Sezonowe problemy Zdrowie

Wzmocnij odporność przed jesienią

wzmocnij-odpornosc-przed-jesienia

Nadciąga czas jesiennej pluchy oraz uciążliwych stanów związanych z przeziębieniem. Warto o więc o wiele wcześniej skupić się na podniesieniu odporności swojego organizmu aby nie dać się chorobie!

Kilka niewielkich zmian wprowadzonych odpowiednio wcześniej pozwoli nam uchronić się przed długimi i uciążliwymi wizytami u lekarza oraz antybiotykoterapią.

Niedobory witaminy D3

Im bliżej zimy, tym dni staja się coraz krótsze. Stajemy się zmęczeni, senni, rozdrażnieni. Wszystkiemu winne są niedobory witaminy D3, za której powstawanie w naszej skórze jest odpowiedzialne słońce.
Stajemy się znużeni oraz pozbawieni energii do działania, które rekompensujemy tonami słodkich czekoladek, które sprawiają że jeszcze bardziej nie chce nam się ruszać. Nie dostarczamy również organizmowi większości wartościowych składników, tak jak robiliśmy to latem – stąd spadki odporności. Do tego wystarczy dorzucić zbyt cienki ubiór, mocniejszy wiatr i… przeziębienie gotowe!

Nie daj się bakteriom i wirusom

Pamiętaj aby ubierać się na cebulkę. Jesienne poranki oraz popołudnia są bardzo zwodnicze. Pomimo tego, iż za oknem nadal świeci słońce – temperatura wcale nie musi być taka korzystna. Zabieraj ze sobą zawsze lekką kurteczkę lub cieplejszy kardigan. Dzięki niemu nie wyziębisz się i utrzymasz prawidłową temperaturę ciała.

Wspomagaj się właściwą dietą

Ważne aby regularnie uzupełniać płyny, aby zachować właściwy poziom nawodnienia organizmu. Postaraj się by były to napoje ciepłe np. woda z cytryną i odrobiną imbiru. Z kolei rozgrzewające napary z czerwonej porzeczki lub malin zostaw sobie na jesienne wieczory.

W profilaktyce przeziębienia i grypy najistotniejszym elementem jest przyjmowanie odpowiedniej dawki witaminy C. Znajdziesz ją nie tylko w cytrusach ale również w warzywach takich jak pomidory, kapusta, ziemniaki i papryka! Bombą witaminową jest również natką pietruszki. Pyszne i sycące zupy z dodatkiem aromatycznych przypraw dostarczą niezbędnych substancji odżywczych oraz dopieszczą kubki smakowe.

Dbaj o higienę

Pamiętaj aby myć często dłonie, ponieważ wiele chorób przenosi się drogą kropelkową. Wydzielina z nosa łatwo osadza się na przedmiotach w miejscach publicznych – nawet, jeśli ktoś zdąży zasłonić twarz przy kichnięciu, odrobinka może przedostać się na jego skórę, a stamtąd na oparcia foteli czy poręcze w autobusie.

Możesz również zaopatrzyć się w odpowiednie suplementy diety, którymi będziesz mogła wspomóc pracę swojego organizmu.

Natalia Herzog

Komentarze (4)

pati25

7 lat temu

Do jesieni jeszcze kilka miesięcy.Ale nie zapominajmy o naszej odporności w jesienne,chłodnen dni.Skorzystajmy z porad zawartych w artykule 🙂 Ja biorę w tym jesiennym okresie suplement oleju z wątroby rekina Iskial i nie łapią mnie żadne wirusy.

Danusiate

8 lat temu

Już trochę nad tym popracowałam – zaszczepiłam się przeciwko grypie. Ale muszę się zaopatrzyć w witaminę D – często o tym zapominam, a rzeczywiście czytałam wypowiedzi lekarzy, że w okresie jesienno-zimowym wszyscy powinniśmy suplementować tę witaminę.

Zostaw komentarz