piec-mitow-na-temat-seniorow

Minęły już czasy kupowania wyłącznie tego, co jest dostępne. Seniorzy wiedzą, że mają wybór. Jak wszyscy szukają produktów, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. Zmieniający się rynek wymaga jednak obalenia pewnych krążących mitów i przesądów na temat seniorów – tylko wtedy będzie można wkroczyć w „złoty wiek” kosmetyki dla osób starszych.

Mit pierwszy: seniorzy nie lubią nowości

Mówi się, że seniorzy kupują zawsze ten sam produkt, bo trzymają się przyzwyczajeń. Tymczasem obserwujemy rozkwit ich aktywności w Internecie, który przecież istnieje od niedawna – czasem nawet prześcigają ludzi młodszych! Seniorzy o wiele chętniej testują nowości w dziedzinie kosmetyki, niż ludzie z innych grup wiekowych – szczególnie są zainteresowani takimi zabiegami czy produktami, które dają efekty od razu, lub w bardzo krótkim czasie. Potrzebują kontaktu z nowinkami, by czuć się „na czasie”, a także odczuwają niemałą przyjemność w testowaniu czegoś po raz pierwszy, przed innymi.

Mit drugi: seniorzy interesują się przede wszystkim produktami anti-aging

Takie myślenie samo się narzuca, a tymczasem oznacza ono ograniczenie seniorów do tylko jednej kategorii produktów i usług! Szkoda, szczególnie, że sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Tylko 28% kobiet w wieku 50-59 lat regularnie stosuje krem anti-aging. Za to aż 50% z nich stosuje codziennie przynajmniej trzy inne produkty pielęgnacyjne i oczyszczające! Przyklejanie seniorom łatki „anti-aging” zamyka inne drogi usatysfakcjonowania tej grupy wiekowej, nie mówiąc o tym, że spycha ich na margines, co im się na pewno nie spodoba.

Mit trzeci: seniorzy czują się starzy

Niektórzy uważają, że seniorzy szybko zaczynają czuć się starzy i nie mają potrzeby podobania się. Panuje przekonanie, że zamiast swoim wyglądem zajmują się bardziej zdrowiem i samopoczuciem – tak, jakby uroda po pewnym wieku stawała się tematem tabu. Sami zainteresowani twierdzą jednak zupełnie inaczej! Ich zdaniem próg starości zaczyna się w okolicy 75 lat (w roku 1950 było to 63!), zwykle też czują się około 10 lat młodsi, dlatego lubią, by oferowane im produkty i kosmetyki były reklamowane przez modeli i modelki o dojrzałej urodzie. Ponad 70% seniorek przejmuje się swoim wyglądem, a chęć podobania się i uwodzenia ciągle w nich żyje. Chcą się podobać partnerom, rówieśnikom, lub po prostu sobie.

Arnaud Walleton