window shopping

Window shopping to trend, który w Polsce nabiera na sile. Do niedawna większość Polaków robiła zakupy w sklepach stacjonarnych, dziś coraz częściej odwiedzamy galerie handlowe, żeby popatrzeć na towar. Po zapoznaniu się z właściwościami perfum, butów i rozmiarem sukienki, który dobrze na nas leży, ruszamy do domu, odpalamy internet i kupujemy to samo w sklepach online. Moda na window shopping będzie nabierać na sile, ponieważ w sieci za te same rzeczy zapłacimy o wiele mniej, nawet jeśli uwzględnimy koszty dostawy.

Do window shopping przyznaje się już połowa Polaków. Częściej towar w centrum handlowym z zamiarem zamówienia go w sklepie internetowym oglądają mężczyźni aniżeli kobiety. Window shopping to wciąż domena osób poniżej 35. roku życia, najczęściej mieszkańców dużych miast i ludzi dobrze zarabiających (powyżej 5000 zł miesięcznie).  Co czyni window shopping tak atrakcyjną formą zakupów?

 

Window shopping, czyli jak zaoszczędzić pieniądze

W dobie szybkiego internetu i płatności elektronicznych nikt nie powinien czuć się zaskoczony tym, iż rynek e-commerce umacnia się z roku na rok. W sieci możemy zamówić ten sam towar o wiele taniej, nierzadko o kilkadziesiąt procent. Ba, coraz częściej decydujemy się na zagraniczne zakupy przez internet. Kosmetyki, ubrania i sprzęt elektroniczny to towary, które opłaca się zamówić w Wielkiej Brytanii. W Polsce zapłacimy za nie o kilkadziesiąt procent więcej.

Niestety, nie wszystkie produkty możemy i chcemy kupować w ciemno. Wprawdzie w przypadku sprzedaży online mamy 14 dni na odstąpienie od umowy, ale odsyłanie towaru wiąże się z koniecznością ponoszenia dodatkowego nakładu czasu i koniecznością uiszczenia opłaty za transport. Jest z tym sporo zamieszania, dlatego  nie kupujemy kota w worku i decydujemy się na window shopping. W drogerii w centrum handlowym możemy zapoznać się z zapachem najnowszych perfum, po czym zamówić wybrany flakon w perfumerii internetowej, oszczędzając co najmniej kilkadziesiąt złotych.

Rzeczy, które warto przymierzyć przed zakupem

Tym, co oglądamy w galeriach handlowych z zamiarem dokonania zakupów w sklepie internetowym, są też ubrania i buty. Jak się bowiem okazuje rozmiar rozmiarowi nierówny.  Raz dobrze wyglądamy w sukience w rozmiarze 36, czasem pasuje nam 34, a kiedy indziej 38, choć nasze ciało jakoś specjalnie się nie zmieniło. To samo dotyczy butów. Czasem okazuje się, że dany model ma tak wydłużony przód, że uciska on na małe palce. Dlatego też przed złożeniem zamówienia w sklepie internetowym, chcemy przekonać się, czy dana rzecz nam pasuje.

Panowie chętnie odwiedzają galerie handlowe, aby sprawdzić, jak wygląda sprzęt elektroniczny, przetestować wystawowy smartfon, zaczerpnąć opinii sprzedawcy itp. Dysponując pełną wiedzą, decydują się na zakup określonego modelu. I zamawiają go w sklepie internetowym.

Window shopping to doskonałe rozwiązanie – praktycznie nic nas nie kosztuje. Za oglądanie towaru w sklepie nikt nie każe nam płacić. Jeśli mamy w pobliżu galerię handlową, możemy przespacerować się do niej po południu. Czasem też opłaca się dojechać do centrum handlowego zlokalizowanego w sąsiedniej miejscowości.  Jak widać, coraz chętniej korzystamy z nowoczesnych technologii i coraz mniej obawiamy się zakupów online.

Irmina Cieślik