Dieta O dietach

Dieta dla reumatyka

dieta-dla-reumatyka

Rwący ból, drżenie i sztywność stawów to najczęstsze objawy reumatyzmu. Okazuję się jednak, że zmiana stylu żywienia wpływa pozytywnie na poprawę naszego stanu zdrowia. Leczenie reumatyzmu to nie tylko przyjmowanie środków farmakologicznych.

Dieta dla reumatyka musi być dostosowana w sposób indywidualny. W pierwszej kolejności należy wyeliminować z diety szkodliwe pokarmy. Tu jednak zaczyna się wierzchołek góry lodowej, ponieważ u różnych osób, różne pokarmy wywołują stany zapalne. Na szczęście naukowcy wyodrębnili pokarmy, które są najgroźniejsze dla reumatyka. Są to przetwory mleczne, mięso, kukurydza, pszenica, ziemniaki, pomidory i papryka. Stan zapalny mogą zaostrzać również oleje roślinne bogate w kwasy omega-6, a te powodują pobudzanie hormonów prozapalnych

Jakie produkty wpłyną pozytywnie na stan naszych stawów

Tak, jak w pewnej reklamie zostało powiedziane, „ryba wpływa na wszystko”, więc osoba z reumatyzmem, jeśli jeszcze tego nie zrobiła, powinna wprowadzić ryby do swojej diety – i to dużo. Nie od dziś wiadomo, że ryby są obfite w wapń, jod, białko i co najważniejsze w kwasy tłuszczowe omega-3. Ten kwas tłuszczowy chroni nasze serce, poprawia sprawność mózgu i ruchomość stawów. Włączmy do naszego menu makrele, łososia, śledzia, sardynki i tuńczyka. Wzbogaćmy naszą dietę w owoce i warzywa, najlepiej surowe, gdyż nie tracą one swoich składników odżywczych. Jedz ciemne winogrona, jagody, czerwone jabłka, czarną porzeczkę, borówki i żurawinę, pietruszkę, seler, warzywa strączkowe, brokuły, por, marchew, ogórki, buraki, sałatę, kapustę oraz kiełki.

Kanka

Rwący ból, drżenie i sztywność stawów to najczęstsze objawy reumatyzmu. Okazuję się jednak, że zmiana stylu żywienia wpływa pozytywnie na poprawę naszego stanu zdrowia. Leczenie reumatyzmu to nie tylko przyjmowanie środków farmakologicznych.

Owoce i warzywa są niezastąpione, dostarczają witaminy C i bioflawonoidy, a te niwelują wolne rodniki odpowiedzialne za podtrzymywanie stanu zapalnego. Czosnek i cebula, nie tylko poprawiają odporność organizmu, ale także redukują hormony podtrzymujące stan zapalny. Wiele się mówi o zbawiennym wpływie kolagenu na poprawę wyglądu naszej skóry, kolagen działa również regenerująco na zmienione chorobowo stawy i kości. Jeśli nie jesteśmy zwolennikami galaretki owocowej lub ryby w galarecie, możemy sięgnąć po sproszkowaną chrząstkę rekina, którą zakupimy w aptece.

Tak udoskonalony jadłospis pomoże nam w poprawie kondycji stawów i kości. Jednakże decydując się na dietę pamiętajmy o produktach, które mogą pogorszyć nasz stan, sprawdźmy więc, jaki element diety nasila dolegliwości reumatyczne. Odstawmy na tydzień produkt, który według nas powoduje pogorszenie naszego stanu, jeśli okaże się trafny, zrezygnujmy z niego. Aby mieć słuszność, co do naszej nowej diety, najlepiej skonsultujmy się z dietetykiem.
Na pewno uzyskamy fachową poradę, a nasze stawy zyskają „drugą” młodość.

Kanka

Komentarze

pati25

11 lat temu

Bardzo zainteresował mnie ten artykuł.Dowiedziałam się jakie produkty są najlepsze dla osób mających problem ze stawami a które nie powinno się spożywać.Przeczytałam ten artykuł mamie bo ma problem z kolanem.Dziękuję za podane informacje dotyczące diety

Zostaw komentarz