Jak znaleźć pracę po 40-tce
Zdjęcie autorstwa Marcus Aurelius z Pexels

Zmiana pracy jest dla wielu kobiet wyzwaniem, wymaga to bowiem wyjścia ze swojej strefy komfortu. W życiu zdarzają się jednak sytuacje, które w pewnym stopniu wymuszają na nas znalezienie zatrudnienia w nowej firmie. Szukanie pracy w dojrzałym wieku nie musi być jednak trudne i okupione dużą dawką stresu. Wbrew pozorom większe doświadczenie zawodowe jest dużym atutem, który doceni wielu pracodawców. Zobacz jak szukać pracy po 40 roku życia i na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Jaka praca będzie najlepsza dla dojrzałej kobiety?

W większości przypadków kobiety po 40 roku życia mają już pewne doświadczenie zawodowe i to właśnie na jego podstawie, dobierają nowe zatrudnienie. Jeśli jesteś specjalistką w jakiejś dziedzinie i dobrze się w niej czujesz, to warto wybierać spośród ofert, które są w stanie zaoferować Ci to, czego potrzebujesz. Dla pracodawcy dużym atutem jest to, że masz już doświadczenie w danej dziedzinie i nie trzeba będzie wdrażać Cię od zera na danym stanowisku. Z tego względu wiele firm decyduje się na zatrudnienie dojrzałej osoby, ponieważ daje to większą pewność, że sprawdzi się ona na danym stanowisku.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej możesz pochwalić się swoimi sukcesami w danej dziedzinie i umiejętnościami nabytymi przez lata w innych firmach. Skup się na swoich mocnych stronach, ponieważ mogą Ci one dać przewagę nad młodszymi kandydatami, którzy aplikują na to samo stanowisko. Możesz też pomyśleć o przebranżowieniu się i spróbowaniu zupełnie czegoś nowego. Każda pora jest dobra na to, aby podjąć się nowych wyzwań zawodowych. Ofert możesz szukać na popularnych portalach z ogłoszeniami. W obecnych czasach praca jest praktycznie na wyciągnięcie ręki – wystarczy poszukać interesujących ogłoszeń w internecie.

Jak ułatwić sobie znalezienie pracy?

Podstawową rzeczą, o którą powinnaś zadbać szukając pracy, jest stworzenie profesjonalnego CV. Jeśli nie zmieniałaś go od lat, to jest to dobry moment na to, aby nad nim popracować. Jeśli masz duże doświadczenie zawodowe, to nie powinnaś mieć problemów ze stworzeniem estetycznego oraz wartościowego curriculum vitae. Umieść w nim informacje o firmach, w których wcześniej pracowałaś, ale skup się też na opisaniu swoich umiejętności oraz zalet. Jeśli chcesz aplikować na konkretne stanowisko, to warto stworzyć osobne CV właśnie z myślą o aplikowaniu w konkretne miejsce. Jeśli potencjalny pracodawca szuka osoby z konkretnymi umiejętnościami, które Ty posiadasz, to koniecznie umieść je w swoim CV. Dobrym pomysłem będzie też napisanie listu motywacyjnego, w którym dokładniej opiszesz swoje doświadczenie, przebyte szkolenia itd.