Encyklopedia menopauzy Menopauza

Rekreacja ruchowa a menopauza

rekreacja-ruchowa-a-menopauza

Sport to zdrowie, a rekreacja ruchowa polecana jest w każdym wieku. Panie, które wkroczyły w ten bardziej dojrzały okres życia, tym bardziej powinny doceniać dobroczynne działanie wszelkiego rodzaju aktywności ciała. Dopadły Cię bezwzględne objawy klimakterium? Nic prostszego, by się ich pozbyć. Wystarczy codzienna dawka ruchu.

Menopauza? Ruszaj się na zdrowie!

Menopauza to okres, kiedy w życiu kobiety pojawiają się liczne kłopotliwe dolegliwości. Nadmierna potliwość, napady gorąca czy też kłopoty ze spaniem. Nie ma na to wszystko z pewnością cudownego lekarstwa, jednak naukowcy są zgodni, że ruch pozwala łatwiej przechodzić liczne objawy przekwitania. Rekreacja ruchowa w dużym stopniu pomoże zapobiec zapadnięciu na takie choroby jak: osteoporoza czy cukrzyca, a także będzie pomocna w odchudzaniu lub w obniżaniu wysokiego ciśnienia. Badacze dowiedli, że regularny sport pomaga zwalczyć napady gorąca u Pań, aż o 50% oraz poprawia elastyczność całego ciała. Osoby ćwiczące regularnie nie mają też większych trudności z zasypianiem.

Spacer na lepszy nastrój

Kobiety, które weszły w okres menopauzy niestety nierzadko padają ofiarami gwałtownych burz hormonalnych, co się przekłada na zmiany nastrojów. O ile zwykło się mawiać, że kobieta zmienną jest, to kobieta w trakcie menopauzy jest istnym wulkanem emocji – od pozytywnych, do tych nieco mniej optymistycznych. Dlatego na wahania nastrojów poleca się szczególnie ruch fizyczny. W jego trakcie złe emocje zwyczajnie nas opuszczają.

Długi spacer czy przejażdżka rowerem to z pewnością jedno z dobrych rozwiązań. Bardzo modne stały się ostatnio tzw. kijki dzięki, którym można uprawić nordic walking. Dzięki takiej formie ruchu mamy gwarantowany znakomity relaks (marsz dostosowujemy przecież do naszych możliwości) i niezły trening m.in. dla naszego układu sercowo-naczyniowego.

Anna Konopka

Sport to zdrowie, a rekreacja ruchowa polecana jest w każdym wieku. Panie, które wkroczyły w ten bardziej dojrzały okres życia, tym bardziej powinny doceniać dobroczynne działanie wszelkiego rodzaju aktywności ciała. Dopadły Cię bezwzględne objawy klimakterium? Nic prostszego, by się ich pozbyć. Wystarczy codzienna dawka ruchu.

Joga dla ducha

Nie wystarczy troszczyć się jedynie o ciało. Umiejętność sztuki medytowania, skupienia myśli i zupełnego wyciszenia naszych emocji jest wielkim plusem jak i potrzebą, którą warto w sobie wykształcać. Paniom w okresie menopauzy poleca się ćwiczenie jogi ze względu na zachowanie dobrej kondycji psychicznej. Rekreacją ruchową zaliczają także, wszak joga to nie tylko trening dla ducha, ale też dla ciała. To przede wszystkim rozciąganie mięśni i poprawa elastyczności ciała.

Zadbaj o kości

Rekreacja ruchowa pomoże Paniom zatroszczyć się o ich kości, które w okresie menopauzy są szczególnie narażone na rozwój osteoporozy.

Ćwiczenia powodują, że kości nabierają masy, a co za tym idzie zwiększa się szerokość ich powierzchni stawowych. Kości nie są zastane, a Ty czujesz się lepiej i możesz się cieszyć zdrowiem na co dzień jak i świetnym samopoczuciem.

Drogie Menopauzowiczki, mamy nadzieję, że lubicie się ruszać!

Anna Konopka

Komentarze (5)

pati25

7 lat temu

Rekreacja ruchowa jest dobra dla wszystkich.Dla wszystkich odrobina wysiłku jest wskazana.Ja ćwiczę sama w domu ,codziennie.Jeżdżę na rowerku stacjonarnym

Dariusz

7 lat temu

Wazne by wiedziec jak tymi kijami, umiec sie poslugiwac,nie ciagniemy ich za soba,wiecej usmiechu i ikry niech w nas wstapi, nie zaslaniajmy sie wymowkami ja nie umiem, ja nie dam rady, glowa do gory, sa osoby ktore podpowiedza doradza dadza wsparcie,

pauzka

7 lat temu

Trzeba się przełamać ! i zacząć jeśli ktoś tego nie zrobił do tej pory ,, to
już najwyższy czas,,, wiosna za oknem nieważne ,że chłodna,,
samopoczucie poprawia się natychmiast po ćwiczeniach oddechowych,,
Spacer nordycki zachwalałam już nie raz ,,,jest naprawdę dobry nawet dla
osób z poważnymi dolegliwościami, ja w tym roku zaczęłam już truchtać z kijami
jest to już bardziej zaawansowana forma- jestem z siebie bardzo dumna.

filodendron

7 lat temu

Widzę,że nie ma innego wyjścia tylko trzeba porządnie wziąć się za siebie.Trzeba być konsekwentnym w swoim działaniu.Europejskie”normy” mówią o codziennej półgodzinnej aktywności ruchowej.Podziwiam Drobinkę, powinnyśmy brać z niej przykład -to jest droga do zdrowia.

drobina

7 lat temu

Rekreacja ruchowa to coś dla mnie. Ćwiczę, jeżdżę na rowerze, pływam i spaceruję (chociaż niezbyt chętnie). Tylko do jogi nie mam cierpliwości, a do nordic walking zabieram się od kilku lat. Może kiedyś wreszcie kupię kijki.

Zostaw komentarz