Natura i eko Relaksuj się zdrowo

Tai Chi – zdrowie i relaks

tai-chi-zdrowie-i-relaks

Park w centrum miasta. W tle słychać klaksony samochodów, głośno śmiejące się dzieci, tandetną muzykę. Na środku trawnika już od 10 minut stoi grupa ludzi wykonująca powolne, harmonijne ruchy.

Nie przeszkadza im hałas, mocno świecące słońce i kilkunastu gapiów. Wydaje się, że są sami dla siebie, każdy z osobna i wszyscy razem – nieobecni dla tego materialnego świata, w którym każdy się gdzieś śpieszy, za czymś goni.

Płynne miękkie ruchy regulowane przez ćwiczącego to Tai Chi, system ćwiczeń zdrowotnych opracowany w XII wieku w Chinach. Jego ruchy stymulują dobrą kondycje fizyczną i psychiczną. Taoistyczne Tai Chi jest głęboko zakorzenione w tradycji taoistycznej, łączącej klasyczny styl Yang z medycyną chińską i medytacją.

Istotą treningu jest dbanie o ciało i umysł w taki sposób, aby zagwarantować im długowieczność. Dodatkową zaletę dla naszego zdrowia stanowią ruchy rozciągające i obracające, które masują nasze organy wewnętrzne. Służą one również redukcji stresu oraz uczą koncentracji i wyciszenia.

Zachód poznał taoistyczne Tai Chi dzięki Mistrzowi Moy Lin-Shin. Zmodyfikował on tradycyjne praktyki tak, aby były one sposobem na przywracanie zdrowia, zwiększenie siły i elastyczności oraz poprawę równowagi i krążenia.

Anna J

Park w centrum miasta. W tle słychać klaksony samochodów, głośno śmiejące się dzieci, tandetną muzykę. Na środku trawnika już od 10 minut stoi grupa ludzi wykonująca powolne, harmonijne ruchy.

Regularna praktyka przynosi ćwiczącym szeroki zakres korzyści dla układów:

  • krążenia (wzmaga cyrkulację krwi, zmniejsza zmęczenie, ćwiczy kondycję i wytrzymałość, dotlenia organizm, reguluje wahania ciśnienia tętniczego)
  • kostnego (koryguje skrzywienia kręgosłupa, łagodzi i cofa zmiany zwyrodnieniowe, przywraca giętkość stawów, likwiduje bóle w barkach i biodrach)
  • mięśniowego (rozciąga i łagodzi napięcie mięśni, jednocześnie zwiększając ich siłę, wzmacnia mięśnie posturalne, niweluje bóle odcinka lędźwiowo-krzyżowego, łagodzą problemy trawienne, za które odpowiedzialne są m mięśnie gładkie układu pokarmowego)
  • nerwowego (poprawia koordynację, równowagi kontrolę ciała, doskonali koncentrację, redukuje stres przez likwidację blokad przepływu energii)

Anna J

Park w centrum miasta. W tle słychać klaksony samochodów, głośno śmiejące się dzieci, tandetną muzykę. Na środku trawnika już od 10 minut stoi grupa ludzi wykonująca powolne, harmonijne ruchy.

Wprowadzenie zmian w treningach taoistycznego Tai chi sprawiło, że ten rodzaj aktywności fizycznej stał się przystępny dla szerokiego grona odbiorców na całym świecie. Jest to sztuka możliwa do praktykowania dla ludzi w każdym wieku i o różnym stanie zdrowia. Oprócz poprawy pracy narządów, trening wpływa na poprawę samopoczucia i dodaje młodzieńczego wigoru.

Zgodnie z filozofią Tai Chi zwraca nasz umysł w stronę czystości, uczy nas szlachetności i postępowania w zgodzie z naturą i własnym sumieniem.

Jeżeli sama spotkasz w parku grupę ludzi zastygłych w tej samej pozie lub wykonujących delikatne i powolne ruchy, będziesz już wiedziała, że to system chińskich ćwiczeń prozdrowotnych. W kolejnych artykułach dostarczymy Ci jeszcze więcej informacji o praktykach medytacyjnych, które poprawiają zdrowie i przynoszą relaks. Ze zdrowotnych dobrodziejstw w Tai Chi korzysta wiele tysięcy ludzi na całym świecie. Ty również możesz do nich dołączyć. Gorąco polecamy!

Anna J

Komentarze (3)

Mindi

6 lat temu

Pewne ćwiczenia robione w grupie są bardziej wciągające niż te wykonywane samemu. Chcialabym spróbować Tai chi ale nie znalazlam w mojej miejscowości takich zajęć 🙁

pati25

9 lat temu

Jaki dobroczynny wpływ na nasze zdrowie,na nasz organizm mają ćwiczenia Tai chi.Bardzo interesuję się praktykami medytacyjnymi,które poprawiają zdrowie.Zatem czekam na kolejne artykuły

Zostaw komentarz