Dieta i ruch Męska Strefa

Odkryj potencję zawartą w naturze

odkryj-potencje-zawarta-w-naturze

Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, że ich problemy z życiem seksualnym – brakiem ochoty na seks czy problemów z potencją, mogą być spowodowane nieodpowiednią dietą oraz przez niedobory witamin i składników mineralnych.

Witaminy, a zdrowie seksualne mężczyzny

Aby męska gospodarka hormonalna funkcjonowała prawidłowo potrzebne są zbilansowane składniki pokarmowe, takie jak białka, nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina E, niektóre witaminy z grupy B oraz cynk. Niedostateczna podaż białek może przyczynić się do spadku zainteresowania seksem oraz zmniejszona produkcją spermy. Natomiast witamina E odpowiada za prawidłowy profil hormonalny, dlatego jej niedobór powoduje spadek produkcji hormonów płciowych.

Ważna jest również witamina B6, ponieważ jej brak może bezpośrednio zagrażać impotencją. Udowodniono, że brak witamin z grupy B wpływa na zdolność do wykonywania funkcji seksualnych. Z badań wynika, że osoby z niedoborem witaminy B1 szybko ulegają zmęczeniu, są apatyczne, niespokojne, nerwowe oraz cierpią na bezsenność. Z kolei brak witaminy B3 (inaczej PP) powoduje dezorientację, stany lekowe i depresje, natomiast niedobór kwasu pantotenowego objawia się zupełnym brakiem zainteresowania seksem. Podobne objawy obserwuje się przy niedoborze witaminy B6 oraz kwasy foliowego.

Do przyczyn problemów z seksem możemy ponadto zaliczyć:

  • Przewlekłe choroby, takie jak miażdżyca, cukrzyca,
  • Bezsenność,
  • Przemęczenie,
  • Długotrwały stres,
  • Zła przemiana materii,
  • Siedzący tryb życia i zbyt mało ruchu,
  • Nieodpowiednia dieta,

Jadłospis kochanków

Pomóc, oprócz sporej dawki ruchu mogą nam odpowiednio dobrane menu. Istnieją bowiem pokarmy dodające energii i witalności. Zaliczyć do nich możemy:

  • Owoce – zalecane są zwłaszcza te o ciemnej barwie zawierające dużo flawonoidów (truskawki, porzeczki, jagody) oraz banany, melony, brzoskwinie, owoce granatu,
  • Warzywa – najpopularniejszym w naszym kraju afrodyzjakiem jest seler. Zjadany na surowo oprócz wzmocnienia odporności organizmu ma także właściwości zwiększania długości trwania miłosnych uniesień. Poza tym na potencje dobrze działa też koper włoski oraz pietruszka i rzodkiewka.
  • Przyprawy – takie jak chili, cynamon, lubczyk, kolendra, imbir, gałka muszkatołowa, a także wanilia,

Ponadto czynne substancje pobudzające znajdują się także w żeń-szeniu, ostrygach, miodzie propolisowym, pyłku kwiatowym oraz w olejkach eterycznych na bazie drzewa sandałowego, jaśminy, szałwii czy mandarynki.

Smacznego!

Borys

Komentarze (2)

linet

8 lat temu

Nie przeceniałabym znaczenia diety dla kondycji seksualnej mężczyzn, chyba że będzie to zależność wtórna. Dysfunkcje seksualne wynikają często z innych problemów zdrowotnych, za które również bywa odpowiedzialna niewłaściwa dieta, ale same nie mają bezposredniego związku ze sposobem żywienia. Organizmowi niedomagającemu w wyniku np. chorób przewlekłych, na pewno nie pomogą owoce morza, selery i lubczyki, szczególnie stosowane doraźnie. Natomiast ogólnie zdrowy organizm i bez nich sobie poradzi.

Zostaw komentarz