zaburzenia-snu

Do zaburzeń snu należą dolegliwości takie jak bezsenność, częste przebudzanie, trudności z zaśnięciem, zbyt wczesne budzenie się, niespokojny sen oraz dolegliwości nie związane dosłownie ze snem ale towarzyszące zaburzeniom snu wśród których wymienia się m. in. uderzenia gorąca, nocne poty czy natrętne myśli.

Przyczyny i objawy

Często jest tak, że jedne objawy zaburzeń snu powodują drugie i są one od siebie nawzajem zależne. Łagodząc jeden objaw możemy często pozbyć się innych. Zaburzenia snu są jednym z objawów menopauzy a ich przyczyna leży w zmianie stężeń hormonów płciowych w tym okresie. Zaburzeń tych nie należy lekceważyć gdyż mogą one prowadzić do nadmiernego zmęczenia, ciągłej senności, rozdrażnienia, depresji a nawet choroby psychicznej.

Leczenie

REKLAMA

Wielu lekarzy zaleca wczesne rozpoczęcie terapii hormonalnej w celu zapobiegania nocnym potom będącym jedną z głównych przyczyn zaburzeń snu. Terapia ta może mieć jednak skutki uboczne odbijające się głównie na układzie krwionośnym.

Na szczęście istnieją domowe sposoby zapobiegania zaburzeniom snu, które wyróżniają się dużą skutecznością. Oprócz leków homeopatycznych na bazie fitohormonów, czyli hormonów pochodzenia roślinnego bardzo skuteczne okazuje się picie ziół takich jak melisa, czerwona koniczyna, kwiaty czarnego bzu, chmiel zwyczajny czy ziele wiesiołka.

ALNG

31 KOMENTARZE

  1. Nie ma chyba nic gorszego, jak przewracanie się na łóżku z boku na bok. Sen nie przychodzi. Po prostu nie chce przyjść. W domu cisza, wszyscy śpią. Słyszę miarowy oddech męża, dzieci… . Odganiam od siebie wszystkie myśli. Ale jedna zaczyna świdrować mi w głowie: jak nazywał się aktor, który grał razem z Andrey Hepburn w „Rzymskich wakacjach”? Cary Grant? Nie. Garry Cooper? No skąd! Uwierzycie, myślałam przez półtorej godziny. „Przeleciałam” cały alfabet aktorów amerykańskich. Wiedziałam, że grał przecież główną rolę w „Zabić drozda”. No i gdzieś tak koło godziny czwartej nad ranem… jest: Gregory Peck. To natręctwo myśli… .

  2. Zazdroszczę tym, którzy nie mają problemów ze snem
    Ja tego doświadczam już wiele,wiele lat. Spię po 4-5godz. na dobę.
    Nie pomagają żadne ziółka, pastylki,liczenie bar… itd.
    Doszłam do wniosku, że tak już musi być. Ale chciałabym raz na jakiś
    czas przespać 8-10 godz. M a r z e n i e …!!! Zyczę miłych snów!

  3. Sen wcale nie musi trwać 8-10 godzin, aby być wypoczętym. Są ludzie, którzy szybciej się regenerują już po 5-6 godzinach snu. To zależy od indywidualnych predyspozycji i potrzeb. Natomiast, jeśli po przespaniu 5-6 godzin czujemy się zmęczeni i znużeni- to już jest poważny problem .Ja jednak odradzałabym zażywanie środków farmakologicznych, które przecież nie pozostają obojętne dla zdrowia i-co najważniejsze- uzależniają.

  4. Dobrej nocy,czyli jak szybko zasnąć: Staraj się kłaść i wstawać codziennie o tej samej porze, Nigdy nie objadaj się przed snem,nie pij kawy,coli ani mocnej herbaty, Nie zasypiaj siedząc przed telewizorem. Na bezsenność cierpi co trzeci człowiek na świecie.

  5. Zaburzenia snu? hmm, mam nadzieję, ze to, że tu jestem teraz (jest noc) to tylko jednorazowe. Przed chwilą przeczytałam artykuł o czerwonej koniczynie a tu znowu ona wystepuje.Ma szerokie działanie. Na wszelki wypadek zaopatrzę się w nią jak najszybciej.

  6. Sen jest prawdziwym skarbem dla regeneracji organizmu,wyspani czujemy się dobrze jesteśmy pełni werwy i entuzjazmu do pracy.Są takie chwile w życiu ,że zmartwienia,kłopoty wpływają negatywnie na nasz układ nerwowy,jesteśmy zestresowani i jest brak możliwości,żęby zdrowo się wyspać, jeżeli to jest na dłuższą metę, to trzeba liczyć na pomoc lekarza,lub kupić ziółka których jest spory wybór

  7. Ja akurat nie mam problemow ze snem.Zdarzją mi się nieprzespane noece ale to jest związane ze stresem.
    Nie zapominajmy o tym , że sen jest najlepszym i najtańszym lekarstwem dla naszej skóry i trzymam się maksymy „Nie ma lepszego kosmetyku ponad sen” .Nawet najlepsze kosmetyki nie zdziałają cudów bez snu.

  8. Ja wcześniej też nie miałam problemów ze snem. Sypiałam „jak zabita” – mógłby mi przez pokój przejechać pociąg towarowy – spałabym smacznie dalej.
    Teraz .. no masakra. Najpierw nie mogę zasnąć, potem byle szelest mnie wybudza, a rano nie chce mi się wstać z łóżka.

  9. tez mam problemy ze snem, podobne to tych opisywanych, biore tabletki nasenne chociaz wiem ze uzalezniaja, a tabletkina inne schorzenia nie uzalezniaja ? tez musisz brac codziennie do konca zycia np nadcisnienie, cukrzyca i co ?.Wazne aby sie wyspac, m oze to byc 8 lub 6 godzin.

  10. ja też miewam problemy eh i zazdroszczę mojemu mężowi, On tylko przyłoży głowę do poduszki i śpi. A ja zanim znajdę odpowiednia pozycję, itp to trochę potrwa, A im bardziej jestem zmęczona tym moim przewracaniem się z boku na bok, tym bardziej się wkurzam, że już ta godz i coraz ciężej mi zasnąć.

  11. bardzo często zaburzenia snu wynikają z problemów z tarczycą! 🙂 moja Ania tak miała 🙂 przeważnie śpioch ;p wiecznie spała 🙂 w końcu okazało się, że ma niedoczynność tarczycy 🙂 dopóki nie dobrali z lekarzem odpowiedniej dawki leku wiecznie spała ;p teraz już normalnie funkcjonuje 😉
    a u mnie to róźnie jest 😀 raz tak raz tak ;p

  12. Ja jak sięgnę pamięciom, zawsze miałam problemy ze snem.Pamiętam jak byłam nastolatką ciągle nie mogłam spać.Ja nie wiec co to znaczy spać np. w dzień.Nigdy nie zaspałam do pracy.Przez 28 lat jak wstawałam do pracy, ja nigdy nie potrzebowałam budzika,sama zawsze się budziłam.W pracy zawsze mogły koleżanki na mnie polegać, bo wiedziały, że nigdy się nie spóźniam i zawsze przed czasem byłam na stanowisku pracy.Często w nocy budzę się i nie mogę zasnąć.Noc w tedy wydaje się taka długa.Najgorsze jest to, że wszyscy smacznie śpią, a ja patrzę w sufit, nie kręcę się na łóżku, by męża nie zbudzić.Jak już którąś noc mam nie przespaną, sięgam po zioła, bo bardzo czuję się zmęczona i rozdrażniona bezsennością.Staram się nie zażywać żadnych tabletek tylko zioła parzę melisę.Basia

  13. Ja niestety też mam duże problemy ze snem. Sen mam mocny, także jak już uda mi się zasnąć, to nawet burza z piorunami mnie nie obudzi. Jednak zbyt często w nocy się budzę, nawet po kilka razy. Ostatnio trochę lepiej sypiam, bo nie muszę wstawać do pracy, ale dzisiaj na przykład co chwilę się budziłam z powody silnego bólu stawów. staram się brać jak najmniej środków przeciwbólowych i też częściej sięgam po melisę lub inne ziółka.

  14. Budzę się w nocy nieskończoną ilość razy.Ale tak sobie myślę,że to wynik ataków migreny.Przestawiłam już łóżko w inne miejsce,śpię przy otwartym oknie mimo nocnych chłodów.Ostatnio kupiłam sobie materac z gorczycy i łuski gryki i poduszkę z orkiszu i łuski gryki.Może to coś pomoże,a przynajmniej nie zaszkodzi.

  15. Nie mam problemów z zasypianiem. Jedynym moim problemem jest chyba to, że…noc jest za długa:P Jestem nocnym Markiem i skowronkiem. Wiem, że kiedyś to się zemści, ale póki co, potrafię szybko regenerować swój organizm i…dobrze mi z tym. No i jeszcze…mam swój czarodziejski fotel, w którym przysypiam wieczorkiem godzinkę lub dwie, więc chyba spokojnie mogę to „doliczyć” do mojego snu:-X

  16. Menopauza ma wiele niechcianych niespodzianek dla kobiet. Jedną z nich jest bezsenność
    Zasypianie nie musi być szczególnie trudne jednak problem może zacząć się kiedy już zaśniemy.
    Częste przebudzenia w nicy, trudności z ponownym zaśnięciem i zbyt krótki sen. Objawy te mogą ale nie muszą zawierać bardzo wyraziste sny, nocne poty lub intensywny lęk.
    Powodem tych objawów może być brak równowagi hormonalnej . Nie ma wątpliwości że istnieje wyraźna zależność miedzy menopauzą i bezsennością.
    Bezsenność spowodowana menopauzą bardzo często może zacząć siw na kilka lat przed początkiem menopauzy.
    U kobiet w okresie menopauzy najczęściej zauważa się nadpobudliwość i zmiany nastrojów. Powodem tego jest brak snu który powoduje zwiększone naprężenie które przejawia się wyższym stopniem złego humoru. Kobiety w okresie menopauzy mają problemy z wejściem w najgłębszą i jednocześnie najważniejszą fazę snu REM.
    Brak snu w tej fazie może powodować u kobiet z menopauzą zwiększoną drażliwość. Kobiety potrzebują prawidłowego odpoczynku w tym trudnym okresie.
    Dobrze jest się udać do lekarza kiedy zauważa się u siebie te objawy. Dostosuje on leki.
    Istnieją takie leki ziołowe , witaminy i zamienniki herbat ziołowych które pomagają spokojnie spać. Można też dodać do tego różne ćwiczenia lub medytacje .
    W połączeniu wszystkie te metody poprawią ogólny stan zdrowia i pomaga na bezsenność. Jedna z rzeczy których należy unikać za wszelką cenę w okresie menopauzy jest kofeina . skutecznie utrudnia zasypianie.
    Więcej na temat leczenia bezsenności na leczeniebezsennosci.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ