NTM Życie z NTM

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

jak-cwiczyc-miesnie-kegla

Proste zaciskanie, podtrzymywanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy – to podstawowe ćwiczenie, na które warto poświęcić czas. Zmniejsza się prawdopodobieństwo zachorowania na NTM, a doznania seksualne wzrosną.

Mięśnie Kegla to mięśnie dna miednicy, które zwane są także mięśniami łonowo-guzicznymi czy mięśniami pochwy. Otaczają ujście pęcherza, pochwy oraz odbytnicy, a zawieszone są między kością łonową i ogonową.

Niestety, mięśnie te słabną z wiekiem. Możliwe zagrożenie? Narządy wewnętrzne nie będą dostatecznie podtrzymywane, a to jeden z powodów wysiłkowego nietrzymania moczu.

NTM” to wyjątkowo kłopotliwe schorzenie, na które w Polsce cierpi wiele kobiet. Niekontrolowany wyciek moczu może nastąpić podczas kaszlu, kichania czy śmiechu. Na szczęście, dzięki regularnym ćwiczeniem można przywrócić ich sprawność.

Znajdź mięśnie Kegla i ćwicz!

Masz problem, by zlokalizować mięśnie Kegla? Nic trudnego! Wystarczy, że podczas oddawania moczu napniesz mięśnie tak, jakbyś chciała powstrzymać strumień. Możesz też włożyć dwa palce do pochwy i zacisnąć mięśnie wokół nich.

Zlokalizowałaś już mięśnie? Ćwicz! Ćwiczenia mięśni Kegla opracował w XX wieku amerykański lekarz Arnold Kegel. Polegają po prostu na zaciskaniu mięśni, ich podtrzymaniu, a następnie – rozluźnianiu.

Seni

Proste zaciskanie, podtrzymywanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy – to podstawowe ćwiczenie, na które warto poświęcić czas. Zmniejsza się prawdopodobieństwo zachorowania na NTM, a doznania seksualne wzrosną.

Napięcie i rozluźnienie powinno trwać pięć sekund. Czynność tę należy powtórzyć pięciokrotnie. Z czasem – dwadzieścia pięć, ale liczbę tę należy zwiększać stopniowo. Później można także wydłużyć czas napięcia i relaksu mięśni do dziesięciu sekund.

Ćwiczenia najlepiej wykonywać trzy razy dziennie. Jeśli wykonuje się je systematycznie – efekty widoczne są już po kilku miesiącach!

Ważne. Ćwiczeń nie należy wykonywać podczas oddawania moczu! Częste wstrzymywanie moczu zamiast wzmacniać mięśnie, osłabia je. Poza tym może dojść do infekcji.

Jak przygotować się do ćwiczeń? Najpierw opróżnij pęcherz. Zanim zdobędziesz wprawę, ćwicz także na leżąco i połóż rękę na brzuchu. Dzięki temu będziesz miała pewność, że go nie napinasz. Nie napinaj także pośladków i oddychaj spokojnie.

Gdy już opanujesz ćwiczenia, będziesz mogła wykonywać je w każdej pozycji i w niemal każdej sytuacji: w kolejce po zakupy, w pracy, podczas rozmowy telefonicznej czy czytania książki.

Seni

Proste zaciskanie, podtrzymywanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy – to podstawowe ćwiczenie, na które warto poświęcić czas. Zmniejsza się prawdopodobieństwo zachorowania na NTM, a doznania seksualne wzrosną.

Proste ćwiczenia mięśni Kegla

Ćwiczenie 1. Połóż się na plecach, napnij mięśnie, policz do 5 i powoli je rozluźnij. Chwilę odpocznij i powtórz czynność. Na początek zrób serię pięciu powtórzeń trzy razy dziennie. Z czasem zwiększ liczbę.

Ćwiczenie 2. Kup kulki gejszy, umieść je w pochwie i noś codziennie przez kilka godzin.

Ćwiczenie 3. Wyobraź sobie, że dno twojej miednicy jest windą. Stopniowo wciągaj mięśnie do góry, napinając je coraz mocniej, jakbyś chciała wjechać na najwyższe piętro. Potem rozluźniaj mięśnie tak, jakbyś zjeżdżała windą w dół.

Ćwiczenie 4. Ze złączonymi nogami połóż się na plecach, ugnij kolana, a ręce trzymaj wzdłuż ciała. Następnie unieś miednicę na kilka sekund w górę (dolną część kręgosłupa trzymaj przy podłodze), a potem – opuść ją na ziemię. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Seni

Proste zaciskanie, podtrzymywanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy – to podstawowe ćwiczenie, na które warto poświęcić czas. Zmniejsza się prawdopodobieństwo zachorowania na NTM, a doznania seksualne wzrosną.

Jakie są zalety ćwiczeń mięśni Kegla?

Dzięki regularnym ćwiczeniom zmniejsza się ryzyko pęknięcia krocza w czasie naturalnego porodu oraz pojawienia się po nim wysiłkowego nietrzymania moczu. Ćwiczenia zapobiegają także opadaniu macicy oraz zwiększają satysfakcję seksualną partnerów.

Mocne mięśnie dna miednicy zwiększają również prawdopodobieństwo, że z wiekiem nie pojawi się wysiłkowe nietrzymanie moczu. Jeśli jednak już cierpisz z powodu niekontrolowanych wycieków moczu, sięgnij po produkty marki SENI, dzięki którym wstydliwy i uciążliwy problem przestaje być tak wstydliwy i tak uciążliwy, jak Ci się pierwotnie wydawało. Spróbuj i zamów już dziś darmowe próbki na stronie www.senilady.pl!

Seni

Komentarze (6)

Tess

9 lat temu

Dobrze są opisane ćwiczenia Kegla, od dziś będę ćwiczyła wzmacniając te mięśnie. To nie jest duży wysiłek, tylko trzeba pamiętać żeby robić to systematycznie ale przecież warto!

summer

9 lat temu

Ojej! Zagonić mnie do jakichkolwiek ćwiczeń graniczy z cudem! A noszenie przez kilka godzin dziennie czegokolwiek w pochwie – też mi się nie uśmiecha! Zwłaszcza, że efekty są widoczne dopiero (już?) po kilku miesiącach! Czy jestem w związku z tym skazana na NTM w najbliższym czasie???:(. Nie ma innego, przyjemniejszego sposobu na zapobieganie tej przypadłości?

pati25

9 lat temu

Bardzo dobry artykuł.Super ćwiczenia.A ile pozytywnych zalet tych ćwiczeń..Wykonuję te ćwiczenia aby w przyszłości nie spotkał mnie problem NTM

pati25

9 lat temu

Bardzo dobry artykuł.Super ćwiczenia.A ile pozytywnych zalet tych ćwiczeń..Wykonuję te ćwiczenia aby w przyszłości nie spotkał mnie problem NTM

dulcynea

9 lat temu

Podobają mi się te ćwiczenia , dobre rady zawarte w artykule tez pomocne . Myślałam ,że te ćwiczenia ,które wykonywałam są dobre . A okazało się ,że niekoniecznie.Hm….. kulki gejszy… Muszę się zorientować:*

Zostaw komentarz