te wszystkie rady wcielić w życie, a mąż będzie zdrowszy i będzie miał większy wigor. Chociaż mięso je prawie codziennie, więc w sumie dobrze 🙂 🙂 🙂

dulcynea

8 lat temu

Przeczytałam artykuł ze względów podobnych ,jak koleżanka wyżej. Jednak nasza dieta jest bardzo zbliżona, nie wiem czy ona słuzy mnie .
Może poziom mojego testosteronu ,też rośnie – i stąd moja agresja?!

mejgosia

8 lat temu

Pozwoliłam sobie poczytać te rady dla panów, gdyż to ja jestem odpowiedzialna za dietę w naszym domu! Teraz już wiem czym Zbysia karmić! Ale jedno mu się nie spodoba na pewno, otóż ten zakaz picia alkoholu! Za to ja będę zadowolona, gdy odstawi wieczorne piwko ! 😉

Zostaw komentarz