chce-uprawiac-jogging

Jogging to nie tylko sposób na utrzymanie kondycji i zgubienie nadprogramowych kilogramów, to świetny sposób na rozładowanie stresu. Coraz więcej ludzi biega. Masz ochotę do nich dołączyć? Przeczytaj jak się do tego zmotywować!

Motywacja

Cel dla którego rozpoczynasz bieganie to bardzo ważny czynnik. Bez niego pierwszy trening nie ma sensu. Dlaczego? Jeśli nie masz określonego celu wkrótce przestaniesz biegać. Cele mogą być różne: schudnięcie, poprawienie kondycji, przebiegnięcie maratonu, dorównanie partnerowi, odreagowanie stresu po pracy. Każdy cel jest dobry pod warunkiem, że stanowi dla Ciebie prawdziwą motywację.

Stan zdrowia

REKLAMA

Amatorskie bieganie to sposób na zdrowe spędzanie czasu. Ale nawet sport na tym poziomie może być groźny jeżeli występują przeciwwskazania do jego uprawiania. Duża nadwaga, wysokie ciśnienie, choroby serca, ciąża, uzależnienie od nikotyny czy cukrzyca to tylko niektóre z czynników przy których warto skonsultować swój trening z lekarzem. Nawet osoba bez żadnych dolegliwości powinna zbadać się przed rozpoczęciem treningu.

Teoria, którą trzeba znać

Zanim zostaniesz biegaczem poznaj najważniejsze zasady, które uczynią trening przyjemniejszym i wydajniejszym. Dowiedz się jaka powinna być właściwa sylwetka biegacza, jak należy oddychać, jak przeprowadzić rozgrzewkę, jakich błędów należy unikać podczas biegania, co należy jeść i pić przed i po wysiłku.

Paweł Dobosz

5 KOMENTARZE

  1. Bardzo fajny i zachęcający artykuł. Do joggingu oczywiście. Przydałoby się zgubić jeszcze trochę kilogramów i poprawić kondycję. Mam nadzieję, że jak uda mi się doprowadzić moje stawy kolanowe do ładu, to zdecyduję się chociaż na lekki trening biegowy 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ