body-mind-o-co-chodzi

W latach 90-tych kluby fitness na zachodzie, chcąc przyciągnąć nowych klientów, poszerzyły swoją ofertę o formy body & mind. Są to zajęcia, które dbają o rozwój naszego ciała, a także gwarantują relaks, wyciszenie i równowagę psychiczną.

My, Polacy potrzebowaliśmy troszkę czasu, by zaadoptować, wprowadzić i polubić taką formę aktywności. Dziś zajęcia body & mind oferuje prawie każdy klub fitness w Polsce, a ich poziom niczym nie ustępuje światowym pierwowzorom.

Formy klasyczne

Od lat na całym świecie ludzie praktykują różne formy pracy z ciałem. Najstarszą znaną formą ćwiczeń fizycznych połączonych z energetycznym oczyszczaniem organizmu jest Hatha Joga. Tai Chi natomiast jest inspirowana chińską tradycją religijną i filozofią Powrotu do Źródła. Założenia popularnego Qi Gong wynikają z obserwacji przyrody i świata zwierząt.

Wprowadzenie ich w takiej czystej postaci do klubu fitness okazało się niemożliwe, bowiem formy takie wymagają wyciszenia i skupienia. Instruktor rekreacji ruchowej, który zwraca uwagę na poprawne wykonanie ruchu, tłumaczy jego celowość, koryguje pojedynczych uczniów, mógłby zaburzyć wewnętrzną medytacje pojedynczych uczestników.

Ważne było wiec, aby stworzyć taki program, który w prosty sposób pozwoli zadbać o sprawność, zdrowie i spokój naszego ducha. Szybkie opanowanie przystępnych ruchów, pozwoliłoby uczestnikom oderwać się od codzienności, wsłuchać w swoje wnętrze i zrelaksować się.

Czy ciało i duch mogą być fit?

Współczesny fitness proponuje takie formy body & mind, które zapewniają ćwiczącym zdrowie fizyczne, psychiczne i mentalne. Te Panie, które poczują potrzebę głębszej pracy nad swoim wnętrzem, często sięgają do form klasycznych, odszukując ośrodki, które skupiają ludzi zafascynowanych konkretną formą rozwoju ciała i ducha. Taki świadomy wybór często owocuje długoletnią praktyką i zmianą stylu życia.

Nowoczesne formy body & mind opierają się na wspomnianych wyżej klasycznych treningach holistycznych i łącząc je z najnowszymi osiągnięciami światowego fitness. Należą do nich między innymi:

  • Trilo Chi,
  • Chi Ball,
  • Chi Yoga i Chi Yoga Dance
  • Chi Bolster
  • Taniec ¾ , Step ¾ i Low ¾
  • BODY ART,
  • B&M JOGA
  • MENTAL DANCE i MENTAL BODY
  • Flowe Motion
  • Flow Tonic
  • Stretching
  • Relaks

Anna J

6 KOMENTARZE

  1. A myślałam, że tylko ja tak mam, że jestem niecierpliwa i rezygnuję z niektórych ćwiczeń bo nie widzę efektów „już” 🙂 pamiętam też, że kiedyś ćwiczyłam 6 weidera i bolało….ale po 2 tygodniach zauważyłam mały efekt i kontynuowałam ćwiczenia mimo łez 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ